Jos maksaa laskun isompaan yhtiöön ilman viitenumeroa heidän tililleen, niin meneekö maksu perille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sattuisko joku tietään?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sattuisko joku tietään?

Vieras
Kyseessä vanha lasku. Jos mainitsee kohdassa "viesti maksun saajalle" laskun alkuperäisen numeron, muttei viitenumeroa, ja laittaa maksun ko yhtiön tilille, niin meneekö se perille, vai katoaako koko raha johonkin bittiavaruuteen?

Ei se maksu mihinkään katoa, mutta laskun kohdistaminen voi olla pirun vaikeaa ilman viitenumeroa.

Kannattaa siihen viestikohtaan mainita laskun numeron lisäksi se viitenumerokin, jos et halua sitä siihen oikeaan kenttään laittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Ei se maksu mihinkään katoa, mutta laskun kohdistaminen voi olla pirun vaikeaa ilman viitenumeroa.

Kannattaa siihen viestikohtaan mainita laskun numeron lisäksi se viitenumerokin, jos et halua sitä siihen oikeaan kenttään laittaa.

Joo, kyseessä siis vanha lasku, josta mulla vain vajavaiset tiedot, ja laskuttajana muutenkin laskutuksensa mokannut sähkölaitos. Maksoin siis laskun, sain tuollaiset ohjeet sieltä laitokselta, mutta nyt maksu onkin sitten kadonnut, eikä sitä näy missään...

Jos (tai kun) olet laskun jo maksanut, niin sulla pitäis näkyä kuitissa/tiliotteella arkistointitunnus sille. Annat sen laskuttajalle, joka voi sitä sitten pankilta kysellä.

Tottakai ilman viitettäkin menee perille (kunhan tilinro on oikein), mutta kuten joku jo mainitsikin, niin sen kohdistaminen just sun suoritukseksi voi olla pirun vaikeaa.

Tarkistapa vielä tilinumero, mihin olet maksanut, että on varmasti oikein. Sen jälkeen tosiaan ilmoitat firmaan mille tilille ja minä päivänä olet maksanut. Kerro myös mistä pankista maksusi on lähtenyt niin tietävät, onko maksu tullut samana päivänä vai parin kolmen päivän päästä. Jos oikealle tilille olet maksanut niin kyllä se sieltä löytyy, joutuvat vaan vähän penkomaan.

Itse teen töissä mm. just noita selvittelyjä, jos on maksettu väärällä (tai ilman) viitenumerolla.
Jos on kiirettä töissä, epäselvien tapausten selvittely viivästyy.

Minulla on ongelmana, että laskuttajan antamat viitenumerot eivät kelpaa, kun yritän maksaa laskuja verkkopankissa. Laskuttaja on ruotsalainen rahoitusfima (aroskapital). olen lähestynyt heitä s-postilla useasti, mutta eivät vastaa minulle. Voinko siis maksaa laskun ilman viitenumeroa ja ilman seuraamuksia? Hitto sentään noita ulkomaalaisia postimyyntifirmoja, jotka käyttävät ulkopuolista laskuttajaa. Setvi nyt sitten niiden välillä kun tulee jotain ongelmia. Kummatkin pompottavat aina toiselle ottamaan yhteyttä tai sitten kumpikaan ei vastaa mitään, huh huh!

Yhteistyössä