Jos mies ei halua käyttää kondomia, miksi naisen pitää huolehtia ehkäisystä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pohdin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pohdin

Vieras
Miksi ehkäisy jää usein naisen kontolle? Miksi naisen pitäisi popsia pillereitä, ottaa sisuksiinsa kierukka tai liimata ihoonsa laastari, vaikka mies voisi helposti vetäistä vehkeensä päälle kumin?

Jos yhteistuumin ei löydy sopivaa ehkäisymuotoa, niin miksi mahdollinen raskaus on naisen vika?

Selibaatti varmasti monessa parisuhteessa mahdoton vaihtoehto..?

Nainen antaa helpommin periksi. Kyllä se mieskin kumia käyttää, jos muuta vaihtoehtoa ei ole. Jos taas mies ei välitä raskauden/tautien mahdollisuudesta, hänen kanssaan ei tällöin kannata olla missään kanssakäymisessä, vähiten seksuaalisessa.

Mä en ainakaan suostu tuohon. Kuparikierukkaa en saa ja hormoniehkäisy aiheutti niin ikäviä sivuvaikutuksia mulle, ettei ole mitään halua edes kokeilla mitään sen muotoa enää ikinä, mielummin elän selibaatissa vaikka loppuikäni. Ja siinähän ne kondomille vaihtoehtoiset suomesta saatavat ehkäisymenetelmät tulikin lueteltua.

Mies siis saa ihan vapaasti valita vaihtoehdoista kondomi, keskeytetty tai vauvantekohommat. Ihmisen kanssa, joka tunnustaisi että mun raskaaksituleminen olisi ehdottomasti elämän pilaava katastrofi, en suostuisi harrastamaan seksiä ollenkaan.

Siinä vaiheessa kun itse en enää halua yhtään lasta, menen ja laitatan piuhat poikki.

Olen niin samoilla linjoilla kanssanne naiset ja luulin et oon ainoo! Oikeesti! Meni pois pillereilta lun sain ensin kystan ja sit jonkun kymmenen hiivaa. Tulehdukset loppu kuin seinaan! Ostin hirveen kasan kortsuja mutta miestapa ei huvittanu kun oli tottunu paljaalla. Tulin raskaaksi ja nyt meil on pieni poika ja saan kuulla kuinka on minun syyni etta on vauva......On kylla katkera olo. Luulin etta tietais kukista ja mehilaisista...

Nainenhan se kuitenkin on se, joka tulee raskaaksi, siksi. Miehet pääsee siinä vähemmällä ja voi aina väittää, että nainen on tahallaan hankkiutunut raskaaksi.

Itse en kyllä panisi miesten kanssa, jotka ei kumia suostuisi käyttämään. Parisuhteessakin elettäisiin melkoisen kuivaa kautta, jos mies alkaisi kumista vinkumaan.

Meillä mennään kortsulla, koskapa mikään muu tarjottava ehkäisy ei minulle sovi. Ja josko ne kortsut ei miehelle kelpaa, voidaan olla ilman tai mies voi mennä sterilisaatioon.

no minusta jos ei tosiaan yhteistuumin löydetä sopivaa ehkäisykeinoa ja vauvaakaan ei haluta,niin mitä järkeä on silloin olla yhdessä.
kyllä tuollaset asiat pitäs pystyä sopimaan tai jos ei onnistu, niin suhde on kyllä päin persettä.
ei kai kukaan terve ihminen pakottas puolisoaan käyttämään ehkäisyä joka olisi tälle jotenkin vahingoksi/ei sopiva.

Jos mies ei halua hoitaa omaa osuuttaan ehkäisystä, niin tämän rouvan allasbaari pysyy suljettuna. Jos senkään jälkeen ei älyä keskustella ehkäisystä ja pitää siitä huolta saa porttikiellon ja tarvittaessa vaihtaa kortteeria. Aina löytyy niitä jotka haluaa pulikoida kellukkeilla.

Yhteistyössä