Jos lapsellasi on Tunturin pyörä, niin voisitko kertoa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pyörää ostamassa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pyörää ostamassa

Vieras
Minkä pituiselle Tunturin 20-tuumainen on hyvä? Eri merkeissä tuo rungon koko vaihtelee aika paljon, joten jos jonkun lapsella on Tunturin pyörä tuota kokoa, niin voitko kertoa lapsesi pituuden. Toki tiedän, että pitää sovittaa ensin, mut koska olen käytettyä ostamassa, niin haluaisin vähän tietää etukäteen kannattaako myyjälle edes ehdottaa sovitustreffejä vai ostanko vasta myöhemmin kun lapsi on isompi.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Kaikista helpoiten tiedon löytää hetkessä firman sivulta http://www.tunturi-bicycles.com/fi/info/runkokoon-valinta/

tuon taulukon mukaan mun lapselle pitäisi sopia kaksi eri kokoa, joten ei siitä paljon ollut apua. kiitos kuitenkin linkistä. Mä en äsken saanut Tunturin sivuja auki, joten siksi kyselen täällä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Kaikista helpoiten tiedon löytää hetkessä firman sivulta http://www.tunturi-bicycles.com/fi/info/runkokoon-valinta/

tuon taulukon mukaan mun lapselle pitäisi sopia kaksi eri kokoa, joten ei siitä paljon ollut apua. kiitos kuitenkin linkistä. Mä en äsken saanut Tunturin sivuja auki, joten siksi kyselen täällä.

Miksi siitä ei ole apua? Alarajalla pyörä voi olla hankala hallita ja erityisesti lyhytjalkainen ei pyörällä pysty ajamaan niin hyvin. Yläraja kertoo sitten "noin" arvon, että kuinka pitkään säädöt jatkuvat.

Ei se salamana se koko vaihdu niin, että vain tasan yksi koko sopisi. Kokeileminen toki on se paras tapa. Ei minun tulisi mieleenkään kuitenkaan omalle 105cm lapselle ostaa sitä 20" pyörää, vaikka ehkä juuri ja juuri sitä ajamaan pystyisi.

Mun lapsi on 111 cm pitkä ja tällä hetkellä ajelee eri merkkisellä pyörällä, jonka rengaskoko on 16 tuumaa. Nyt löysin kohtuuhintaisen ja hyväkuntoinen 20-tuumaisen Tunturin ja mietin, et kannattaako mennä edes katsomaan sitä.

115cm on ok 20"

ja tunturin pyörä on helevetin raskas polkea. kuwaharat rullaa 2x paremmin, ja tuolla tunturilla kuka polkee niin on aina viimeinen ja hiki hatussa veivaa. meillä siis 2 samankokoista polkijaa, ja 2eri pyörää. tunturia ei haluis kukaan ajaa..

Meillä on sellainen Tunturi rigger eli vähän maastopyörän oloinen ja siinä on matalampi runko kuin tavallisessa, olisikohan tuo ollut sen 110 cm kun se hankittiin ehkä vähän alle nyt 132 cm ja ostettiin 24 tuumanen dirt pyörä = matalarunkoinen

Alkuperäinen kirjoittaja jj:
115cm on ok 20"

ja tunturin pyörä on helevetin raskas polkea. kuwaharat rullaa 2x paremmin, ja tuolla tunturilla kuka polkee niin on aina viimeinen ja hiki hatussa veivaa. meillä siis 2 samankokoista polkijaa, ja 2eri pyörää. tunturia ei haluis kukaan ajaa..

Ai. Mulla on itellä ollut aina Tunturi ja olen pitänyt sitä laadukkaana ja hyvänä pyöränä. Onko nää nykyiset lastenpyörät sitten ihan kelvottomia?

115cm on ok 20"

Onko teidän Tunturissa vaihteet? Tässä pyörässä mitä olen harkinnut ostaa, olisi vaihteet.

115cm on ok 20"

Ai. Mulla on itellä ollut aina Tunturi ja olen pitänyt sitä laadukkaana ja hyvänä pyöränä. Onko nää nykyiset lastenpyörät sitten ihan kelvottomia?

Meilläkin on Tunturit sekä miehellä että tytöllä ja pikkuveljellä. Kevyitä nuo on ja hyvin kulkee =) ehkä teillä on joku maanantai-kappale?

Tyttö on 122cm pitkä ja kuukausi sitten ostettiin Tunturi 20". Myyjä sanoi että juuri ja juuri sopiva, menee vielä toisenkin ja ehkä kolmannenkin kesän. Mutta 16" Monark on jo selvästi liian pieni (sillä ajoi 2 edellistä kesää).

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
115cm on ok 20"

Meilläkin on Tunturit sekä miehellä että tytöllä ja pikkuveljellä. Kevyitä nuo on ja hyvin kulkee =) ehkä teillä on joku maanantai-kappale?

Tyttö on 122cm pitkä ja kuukausi sitten ostettiin Tunturi 20". Myyjä sanoi että juuri ja juuri sopiva, menee vielä toisenkin ja ehkä kolmannenkin kesän. Mutta 16" Monark on jo selvästi liian pieni (sillä ajoi 2 edellistä kesää).

Okei eli noin pitkällä on just ja just sopivan kokoinen. Ei mun sitten varmaan kannata edes harkita, kun oma lapseni on vasta n 111 cm pitkä.

115cm on ok 20"

Onko teidän Tunturissa vaihteet? Tässä pyörässä mitä olen harkinnut ostaa, olisi vaihteet.

kolme vaihdetta, eikä millään pärjää.

muuten hyvä pyörä, ketjut ei putoile, jarrut (myös käsi) toimii moitteettomasti, renkaat hyvät yms.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
115cm on ok 20"

Okei eli noin pitkällä on just ja just sopivan kokoinen. Ei mun sitten varmaan kannata edes harkita, kun oma lapseni on vasta n 111 cm pitkä.

Riippuu kyllä nyt ehkä eniten siitä, onko edellinen pyörä jäämässä pieneksi? Jos on, niin osta, jos ei ja satulassakin löytyy vielä nostovaraa niin sitten ei vielä tarvii isompaa.