Jos lapsesi olisi surkea harrastuksessaan niin mitä tekisit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Futisemo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

Futisemo

Vieras
Oma poikani 12v. on harrastanut pari vuotta jalkapalloa ja on enemmänkin rasite joukkueelleen kuin vahvistus. Tykkää kovasti pelaamisesta, mutta on suorastaan surkea pelaaja :( Tiedän, että on kamalaa sanoa näin, mutta se on totta.

Valmentaja selvästi peluuttaa poikaamme vähiten otteluissa ja syykin on ilmiselvä: poika on hidas ja melkoisen kömpelö kentällä :/ "Kaikki pelaa" -periaate ei toimi vaan ilman muuta vaihtopenkillä eniten istuvat ne huonoimmat pelaajat.

Mitä olette mieltä: Pitäisikö hellävaroen vihjata, että tässä lajissa lapsemme ei tule pärjäämään vai antaako vain lapsen harrastaa? Onko muilla näin ja miten olette toimineet?

Jos poika nauttii pelaamisesta niin antaisin pelata, ja pelailisin vaikka itse kaverina muulloin kun harkoissa niin saisi itse "peliaikaa". Tai ehdottaisin kavereiden kanssa pelaamista.

Ei se hitaus ja kömpelyys mihinkään karise jos ei saa harjoitusta.

Tietysti sitten jos poika itse ei halua niin sitten on eri asia.

Antaisin harrastaa, jos lapsi itse tykkää. Se on kyllä harmi, että juurikaan missään ei ole esim. ns jalkapallokerhoa, missä vaan pelaillaan, mutta ei osallistuta joukkueena mihinkään sarjaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Soluttautuja:
Antaisin harrastaa, jos lapsi itse tykkää. Se on kyllä harmi, että juurikaan missään ei ole esim. ns jalkapallokerhoa, missä vaan pelaillaan, mutta ei osallistuta joukkueena mihinkään sarjaan.

Itsekin tykkäisin, että lapsella olisi ihan "harrastustasoinen" joukkue jalkapalloon, mutta ei täälläpäin sellaista tunneta... Kaikki on nykyään niin voittohakuista että....

Minä en vihjaisisi lopettamisesta, jos lapsi itse haluaa pelata. Kyllä hän jossakin vaiheessa luultavasti itse kyllästyy, jos saa pelata vähän. Veljeni oli myös aikoinaan kaverinsa kanssa vähän aikaa jalkapalloseurassa, mutta kyllästyivät sitten vaihtopenkillä istumiseen ja lopettivat.

Yhteistyössä