Lalleri
voiko olla että sitä jää keuhkoihin aiheuttaen vaikkapa keuhkokuumeen? Vai yskiikö hän niin kauan että se poistuu sieltä eikä vettä voi jäädä?
Kiitos sinulle vastauksestasi! Sattumalta vain sitten iski yskä samaan syssyyn.Alkuperäinen kirjoittaja rikas:aiheuttama! eli ei sekoiteta keuhkokuumetta tähän. teoriassahan on mahdollista että keuhkopussi täyttyy vedellä, mutta sen saa kyllä aikaan tuo mainitsemani 1min upoksissa oleminen. olen 14v urania aikana nähnyt paljonkin vesionnettomuus lapsia ja kyllä kaikki joilla jotain vakavampaa ovat olleet usean minuutin veden alla ja seurauksena aivovauri (eritasoisia) ja näissä tapauksissa ei lapsi ole tapahtuman jälkeen yskinyt heti tai muutoin ollut normaali. joten enpä usko että mitään ihmeitä kyseessä. ja yskänrefleksihän on terveen lapsen merkki, yskällä on oma tarkoitukseksena.
Ei keuhkokuumeeseen tarvita aina bakteeria tai virusta. Kyllä se vesikin riittää sen aiheuttamaa. Kyseessä on silloin aspiraatiopneumonia. Usein tämä tosin johtuu siitä että vetää mahansisältöä henkeen esim. kouristellessa tai tajuttomana ollessa. Joka tapauksessa mikä tahansa vieras esine/asia keuhkoissa voi aiheuttaa keuhkokuumeen.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:kyllä olen kuullut että keuhkokuume voi olla myös viruksen aihettama
Keuhkoputkentulehdus bakteerista ja bakteeri vedestä... Nostaa myös kuumeen ja yskittää.Alkuperäinen kirjoittaja rikas:veden aiheuttama.
joo, mutta sillä ap:n lapsella voi hyvinkin olla keuhkokuume koska se on vetänyt vettä keuhkoihinsa!!!!Alkuperäinen kirjoittaja piialiina:kysymys kuului;voiko ap;n lapsella olla kehkokuume;en osaa vastata,mutta maalaisjärki sanoo ettei ainakaan tuon hörppimisen johdosta.kumma kun täällä aina mennään aiheen sivuun ja ruvataan kinaamaan kuka tietää enemmän...
Eikös Jätkän kummilapsellakin ollut keuhkokuume, kun vetäisi omenaa "väärään kurkkuun"??Alkuperäinen kirjoittaja elli:Ei keuhkokuumeeseen tarvita aina bakteeria tai virusta. Kyllä se vesikin riittää sen aiheuttamaa. Kyseessä on silloin aspiraatiopneumonia. Usein tämä tosin johtuu siitä että vetää mahansisältöä henkeen esim. kouristellessa tai tajuttomana ollessa. Joka tapauksessa mikä tahansa vieras esine/asia keuhkoissa voi aiheuttaa keuhkokuumeen.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:kyllä olen kuullut että keuhkokuume voi olla myös viruksen aihettama