Jos mies auttaa kotitöissä, niin miksei häntä saa neuvoa, tai huomauttaa jos tekee huolimattomasti?

vierailija
Esim. jos imuroidessa ei imuroi nurkkia, tiskikone on täytetty niin että sinne mahtuisi vielä puolet lisää jos täyttäisi järkevästi,---.
Tiskikoneen voi hyvin täyttää niin järkevästi, et laittaa astiat jokatoiseen vaan - niin olen tehnyt aina: mahtuu vesi paremmin huuhtelemaan ne. Kaapissa taas on hyvä sellainen järjestys, et ne astiat todellakin menevät ilman miettimistä sinne, minne ne kuuluukin. Menee ne, kun tekeelisää hyllyjä sen verran, et kaikille löytyy oma paikka. Marie Kondon kirjat voi laittaa keskelle kahvipöytää - siihen pullavadin tilalle - ja odotella ihmettä. Se systeemi todellakin toimii ja tarvii tehdä vain kerran(y)
 
r0s
Tiskikoneen voi hyvin täyttää niin järkevästi, et laittaa astiat jokatoiseen vaan - niin olen tehnyt aina: mahtuu vesi paremmin huuhtelemaan ne. Kaapissa taas on hyvä sellainen järjestys, et ne astiat todellakin menevät ilman miettimistä sinne, minne ne kuuluukin. Menee ne, kun tekeelisää hyllyjä sen verran, et kaikille löytyy oma paikka. Marie Kondon kirjat voi laittaa keskelle kahvipöytää - siihen pullavadin tilalle - ja odotella ihmettä. Se systeemi todellakin toimii ja tarvii tehdä vain kerran(y)
Kaappi, kaappi!

Hmmm... Siellä on koivuhalkoja! :eek:
 
vierailija
Kaappi, kaappi!

Hmmm... Siellä on koivuhalkoja! :eek:
No ei kaikilla ole kaappeja nykyään, mut joku paikka pölyiltä suojassa kumminkin. Vaatteet viikasin äsken ja hävitin pari kulunutta paitaa - luvalla kyllä. Jos ei olis antanut lupaa, olisin laittanut kolme ehdolle ja olis niistä saanut valita yhden, loput (pestyjä aina) leikkelen räteiksi autoon - aina niitä tarvii.

Ylemmässä lipastonlaatikossa on kaksi laatikkoa vierekkäin, joista toisessa on vaaleat, toisessa tummat eikä samassa laatikossa ole yhtään pitkähihaista paitaa. Alemmassa samoin, mut sukat siinä keskellä - niputettuna tietysti, ei risasia seassa yhtään.

Toisessa lipastossa on sitten pitkälahkeisia vaatteita ja 2 alinta laatikkoa on mulle: sinne ei vahingossa eksy vääriä kamppeita:D
 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja Echo 369800:
Mun miehen töihin menee hänellä päivästä enemmän tunteja kuin omaani. Olen siis enemmän kotona.

Meillä ns.naisten ja miesten työt on hyvin jakautuneet eli ne menee meidän kiinnostuksen mukaan. Mä en edes päästä miestä esim. kokkaamaan mut ei tuota kiinnostakaan. Ja mä en paljoa auttele häntä ns.miehisemmissä töissä.
Kumpi on se kellottaja?
 

Yhteistyössä