Jos lapsesi huostaanotettaisiin vaikean masennuksesi takia etkä saisi häntä koskaan takaisin,mitä tekisit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "maria"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="akka";28815413]Vaikea kuvitella moinen tilanne.Mä olen sairastanut vaikean masennuksen kun lapset oli pieniä eikä koskaan huostaanotosta sanallakaan mainittu.[/QUOTE]

Mulla omakohtainen kokemus. Lasta en takaisin saanut mutta nyt hän on jo täysi-ikäinen.Oikeudet yms läpi kyllä kävin.

Hoitaisin itseni mahdollisimman hyvin kuntoon ja näkisin lastani mahdollisimman usein ja olisin niin paljon yhteyksissä kuin mahdollista. Se, että lapsi on huostaanotettu, ei tarkoita ettei lapseen saa pitää yhteyttä. Lapsi tarvitsee silloinkin vanhempiaan.

Itselläni ollut vaikea masennus, eikä lasta huostaanotettu. En usko, että lasta sen takia huostaanotetaan, paitsi jos oikeesti makaa vain sängyssä eikä huolehdi lapsesta. Ja varmasti saa takaisin, kun parantuu.

• Tykkää
Reactions: chef
Lapsella on isäkin. Jos tuollaiseen tilanteeseen mentäisiin, niin tuskin lasta huostaanotettaisiin pidemmäksi aikaa, vaan lapsi muuttaisi sitten hätäjijoituksen jälkeen isälleen.

tapaisin varmaan lasta oman vointini mukaan joko kotonani, isänsä luona tai sitten esim. leikkipuistoissa ja hotelleissa.

Koska lapsen isälle on isovanhemmatja isovanhempien ja lasten suhde erittäin tärkeitä, niin lapsi varmaan olisi minun vanhempieni luona monesti yökylässä. Tällöin olisi helpompi myös itse mennä sinne vanhemmille olla lapsen kanssa, vaikka vanhempani hoitaisivat kaikki ruokailut yms.

Sinänsä toki vaikea kuvitella vaikeaa masennusta, koska sitä tilaa en ole kokenut. Kokemusta on vain keskivaikeasta (ilman lapsia).

[QUOTE="vieras";28815444]Hoitaisin itseni mahdollisimman hyvin kuntoon ja näkisin lastani mahdollisimman usein ja olisin niin paljon yhteyksissä kuin mahdollista. Se, että lapsi on huostaanotettu, ei tarkoita ettei lapseen saa pitää yhteyttä. Lapsi tarvitsee silloinkin vanhempiaan.

Itselläni ollut vaikea masennus, eikä lasta huostaanotettu. En usko, että lasta sen takia huostaanotetaan, paitsi jos oikeesti makaa vain sängyssä eikä huolehdi lapsesta. Ja varmasti saa takaisin, kun parantuu.[/QUOTE]

En minä saanut takaisin vaikka terveenpaperit olleet vuodesta 2006 alkaen tosin lapsi jo täysi-ikäinen ja asuu omillaan.

[QUOTE="maria";28815463]En minä saanut takaisin vaikka terveenpaperit olleet vuodesta 2006 alkaen tosin lapsi jo täysi-ikäinen ja asuu omillaan.[/QUOTE]

Jos sun lapsi on ollut siinä vaiheessa jo lähellä täysi-ikäisyyttä tai teini/murrosiässä, lapsen mielipide vaikuttaa asiaan ja lapsen parhas ei välttämättä ole vaihtaa kotia ja asuinympäristöä.

Yhteistyössä