jos mä en halua karpata, niin ei siitä suuttua tarvii!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SiNiLiLJA
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

SiNiLiLJA

Aktiivinen jäsen
01.04.2009
1 005
0
36
ehdotin mun karppaajakaverille et aletaan tsemppaan toisiamme laihiksessa kun samat tavotteet yms.
mä sanoin, et mun suurin ongelma on saamattomuus, eli en saa ruoskittua itseäni lenkille vaikka lopulta sitten nautinkin siitä.. ja se, että jos on hyvää ruokaa, niin syön itseni ähkyyn. jääkaapilla ramppaamisen olen saanut onneks pois.
tää mun kaveri karppaa ja alko patistaa et munkin pitäis. sanoin et en halua, niin hirvee vaahtoaminen miten mä mätän ihan paskaa sisälleni perunan ja riisin muodossa ja plaaplaa ja et ihan turhaa mikään annoskokojen pienennys et karppiakarppia, ainoa oikea tapa laihtua!!! :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja SiNiLiLJA:
ehdotin mun karppaajakaverille et aletaan tsemppaan toisiamme laihiksessa kun samat tavotteet yms.
mä sanoin, et mun suurin ongelma on saamattomuus, eli en saa ruoskittua itseäni lenkille vaikka lopulta sitten nautinkin siitä.. ja se, että jos on hyvää ruokaa, niin syön itseni ähkyyn. jääkaapilla ramppaamisen olen saanut onneks pois.
tää mun kaveri karppaa ja alko patistaa et munkin pitäis. sanoin et en halua, niin hirvee vaahtoaminen miten mä mätän ihan paskaa sisälleni perunan ja riisin muodossa ja plaaplaa ja et ihan turhaa mikään annoskokojen pienennys et karppiakarppia, ainoa oikea tapa laihtua!!! :headwall:

no ei tolla paasaamisella pitkälle pötki. Onkohan kaverisi liian ehdoton dietissään? Sekin voi koitua kohtaloksi...

Alkuperäinen kirjoittaja N41v:
Toi karppaus ei ole dieetti, vaan uskonto...

Höpöhöpö. Jos mietit ravintosuosituksia, niin virallisterveellinen on nimenomaan virallisen uskonnon asemissa. Mietis nyt, miten muissa maissa hoidetaan menestyksekkäästi diabetesta? Ei meidän virallisterveellisellä, vaan karsimalla hiilihydraatteja muun muassa. Näin tehtiin meilläkin ennen, ei nykyään. Ja diabeetikkojen tautia ei saada kuriin.

Alkuperäinen kirjoittaja Ekosysteemi:
töörkeeetä!!! Nuo karpit osaa sitten olla fanaattisia :|... sellasen käsityksen siitä vouhaamisesta aina saa.

Tosi fiksua tehdä parin tyypin perusteella johtopäätös koko porukasta.

Jos minä tekisin kaksplussan, mitäs nyt-palstan perusteella, kuvan äideistä. Niin vio tsiisus. Kaikki olisivat huoraavia, juopottelevia, lapsistaan välinpitämättömiä uusavuttomia =D Ihan tosi. Ja ei, en kyllä viitti tämän palstan perusteella tehdä mitään päätelmiä, vaikka kävijämäärä on eri kuin esimerkiksi sinun karppilaisotoksen.

Sun ystäväsi, millainen hän on muuten? Veikkaan, että on muissakin asioissa juurikin tuollainen -puuttuu tilanteeisiin..ehkä jopa ärhäkästi. Totta helvetissä hän tekee sen saman asian myös ruokavaliossaan tai vaikka hiustyylissään, jos on sitä luokkaa. Kannattaa muistaa, että millään ruokavaliolla nyt yksinkertaisesti EI SAADA POISTETTUA LUONNEVIKOJA. Ihminen ei muutu hyvätapaiseksi rinsessaksi, vaikka söis jotenkin ja vähän laihtuis. Sama tyyppi sielä on pohjalla.

Alkuperäinen kirjoittaja just:

Höpöhöpö. Jos mietit ravintosuosituksia, niin virallisterveellinen on nimenomaan virallisen uskonnon asemissa. Mietis nyt, miten muissa maissa hoidetaan menestyksekkäästi diabetesta? Ei meidän virallisterveellisellä, vaan karsimalla hiilihydraatteja muun muassa. Näin tehtiin meilläkin ennen, ei nykyään. Ja diabeetikkojen tautia ei saada kuriin.

:whistle: tervetuloa...mutta joo useat diabetekseen sairastuneet ei kyllä noudata minkään sortin ruokasuosituksia joka onkin vahvasti syynä sairastumiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
töörkeeetä!!! Nuo karpit osaa sitten olla fanaattisia :|... sellasen käsityksen siitä vouhaamisesta aina saa.

Jos minä tekisin kaksplussan, mitäs nyt-palstan perusteella, kuvan äideistä. Niin vio tsiisus. Kaikki olisivat huoraavia, juopottelevia, lapsistaan välinpitämättömiä uusavuttomia =D Ihan tosi. Ja ei, en kyllä viitti tämän palstan perusteella tehdä mitään päätelmiä, vaikka kävijämäärä on eri kuin esimerkiksi sinun karppilaisotoksen.

Sun ystäväsi, millainen hän on muuten? Veikkaan, että on muissakin asioissa juurikin tuollainen -puuttuu tilanteeisiin..ehkä jopa ärhäkästi. Totta helvetissä hän tekee sen saman asian myös ruokavaliossaan tai vaikka hiustyylissään, jos on sitä luokkaa. Kannattaa muistaa, että millään ruokavaliolla nyt yksinkertaisesti EI SAADA POISTETTUA LUONNEVIKOJA. Ihminen ei muutu hyvätapaiseksi rinsessaksi, vaikka söis jotenkin ja vähän laihtuis. Sama tyyppi sielä on pohjalla.

jonkin sortin ongelma sullakin taitaa olla tuon vuodatuksen perusteella ;) . Hillitse nyt hiukan.

:whistle: tervetuloa...mutta joo useat diabetekseen sairastuneet ei kyllä noudata minkään sortin ruokasuosituksia joka onkin vahvasti syynä sairastumiseen.

En puhunut sairastumisesta, vaan sairauden hoidosta. Lihominenhan on syy kakkostyypin diabeteksen puhkeamiseen. PUhun sairauden hoidosta.

Kaikki tuntemani diabeetikot noudattavat ruokavaliota, tunnen useita. Ei mitään tuloksia. Olivat ykköstä tai kakkosta. Kakkosilla on vain pahentunut. Ja tämähän on ihan tilastotietona, senkus lähet penkomaan. Googlella varmaan löytyy Suomen ihnut tilastot. Hoitoajoilta varsinkin. Ei paljon auta mässytellä tämän tästä jotain, kuten neuvotaan..sehän kohottaa jatkuvasti verensokeria ja siihen tarvitaan taas laskuapuja.

Ööh... siis mitä diabetes-ruokavalio nyt tähän liittyy :o

Alkuperäinen kirjoittaja juu:

En puhunut sairastumisesta, vaan sairauden hoidosta. Lihominenhan on syy kakkostyypin diabeteksen puhkeamiseen. PUhun sairauden hoidosta.

Kaikki tuntemani diabeetikot noudattavat ruokavaliota, tunnen useita. Ei mitään tuloksia. Olivat ykköstä tai kakkosta. Kakkosilla on vain pahentunut. Ja tämähän on ihan tilastotietona, senkus lähet penkomaan. Googlella varmaan löytyy Suomen ihnut tilastot. Hoitoajoilta varsinkin. Ei paljon auta mässytellä tämän tästä jotain, kuten neuvotaan..sehän kohottaa jatkuvasti verensokeria ja siihen tarvitaan taas laskuapuja.

ootko sinä perehtynyt diabeteksen hoitoon? Kuinkas hyvin uskot diabeetekseen sairastuneen muuttavan oikeasti niitä ruokailutottumuksiaan. ja kyllä diabeetikon pitää vältää liiallista hiilihydraattien syöntiä ja sen tietäisit jos olisit perehtynyt asiaan.

^Monenko DM2 potilaan luulet OIKEASTI noudattavan ruokavaliota? :D Oletko tosiaan niin naivi että luulet niiden tekevän kuten sanovat? Hlpompaa on mättää pilleriä nassuun ja hoitaa sillä verensokeria, kuin oikeasti nähdä se vaiva että laihduttaisi, liikkuisi ym. joutuisi luopumaan herkuistakin. DM1 taas ei hoidu ruokavaliolla, sen tietää pikkulapsetkin.

Alkuperäinen kirjoittaja huoh:

jonkin sortin ongelma sullakin taitaa olla tuon vuodatuksen perusteella ;) . Hillitse nyt hiukan.

Miten niin ongelma? Ei tosiaan ole. Tämä palsta on vaan täynnä ihmisiä, jotka eivät näe asioita selkeästi. Jos joku ihminen on jotain, niin ei se nyt mitenkään muutu erilaiseksi syömällä. Tässä ap syyttää karppausta koko hommasta, vaikka syyllinenhän on tämä ystävä. Joka on ihan tasan tarkkaan kaikissa muissakin asioissa varmasti samanlainen. Eikö se ole aika typerää olla näkemättä koko näkökulmaa?

Vähän sama asia kuin ihmiset eivät ymmärrä, että jotain ihmistyyppiä on paljon koska se on ominaista vaikkapa täällä päin. Tai ei ymmäretä, miksi ihmiset pukee sitä ja tätä, vaikka se olisi muotia juuri tällä hetkellä. Eli ihmetellään vain jotai ntiettyä asiaa tai tyyppiä, ei nähdä koko kuvaa ja asian vaikuttajatekijöitä.

Ja ei, tosiaan karppaus ei tee typeräksi mutta ei es fiksuksikaan tee. Sama koskee muitakin ruokia. Monet kuvittelevat, että "sitten kun he ovat laihoja" niin he ovat fiksuja ja hyvinpukeutuvia tyylilyylejä ja vientiä riittää. Mikä ei pidä paikkaansa, jonka tähden myös useimmat lihovat takaisin. Mielenterveysongelmat eivät katoa laihtuessa. Ja tämä pitää apnkin huomata, jos meinaa laihduttamisen lisäksi myös ylläpitää painonsa.

Voisin puhua vaikka koko päivän painonpudotuksesta, koska tiedän paljon asiasta. Mutta ärsyttää, että ihmiset kompastuvat yksinkertaisiin asioihin. Eihän laihtuminen ole mikään ratkaisu lihavuuteen, vaan se ylläpito on se pääratkaisu. Eli suoraan sanottuna uudenlaiset elämäntavat. Et tule kauniiksi ja rohkeaksi laihtumalla, ei se ystäväkään muutu yhtään sen kivemmaksi.

Ja ap, kannattaa laihduttaa just sillä tyylillä kuin se itelle tekee hyväksi. Se, mikä toimii sinulla, ei välttämättä toimi jollain toisella. Ja mun mielestä ois hyvä laihdutella yhdessä, ehkä siinä tulee jokin hyvä pieni kilpailutilannekin. Mutta ehkä parempi, ettette jatkossa juuri ruuasta puhu, ennen kuin ystäväsi vähän rauhottuu? Millä kikalla yleensäkin saat hänet rauhoittumaan, sama tepsii tähänkin. Voitte vaikka yhdessä lenkkeillä.

Alkuperäinen kirjoittaja Höpölöpö:
^Monenko DM2 potilaan luulet OIKEASTI noudattavan ruokavaliota? :D Oletko tosiaan niin naivi että luulet niiden tekevän kuten sanovat? Hlpompaa on mättää pilleriä nassuun ja hoitaa sillä verensokeria, kuin oikeasti nähdä se vaiva että laihduttaisi, liikkuisi ym. joutuisi luopumaan herkuistakin. DM1 taas ei hoidu ruokavaliolla, sen tietää pikkulapsetkin.

Väitätkö, että ruokavalio ei vaikuta ykköstyypin diabeeteksen hoitamiseen? Ja minähän olen puhunut koko ajan HOITAMISESTA, EN PARANTAMISESTA. Siinä on aika iso ero, lueppas uudestaan.

Ja kyllä, moni kakkostyypin diabeetesta sairastava syö niinkuin pitää, mutta se ei juuri tehoa. Ja jos mielestäsi he eivät syö, kuten pitäisi, niin eikö olisi fiksumpaa kokeilla ruokavaliota, jossa he pystyvät pysymään? Tulosten mukaan karppaus nimettäin on erittäin tehokas diabeeteksen hoidossa. Ja myös sen kakkostyypin puhkeamisen estämisessä.

Alkuperäinen kirjoittaja juu:

ootko sinä perehtynyt diabeteksen hoitoon? Kuinkas hyvin uskot diabeetekseen sairastuneen muuttavan oikeasti niitä ruokailutottumuksiaan. ja kyllä diabeetikon pitää vältää liiallista hiilihydraattien syöntiä ja sen tietäisit jos olisit perehtynyt asiaan.

Olen hoitanut diabeetikkoja. Olen perehtynyt asiaan. Lähipiirissä on paljon diabeetikoita, ykkös- ja kakkostyypin. Sori vaan.

Monet toteuttavat ruokavlaiota, olenhan itse läheltä nähnyt. Ei paljon auta. Mutta karppaus on auttanut.

Ja diabeetikkojen hiilihydraattien syönti on vieläkin aivan liiallista, kannattaa tutustua noihin hiilareihin vähän tarkemmin.

Ööh... siis mitä diabetes-ruokavalio nyt tähän liittyy :o

No totta kait se liittyy. Ap:llahan on ylipainoa, koska on laihduttelemassa ja tarvitseee siihen vielä isompaa tsemppausta. Ja tosiaan kätevästi sitä kakkostyypin diabeteksen sairastumisen riskiä saadaan vähennettyä tiputtamalla liikakilot.

Se on ihan yksi lysti, miten sen teet, kunhan pysyy paino sitten tavoitteessa.

No mä hyväkarppaan ja se sopii mulle. En ole kertonut juuri kellekään tästä (muut ihmettelevät vain, kuinka painoni on tippunut), sillä mä taas olen väsynyt juuri tuohon, että karppaajia väitetään uskonlahkolaisiksi, huuhaa-dieetin uhreiksi, fanaatikoiksi jne. Ja kuvitellaan, että elämme pelkällä voilla ja pekonilla. Karppaajia on monenlaisia, toiset noudattavat tiukkaa ketokarppilinjaa, toiset vetävät isommilla hh-määrillä, esimerkiksi itse syön myös 100% ruisleipää ja täysjyväriisiä. Syön paaaljon kasviksia ja marjoja (700g-1kg per päivä ) ja se on ollut hyväkarppauksen myötä omassa ruokavaliossa se suurin muutos.

Joten kukin laihduttakoon miten tykkää, kunhan voi hyvin ja toivottavasti tekee sen niin, että pystyy myös pitämään sen tavoitepainonsa.

Tsemppiä sulle urakkaan ap! Itselläni -20kg, 10kg aion vielä rutistaa pois.

Yhteistyössä