Jos lapsella on lämpöä 37,2 astetta, niin veisitkö hoitoon?

  • Viestiketjun aloittaja töihin vai ei
  • Ensimmäinen viesti
töihin vai ei
Normaalilämpö 6 vuotiaalla on enintään 36.6 astetta. Lapsi oli sairaana alkuviikon, mutta keskiviikkona kuumetta ei enää ollut, joten pääsi hoitoon torstaina.

Eilen lämpöä oli taas 37.1 astetta ja tänään kymmenyksen enemmän. Yskä vaivaa yhä, vaikka on parantunut huomattavasti.

Pitääkö lähteä huomenna lääkäriin lapsen kanssa vai vienkö hoitoon?
 
[QUOTE="aapee";25551287]Viimeksi lääkäri vähätteli, ettei lapsella edes ole kuumetta, kun lämpöä oli 37,5 astetta. Suostui kuitenkin pitkin hampain kirjoittamaan saikkulapun.[/QUOTE]

Vaikka ei olisi kuumettakaan, voi olo olla huono, eikä jaksa osallistua päivittäisiin toimintoihin, ulkoiluun jne
 
Ei ole vielä täysin parantunut, joten mun mielestä ei silloin ole myöskään hoitokuntoinen, pahenisi vaan olo ja pahimmassa tapauksessa tulis joku jälkitauti jos joutuis ulkoileen yms niinkun normaalisti.. Lepoa ja paranemisia! =)
 
---
Turhaa viedä hoitoon, kun kuitenkin joudut pois hakemaan mikäli lapsi vaikuttaa kipeältä. Itsekin soitan kyllä vanhemmat heti paikalle, jos puolikuntoisena ovat tuoneet hoitoon (olen siis pph). Lapsen kannalta paras olla kotona toipilaana. Hoidossa on oltava ulkoilukuntoinen. Meillä ainakin ollut tänäänkin pakkasta aika paljon ja kyllä olisi kurjaa ulkoilla huonokuntoisena tuossa säässä.
 
[QUOTE="aapee";25551330]Lapsi vaikuttaa ihan normaalilta ja haluaisi itse mennä hoitoon. Siksi minä tässä emminkin. Kaipa se kuitenkin on vain lähdettävä sinne lääkäriin.[/QUOTE]

Jää kotiin. Vaikka tuo on ennemminkin lämpöilyä kuin kuumeilua lapsellasi, niin saattaa siitä kivuta korkeammallekin kun lapsi riehuu hoidossa. Ja jos on jotain tarttuvaa, niin saattaa helposti kohta olla puolet hoidon muksuista samassa sairaudessa.
 
[QUOTE="aapee";25551330]Lapsi vaikuttaa ihan normaalilta ja haluaisi itse mennä hoitoon. Siksi minä tässä emminkin. Kaipa se kuitenkin on vain lähdettävä sinne lääkäriin.[/QUOTE]

Se olo voi lapsella huonontua nopeasti siellä hoidossa, kun on menoa ja meininkiä
 
Mep
[QUOTE="aapee";25551287]Viimeksi lääkäri vähätteli, ettei lapsella edes ole kuumetta, kun lämpöä oli 37,5 astetta. Suostui kuitenkin pitkin hampain kirjoittamaan saikkulapun.[/QUOTE]

Kuulostaa vale-lääkärille. Eihän kukaan normaali lääkäri noin toimi! 37 on rajana, olis lapsi tai aikuinen.
Kun lapsella kerran on lämpöä uudelleen, pitäisin kotona ehdottomasti. Tarvittaessa lääkäriin.
 
pk:n täti itsekin
Vie vaan hoitoon, soittavat kuitenkin hakemaan kipeän lapsen kotiin.
Näin meillä toimitaan. Ja vanhemmille on painotettu, että lapsen täytyy olla niin terve että pystyy osallistumaan täysipainoisesti kaikkeen -näillä pakkasilla myös ulkoiluun. Ja kuume-kipulääkkeen voimalla lasta ei hoitoon tuoda!
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja pk:n täti itsekin;25551482:
Vie vaan hoitoon, soittavat kuitenkin hakemaan kipeän lapsen kotiin.
Näin meillä toimitaan. Ja vanhemmille on painotettu, että lapsen täytyy olla niin terve että pystyy osallistumaan täysipainoisesti kaikkeen -näillä pakkasilla myös ulkoiluun. Ja kuume-kipulääkkeen voimalla lasta ei hoitoon tuoda!
minusta on hassua että aina sanotte että pitää pystyä ulkoilemaan, viime pe oli pakkasta huimat-20 ja täällä lapset oli SISÄLLÄ koko h*mmetin päivän koska oli kylmä. HALOOOOOOOOOOOOO! meillä ulkoillaan kotona oli pakkasta vaikka-38 astetta kuten viime talvena joskus olikin.
 
[QUOTE="vieras";25551503]minusta on hassua että aina sanotte että pitää pystyä ulkoilemaan, viime pe oli pakkasta huimat-20 ja täällä lapset oli SISÄLLÄ koko h*mmetin päivän koska oli kylmä. HALOOOOOOOOOOOOO! meillä ulkoillaan kotona oli pakkasta vaikka-38 astetta kuten viime talvena joskus olikin.[/QUOTE]

Ihan eri asia jos koko remmi on sisällä kun että itsekkäät vanhemmat kuvittelee et siellä päikyssä on yks hoitaja sitä puolikuntosta mattianteroo varten sisällä muiden ulkoillessa sit alimiehityksellä?
 
"aapee"
Alkuperäinen kirjoittaja pk:n täti itsekin;25551482:
Vie vaan hoitoon, soittavat kuitenkin hakemaan kipeän lapsen kotiin.
Näin meillä toimitaan. Ja vanhemmille on painotettu, että lapsen täytyy olla niin terve että pystyy osallistumaan täysipainoisesti kaikkeen -näillä pakkasilla myös ulkoiluun. Ja kuume-kipulääkkeen voimalla lasta ei hoitoon tuoda!
Kuumelääkettä annan lapsille vasta, jos lämpö nousee yli 38 asteen.

Olen vienyt lapsen hoitoon muutaman kerran ennenkin, jos hänellä on ollut lämpö 37 asteessa ja lapsi on itse halunnut sinne mennä. Kertaakaan ei ole soitettu hakemaan kesken päivän pois.
 
"aapee"
Käytiin tänäänkin lapsen kanssa luistelemassa. Ihan hyvin jaksoi ja nyt riehuu parhaillaan sisällä veljensä kanssa. Ei ole tietoakaan mistään puolikuntoisesta lapsesta, vaikka lämpöä onkin.
 
pk:n täti itsekin
[QUOTE="aapee";25551715]
Olen vienyt lapsen hoitoon muutaman kerran ennenkin, jos hänellä on ollut lämpö 37 asteessa ja lapsi on itse halunnut sinne mennä.[/QUOTE]

Itse en sairaalta lapselta kysele haluaako mennä hoitoon vai ei. Kipeän lapsen paikka on kotona.
 

Yhteistyössä