Jos lapsi nuhanen ja tukkoinen, niin voiko viedä hoitoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiuku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tiuku

Vieras
Olisi eka hoitopäivä ja lapsi ihan tukossa. Kiva, jos ja kun ekana päivänä ainakin itkee ja on vielä muutenkin tukala olo,silmät vuotaa ilman kyyneliäkin. Huonoon saumaan tuli tää flunssa. Saako hoitoon viedä yleensä nuhaista lasta, kyllä kai, jos kuumetta ei ole??

No sitten kai täytyy heti olla pois töistä pari päivää.... mukava työaloitus =O/ mutta totta kai lapsen vuoksi sen teen, ei oo kiva olla hoidossa puolikuntoisena.

Oikea päätös, jäädä pois työstä, mutta ehkäpä isä voisi jäädä pois, jos sinulla on eka työpäivä. Meillä oli juuri näin marraskuussa....

Nuhainen ja tukkoinen lapsi = sairas lapsi.

Ja musta se on ihan arsesta että Suomessa tämä töistä poissaolo lapsen takia on niin hankalaksi tehty että joskus on pakko viedä puolikuntoinen lapsi hoitoon. Se on tietysti ikävää lapselle itselleen ja sitten kaikille niille muille jotka sitten sairastuu kun yksi nuhanenä siellä joukossa pyörii...

Mä uskon että yksi iso syy siihen että päiväkodissa aloittavat lapset sairastelevat paljon, on se että sinne viedään jatkuvasti puolikuntoisia lapsia ja kierre on valmis...

Kenen lapsi tervehtyy kolmessa päivässä? Yleensä ei varmaan kenenkään.. Itse olen töissä Norjassa ja meillä voi ottaa "omaalomaa" esim. juuri lapsen sairastumisen tai oman sairastumisen vuoksi jopa 8 päivää kerralla, ihan vain soittamalla töihin että lapsi kipeä, olen 8 päivää poissa. Ja jos vielä tarvii jatkoa, ni sitte hakemaan sairaslomatodistusta...

Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
Ja musta se on ihan arsesta että Suomessa tämä töistä poissaolo lapsen takia on niin hankalaksi tehty että joskus on pakko viedä puolikuntoinen lapsi hoitoon. Se on tietysti ikävää lapselle itselleen ja sitten kaikille niille muille jotka sitten sairastuu kun yksi nuhanenä siellä joukossa pyörii...

Mä uskon että yksi iso syy siihen että päiväkodissa aloittavat lapset sairastelevat paljon, on se että sinne viedään jatkuvasti puolikuntoisia lapsia ja kierre on valmis...

Kenen lapsi tervehtyy kolmessa päivässä? Yleensä ei varmaan kenenkään.. Itse olen töissä Norjassa ja meillä voi ottaa "omaalomaa" esim. juuri lapsen sairastumisen tai oman sairastumisen vuoksi jopa 8 päivää kerralla, ihan vain soittamalla töihin että lapsi kipeä, olen 8 päivää poissa. Ja jos vielä tarvii jatkoa, ni sitte hakemaan sairaslomatodistusta...

Onko tuo palkallista vapaata? Palkatonta saa kyllä mun mielestä Suomessakin pitää useamman päivän.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:

Onko tuo palkallista vapaata? Palkatonta saa kyllä mun mielestä Suomessakin pitää useamman päivän.

On palkallista.

Ja tuo mitä tuossa edellä sanottiin että lapsi voi olla 1-2 viikkoa nuhassa, onhan se ihan totta ja sillon joutuu viemää nuhanenän hoitoon. Mutta pointtini olikin se että mun mielestä on jokatapauksessa ikävää kun joutuu puolikuntoisen lapsen viemään hoitoon.

Jos mä olisin ollut joku nuhan ja yskän takia pois, niin en olisi montakaan päivää ollut töissä viime elokuun ja joulun välillä. Lapset aloitti elokuussa hoidossa ja siitä alkoi kauhea tautikierre. Välillä oli joku yksittäinen päivä oireeton ja taas jo uutta tautia pukkasi. Kuumetta pidin rajana, että silloin ei voi viedä. Ei töistä voi olla jatkuvasti pois, jos lapsi on vähän nuhainen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mutta jos lapsi on vaikka viikon tai kaksi nuhassa, niin pakko se jossain vaiheessa on viedä hoitoon....

Ei sitä vaan voi viedä hoitoon, jos se on ihan tukkoinen ja olo on tukala, kuten ap lastaan kuvaili. Kesti tuo olo sitten viikon tai kuukausia.

Pelkkä nuha taas ei haittaa, ellei lapsen olo ole tukala, ja jos hän jaksaa hyvin leikkiä & olla päivän touhuissa mukana.

Yhteistyössä