Jos läppäristä hajoaa kiintolevy, kannattaako enää korjauttaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Suzyanne
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Suzyanne

Vieras
Vai kannattaako ostaa uusi läppäri samantien? Vein tänään oman koneeni huoltoon, lähipäivinä saan arvion mitä korjaus maksaisi, sanoin että jos yli 150 e niin ostan uuden, eihän tuo maksanut kuin 500 e. Ei ollut takuuta enää, 2 v. vanha kone. Tietty se ei voinut takuuaikana hajota...: /

Onko kellään kokemusta?

Yleensä läppäreistä sanotaan että mieluummin kannataa ostaa uusi kone kuin korjauttaa vanha. Siis jos takuuseen ei mene.

Mieti jos korjautat nyt koneen ja kovalevy hajoaa taas puolen vuoden kuluttua... :/

Enpä usko, että kannattaa korjauttaa. Hintaa tulee hyvin varmasti yli 150 euroa. Hintaan kun sisältyy ammattilaisten hintavat palkat, niin se siitä lähinnä arvokasta hommaa tekee.

Osta pöytäkone niin tuostakin olisi päässyt halvalla. Läppäreissä kun on niin hitonmoinen ronkkiminen ja hintaa tulee ihan törkeästi.

Läppäristä on helppo vaihtaa kintolevy itsekin. On vaan muutaman ruuvin takana. Eikä tosiaan maksa maltaita ostaa uutta kiintolevyä. Netistä esim löytyy.

Jos minäkin osasin niin varmasti osaat sinäkin :)

Läppäreiden realistinen käyttöikä nykyisin ei juuri yli kahta vuotta ole, pari vuotta vanhalla koneella on enää käyttöarvoa. Itse varmaan ihan suosiolla vaihtaisin uuteen.

[QUOTE="eee";23829961]Läppäristä on helppo vaihtaa kintolevy itsekin. On vaan muutaman ruuvin takana. Eikä tosiaan maksa maltaita ostaa uutta kiintolevyä. Netistä esim löytyy.

Jos minäkin osasin niin varmasti osaat sinäkin :)[/QUOTE]

Paljonko sulla maksoi uusi kiintolevy? Mun käsityksen mukaan ne pyörii siinä 100 euron paikkeilla :O Toki saatan väärässäkin olla, sillä en ole asiantuntija.

Niin ja minkä kokoinen? Kyllähän se hinta koostakin riippuu.

Viimeksi muokattu:
Paljonko sulla maksoi uusi kiintolevy? Mun käsityksen mukaan ne pyörii siinä 100 euron paikkeilla :O Toki saatan väärässäkin olla, sillä en ole asiantuntija.

Niin ja minkä kokoinen? Kyllähän se hinta koostakin riippuu.

Jos maksaisi satkunkin, niin melkein taidan kyllä uuden ostaa. Tosin saatan antaa vanhan miehelle reissukäyttöön, saa sitten vaihtaa siihen sen kiintolevyn jos haluaa, hän kun niitä on ennenkin tehnyt. Itselleni voisin harkita jopa ihan miniläppäriä, varmaan mun käytössä riittäisi.

[QUOTE="vieras";23830096]Kyllä 150e:lla vielä kannattaa ihan hyvin noin uuden korjata. Ja laajasta kotivakuutuksesta saa takaisin kanssa, jos sellainen on.[/QUOTE]

Yep, tosiaan kotivakuutuksesta kannattaa kysellä - jos sellainen on!

Itselläni ei kyllä ole yksikään läppäri kestänyt kahta vuotta pidempään. Pöytäkoneet ovat onneksi pidempi ikäisiä. Niihin olen päättänyt suosiolla jo siirtyä! :D

Kiintolevyt ovat varsinkin läppäreissä yksi halvimmista osista. Pöytäkoneessakin kiintolevyt ovat suhteellisen halpoja.

Läppäristä ei kannata korjauttaa mitään muuta, kuin kiintolevy ja muistia. Korjaaminenhan tapahtuu vaihtamalla rikkinäiset osat uusiin. Jos joku muu osa on rikki, niin silloin kannattaa ostaa suosiolla uusi läppäri.

Enpä usko, että kannattaa korjauttaa. Hintaa tulee hyvin varmasti yli 150 euroa. Hintaan kun sisältyy ammattilaisten hintavat palkat, niin se siitä lähinnä arvokasta hommaa tekee.

Osta pöytäkone niin tuostakin olisi päässyt halvalla. Läppäreissä kun on niin hitonmoinen ronkkiminen ja hintaa tulee ihan törkeästi.

Kovalevyn vaihtaminen ja muistin vaihtaminen/muistin lisääminen ovat helpoimpia mahdollisia operaatioita, mitä tavallisen tietokoneenkäyttäjänkin olisi hyvä osata tietokoneelleen tehdä.

Qasimodon tavalla sanoisin, woi weljet, ei ole kiva tilanne sinulla. Räätäli osaa ommella housuja, toiset tehdä toista, yksintein ei kai kukaan tiedä tilannetta koneeseen ulkoisesti katsomalla. Ihanasti olisi jos, oikein kaikki menisi. Pidän peukkuja, leikkisästi åkei.

Alkuperäinen kirjoittaja Åke;23830194:
Qasimodon tavalla sanoisin, woi weljet, ei ole kiva tilanne sinulla. Räätäli osaa ommella housuja, toiset tehdä toista, yksintein ei kai kukaan tiedä tilannetta koneeseen ulkoisesti katsomalla. Ihanasti olisi jos, oikein kaikki menisi. Pidän peukkuja, leikkisästi åkei.
:D

Alkuperäinen kirjoittaja Åke;23830194:

Kiitos. :D

Kyllähän tuo mies osaa tietokoneille kaikenlaista tehdä, ja sen verran edullisilta nuo kiintolevyt vaikuttavat, että jos vain se on vikana eikä muuta isompaa, niin varmaan mies sen sitten itse vaihtaa. Tällä viikolla pitäisi saada tietää arvio mitä kaikkea vikaa koneessa on.

Itelläkin meni puol vuotta sitten kovalevy rikki läppäristä. Korjaus maksaisi 180€
Ja vituttaa että läppärini on todella vaikea avata itse, jostain syystä. Otin kaikki ruuvit irti mutta pohja ei irtoa. Eli en osaa itsekkään korjata kun tulis halvemmaks. Kannataisko ostaa uus läppäri/Pöytäkone?

Itelläkin meni puol vuotta sitten kovalevy rikki läppäristä. Korjaus maksaisi 180€
Ja vituttaa että läppärini on todella vaikea avata itse, jostain syystä. Otin kaikki ruuvit irti mutta pohja ei irtoa. Eli en osaa itsekkään korjata kun tulis halvemmaks. Kannataisko ostaa uus läppäri/Pöytäkone?
Oot varma et kovalevy on rikki?

Yhteistyössä