Jos lapsi onkin kolmen aikuisen kanssa vuorotellen, sekoittuuko lapsen pää liikaa? Isä, äiti ja isäpuoli (ero)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Harmaana"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Harmaana"

Vieras
Lapsi ekaluokkalainen. Tapaa biologista isäänsä lomilla ja joka toinen viikonloppu, sekä välillä joka viikonloppu.

Lapsi oli 9kk kun tapasi isäpuolensa ensimmäistä kertaa. Meistä muodostui perhe, jossa isäpuolesta tuli ehkä jopa maailman tärkein aikuinen. Poika palvoo isäpuoltaan ja rakkaus on molemminpuolista.

Meillä on uusi omakotitalo. Ajattelimmekin, jos lapsi asuu talossa koko ajan ja minä ja isäpuoli vuorotellen lapsen kanssa.

Sekoittaako kolmen aikuisen soppa lasta liikaa?

Me kolme aikuista ollaan juteltu porukalla. Olemme todenneet, ettemme aio kukaan evätä lapsen tärkeitä ihmissuhteita, kun elämässä on tapahtunut iso muutos (ero) muutenkin.

Mä taas en tiedä miten pysyvä ratkaisu tuo sitten on? Entäs kun isäpuoli löytää uuden? Tuleeko sitten uudet muutokset?

Mun mielestä toi ei ole hyvä ratkaisu.. yksikään aikuinen ei ole pysyvä vaan 3 pyörii vuorotellen. Mun mielestä ideaali olisi jos lapsi asuisi pysyvästi äidin kanssa ja kävisi sieltä käsin isäpuolen luona kylässä ja isäpuoli kyläilisi entisessä kodissa.

Yhteistyössä