jos menee opparilla vanhainkotiin ja kun valmistuu voiko päästä päiväkotiin töihin?

• Viestiketjun aloittaja jepspsss
  • Ensimmäinen viesti
"Sirkkeli"
Jos sä lähihoitajaksi valmistut, niin voit mennä. Vaikka kehitysvammaistenkin... Ei katso suuntautumista opiskelussa, että missä loppujen lopuksi voit työskennellä.

Lh
Kyllä päiväkodissa sen verta katsoo ettei vakipaikkaa saa ilman lasten suuntaavia. Keikkaa pääsee ilmankin tekeen. Vanhuspuolelta voi hyvällä tuurilla löytää päivätyötä esim päivätoiminta ta osai kotipalveluista

"vieras"
Olen aikoinaan valmistunut päiväkodin kanssa tehdyllä oppisopimuksella lapsiin ja nuoriin suunnanneeksi lähihoitajaksi ja suurimmaksi osaksi tehnyt työtä vanhuspuolella täysin pätevänä ilman mitään palkanalennuksia...

[QUOTE="vieras";26101748]Olen aikoinaan valmistunut päiväkodin kanssa tehdyllä oppisopimuksella lapsiin ja nuoriin suunnanneeksi lähihoitajaksi ja suurimmaksi osaksi tehnyt työtä vanhuspuolella täysin pätevänä ilman mitään palkanalennuksia...[/QUOTE]

Päiväkotiin jos menet ilman pätevyyttä töihin, epäpätevyysprosentti vähennetään palkasta eikä sinua voida palkata vakituiseksi.

"Sirkkeli"
Pöh ja pyh. Jos minä joka olen suuntautunut mielenterveys- ja päihdepuoleen menen päiväkotiin töihin, niin olen taatusti täyspalkkainen työntekijä. Olen valmistunut lähihoitaja, se takaa mulle täyden palkan.

[QUOTE="Sirkkeli";26101794]Pöh ja pyh. Jos minä joka olen suuntautunut mielenterveys- ja päihdepuoleen menen päiväkotiin töihin, niin olen taatusti täyspalkkainen työntekijä. Olen valmistunut lähihoitaja, se takaa mulle täyden palkan.[/QUOTE]

No etpä ole, jos sinulla ei ole suuntautumista erityisesti lapsiin :)

"vieras"
[QUOTE="Sirkkeli";26101794]Pöh ja pyh. Jos minä joka olen suuntautunut mielenterveys- ja päihdepuoleen menen päiväkotiin töihin, niin olen taatusti täyspalkkainen työntekijä. Olen valmistunut lähihoitaja, se takaa mulle täyden palkan.[/QUOTE]

Peesi tälle.

Mutta ainakaan meidän kunnassa et vakipaikkaa saisi.

myös lh
Siis lähihoitajan palkka on lähihoitajan palkka riippumatta suuntautumisesta. Työnantaja päättää, palkkaako hän eri suuntaumisvaihtoehdon valinneen vai ei.
Ja jos jossain vähennetään valmistuneen lh:n palkasta epäpätevyysprosentti sillä verukkeella, että ei ole suuntautunut juuri lapsiin ja nuoriin tms, niin yhteys liittoon ja asia korjaantuu.

PTY:n mukaan: "mikäli työntekijällä ei ole palkkaryhmässä edellytettyä koulutsta tai muuta pätevyyttä, hänen peruspalkkansa on enintään 15 prosenttia alempi kuin palkkaryhmän ao. palkkamääräys edellyttää. Erityisestä syystä alennus voidaan jättää tekemättä."

"Sirkkeli"
PTY:n mukaan: "mikäli työntekijällä ei ole palkkaryhmässä edellytettyä koulutsta tai muuta pätevyyttä, hänen peruspalkkansa on enintään 15 prosenttia alempi kuin palkkaryhmän ao. palkkamääräys edellyttää. Erityisestä syystä alennus voidaan jättää tekemättä."
Jos päiväkotiin kelpaa lähihoitaja, ja sinne hakee valmistunut lähihoitaja, niin se on pätevä vaikka koulutuksessa olisikin suuntautunut vanhuuksiin. Ja saa näin ollen täyden palkan. Koska sillä on ne lähihoitajan paperit. Kasvatusosiota kuuluu kaikkiin lähihoitajakoulutuksiin. Minullakin oli, vaikka en ole lapsiin suuntautunut.

[QUOTE="Sirkkeli";26101864]Jos päiväkotiin kelpaa lähihoitaja, ja sinne hakee valmistunut lähihoitaja, niin se on pätevä vaikka koulutuksessa olisikin suuntautunut vanhuuksiin. Ja saa näin ollen täyden palkan. Koska sillä on ne lähihoitajan paperit. Kasvatusosiota kuuluu kaikkiin lähihoitajakoulutuksiin. Minullakin oli, vaikka en ole lapsiin suuntautunut.[/QUOTE]

Mut jos se on pätevä, miksi ainakaan osa kunnista ei anna vakipaikkoja, jos ei ole suuntautunut lapsiin?

[QUOTE="Sirkkeli";26101864]Jos päiväkotiin kelpaa lähihoitaja, ja sinne hakee valmistunut lähihoitaja, niin se on pätevä vaikka koulutuksessa olisikin suuntautunut vanhuuksiin. Ja saa näin ollen täyden palkan. Koska sillä on ne lähihoitajan paperit. Kasvatusosiota kuuluu kaikkiin lähihoitajakoulutuksiin. Minullakin oli, vaikka en ole lapsiin suuntautunut.[/QUOTE]

Pätevä lähihoitaja, mutta pitää olla suuntautunut lapsiin ja nuoriin, jos meinaat saada täyden palkan päiväkodissa :) Näin se vain menee.

"Sirkkeli"
Pätevä lähihoitaja, mutta pitää olla suuntautunut lapsiin ja nuoriin, jos meinaat saada täyden palkan päiväkodissa :) Näin se vain menee.
No teidän kunnassa on sitten eri tavalla kuin meidän. Jos minä mene mun suuntautumisella hoitamaan vanhuksia tai kehareita, niin saan täyden palkan. Vaikkei ole kumpaankaan suuntautumista. Kehareista ole mitään oppia lähärikoulutuksessa.

[QUOTE="Sirkkeli";26101892]En tiedä miksi ei anna, mutta täysi palkka kuitenkin kuuluu, jos on VALMISTUNUT LÄHIHOITAJAKSI.[/QUOTE]

Haepas tähän faktat, koska täällä ei palkata pätevänä päiväkoteihin vanhuksiin suuntautunutta lähihoitajaa. Palkka on peruspalkka, mutta siihen tulee epäpätevyysalennus, joka on suuruudeltaan 5-15%.

Mun mielestä tää on oikeesti ihan ihme juttu. Mulla tosiaan oli työkaverina aivan ihana lähihoitaja, joka oli suuntautunu johonki muuhun ku lapsiin. Ja hän kertoi, että opiskelujen alussa heille nimenomaan mainostettiin, että ovat sitten päteviä ja voivat saada paikan mistä tahansa lähihoitajan hommasta vaikka suuntautuminen olisi eri. Ja sitten valmistuttuaan hän törmäsi tähän, että oikeasti vakipaikan saakin monessa kunnassa vain siltä alalta, mihin on suuntautunut. No, tämä työkaveri sitten suoritti lapsiin suuntautumisen työn ohella ja sitten sai vakipaikan.

"vieras"
[QUOTE="Sirkkeli";26101892]En tiedä miksi ei anna, mutta täysi palkka kuitenkin kuuluu, jos on VALMISTUNUT LÄHIHOITAJAKSI.[/QUOTE]

Olet täysin pätevä joka paikkaan jos sen auki olevan paikan hakuilmoituksessa kelpoisuusehtona vaaditaan lähihoitajan tutkinto. Joskus ilmossa on lisäksi maininta että suuntautuminen johonkin tiettyyn katsotaan eduksi, jolloin on toki ihan loogista että työnantaja todennäköisesti valitsee työntekijän sen suuntauksen mukaan.

• Tykkää
Reactions: TrueBlood

Yhteistyössä