jos menee töihin ennen vanhempainvapaan loppua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysyjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysyjä

Vieras
niin maksaako kela vanhempainrahaa esim mummille jos vauvan veisi hälle hoitoon? jos ei, ja maksaisin pimeesti mummille korvausta 5 pv viikossa 8h päivässä- hoidosta, niin mikä ois kohtuullinen korvaus?

en tiedä kenelle vanhempainpäivärahaa maksetaan, jos menee aiemmin töihin. (tai maksetaanko niiltä työpäiviltä ollenkaan) mutta ainakaan päivähoito-oikeutta ei ole kuin vasta vanhempainpäivärahakauden päätyttyä. eli hoitaja on hankittava itse jos töihin menee, kunnalta sitä ei varmaankaan saa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
en tiedä kenelle vanhempainpäivärahaa maksetaan, jos menee aiemmin töihin. (tai maksetaanko niiltä työpäiviltä ollenkaan) mutta ainakaan päivähoito-oikeutta ei ole kuin vasta vanhempainpäivärahakauden päätyttyä. eli hoitaja on hankittava itse jos töihin menee, kunnalta sitä ei varmaankaan saa.

näin vähän aattelinkin että pitää hoitaa kotosalla, mut onko 400 euroa kk:ssa sopiva? suostuisitko itse hoitaan siihen hintaan?

sä saat 15e/pvä sitä vanhempainpäivärahaa vaikka menisitkin töihin mitässe sit tekee 15*6 on 75e *4=on300e miinus verot. et sen ja siihen vaik ite sen 200 e päälle minkä maksaisit hoitomaksujankin..tai siis riippuu ihan sun ja mummun sopimuksesta!

Yhteistyössä