jos lapsi syö korvike, kannattako antaa vettäkin välillä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
tuliko mieleen, että jos ei pysty imettää?? aina tää sama juttu. joku kysyy NEUVOA korvikkeest ym niin vastaus: MIKSET IMETÄ! voi tsiisus ! :( eikö vois vaan vastata kysymykseen!!!!!!!!!?

> riippuu venakko milanna lapsen iästä?
ja ns parasta korviketta ei oo, koska esim meil sopi vaan nan1 (siihen asti et siirryttiin normi maitoon!) , onhan noita korvikkeita mutt jotkut sopii lapselle ja jotkut ei. eli kokeile :)
ja kannattaa kääntyä neuvolan puoleen :D

Tutteli on ihan hyvää korviketta, siinä ei ole niin paljon rautaa kuin NANissa ja sen vuoksi ei aiheuta välttämättä vatsavaivoja. Tosin jotkut lapset saavat Tuttelista vatsavaivoja ja NANista ei, että kokeilemalla se selviää. Suosittelisin tetroissa myytäviä korvikkeita, enkä jauhekorvikkeita. Itse en siis ainakaan jaksanu puljailla niiden kanssa, että ensin keitetään vettä ja sitten odotetaan että se jäähtyy ja joka syöttökerralla ensin (vauvan huutaessa, kiireessä) sekoitetaan jauhot ja vedet ja ääh.

Ainiin ja mä en itse oo saanut minkäänlaista ohejtta veden antamisesta, itse koitin alle 2kk ikäiselle antaa keitettyä jäähdytettyä vettä mutta eihän vauva suostunut juomaan. Yli 3kk ikäisenä annoin ja kraanavettä mutta ei suostunut juomaan, koitan silti aina välillä antaa koska vauva liikehtii jo (lattialla ollessa kääntyilee ym.) niin monesti huomaan että hänelle tulee pelkkä jano, koittanut siihen sitten tarjota vettä. Vaan maito tuntuu ainoastaan kelpaavan.

mä olen saanut aikanaan ohjeistusta että vettä ei tarvitse antaa, meillä käytettiin nan korviketta, mutta siskoni antoi aikanaan lisänä semperiä koska muista tuli vatsanväänteitä.. eli kokeilemalla selviää mikä korvike sopii juuri teille

[QUOTE="JeMa";25945140]tuliko mieleen, että jos ei pysty imettää?? aina tää sama juttu. joku kysyy NEUVOA korvikkeest ym niin vastaus: MIKSET IMETÄ! voi tsiisus ! :( eikö vois vaan vastata kysymykseen!!!!!!!!!?

> riippuu venakko milanna lapsen iästä?
ja ns parasta korviketta ei oo, koska esim meil sopi vaan nan1 (siihen asti et siirryttiin normi maitoon!) , onhan noita korvikkeita mutt jotkut sopii lapselle ja jotkut ei. eli kokeile :)
ja kannattaa kääntyä neuvolan puoleen :D[/QUOTE]

Venakko just eilen kertoi, miten tisseistä valuu valtavasti maitoa. Kerro mulle, miksi silloin ei pystyisi imettämään? Vauvahan on vasta viikon vanha, ja kun korviketta annetaan noin pienenä, se tuhoaa suolinukkaa.

Niin voisitko sinä lypsää sitä omaa maitoas ja antaa sitä pullosta näin alkuun ja jos sitä maitoa sulta kumminki hyvin tulee? Toki teet niinkuin itse parhaaksi koet:heart:

Yhteistyössä