Jos lähtiskin jouluksi risteilylle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Hille"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Hille"

Vieras
Onko kukaan käynyt? Suosituksia, mihin kannattaisi mennä?

Kohtuullisen hintaista/edullista matkaa mietin. Emme ole koskaan käyneet laivalla (tai no, minä ja mies joskus 10 vuotta sitten käyty) ja innostaisi viettää joulu jossain muualla kuin kotona. Kotioloissakin jouluna saa rahaa kulumaan esim. ruokaan aika lailla, joten samahan tuo olisi käydä valmiiseen pöytään.

Pelkkä risteily ja yö laivalla tai esim. risteily tallinnaan ja yö tallinnassa hotlussa ja sitten paatilla takasin tms.

Me mennään nyt viettää toista joulua laivalle, lähinnä mun jouluahdistuksen takia..tallinks on edullisin, mut joulua ainakaan baltic princesillä ei ruoan lisäks tunnu olevan..mut me mennään joulupäivänä tallinnaan kylpylään uimaan ainakin ja joulutorille jos ilma sallii..jos rahaa on niin silja tai viikkari ruotsissa varmaan kivempia..

Joulu on mukavaa aikaa, enkä rankaisisi itseäni jollain risteilyllä.
Kyllä minuakin joulu ahdisti joskus. Nyt lapset ovat jo aikuisia, eikä mun tarvii enää tehdä lumihankeen pienien töppösien kuvia, että tonttu olis muka käynyt pihakuusen alta hakemassa pukin kirjeen ja jättänyt muutaman karkin tilalle.

Ihan jumalattoman iso talo piti mielestäni siivota kellarista ullakolle, eikä kukaan muu tajunnut, että miks.

Kaikki piti olla kellontarkasti suunniteltu:
- haudoille kynttilät
- aattokirkko
- nilkka suorana ajo kotiin (kaikilla kamala nälkä)
- joulupöydän laitto
- joku sukulainen jäi käymättä (sinne siis kiireellä)
- lopultakin syömään
- penskat hyppii seinille (joulupukki soittaa: sori, että myöhästyn, mutta auton avaimet hukkui hankeen)
- mukulat sai lahjansa ja ukko kinkkunsa
- minä vedän puol pulloa viiniä keskiyöllä

Minä voisin lähteä. En ole koskaan ollut, joten ei ole kokemusta, mutta laivalla on jouluna jouluohjelmaa, jouluruoat, joulupukki jne. joten ei tarvitse itse järjestellä kaikkea. Varmaan kuitenkin elämys verrattuna siihen, että joka joulu olisi samanlainen kotijoulu.

Ajatus joka käy mielessä näin jokaisen joulun alla, koskaan ei vaan olla päästy toteutukseen asti. :D Ei se varmaan hullumpaa olisi. Pientä hyttiä en tosin ottaisi jouluna sen enempää kuin muulloinkaan.

Mua ei kiinnosta olla kotona joulua. Taas. Meillä on pieni koti. Ahdistava. Masentava. Viettäisimme joulun keskenämme. Taas. Minä joutuisin valmistelemaan joulun yksin. Taas.

Pääsisivät lapsetkin joskus pois kotoa. Jotakin uutta. Mulle helpompaa.

Jos on muita ehdotuksia kuin risteily, vastaan otetaan. Ulkomaan matkalle asti ei ole varaa lähteä. Lähtisin viivana, jos voisin.

[QUOTE="Hille";24835967]Mua ei kiinnosta olla kotona joulua. Taas. Meillä on pieni koti. Ahdistava. Masentava. Viettäisimme joulun keskenämme. Taas. Minä joutuisin valmistelemaan joulun yksin. Taas.

Pääsisivät lapsetkin joskus pois kotoa. Jotakin uutta. Mulle helpompaa.

Jos on muita ehdotuksia kuin risteily, vastaan otetaan. Ulkomaan matkalle asti ei ole varaa lähteä. Lähtisin viivana, jos voisin.[/QUOTE]

Miks koti on ahdistava tai masentava? Pienikin koti on kumminkin koti.

Viking taitaa seisoa joulun satamassa, ainakin turun paatit. Tallink-silja tekee speciaaleja jouluristeilyitä, helsingistä tukholmaan ja jonnekin muualle? Turista vilnaan/riikaan tms. kestävät pari päivää ja maksavat enempi kun normit. Mut ovat ihan jouluisia. Tuttava pariskunta (keski-ikäinen) oli viime joulun siel ja tykkäsivät. Olivat ottaneet parit joulukoristeet hyttiin ja kynttelikön :) Olivat deLuxe hytissä, joten ihan kamalan ahdasta ei ollut kahdelle aikuiselle. Lapsiakin oli laivalla ja pukki oli tietty käynyt. Kylpylöissäkin on kivoja joulupaketteja, ainakin nokian edenin ohjelma vaikutti ihan kivalta, kylpylää ja hevosajelua ja taikuria ja ruokaa... Unohtamatta valmista pöytää ja pukkia :)

Jouluristeilyt eivät ole kyllä kovin edullisia, useampia satasia per henkilö ovat nuo Siljan Tukholman tai Riian / Vilnan risteilyt olleet.

Itse olen yli 15 vuotta sitten viettänyt muutaman joulun laivalla, ja niitä jouluja en kyllä kaipaa yhtään. Olin siellä miessä eksä oli, ja hän oli töissä.

Laivajouluissa parasta oli ruoka, jouluruuat olivat tosi hyviä, ja olihan siellä toki joulupukkikin. Surullisen joulusta teki sitten se, että mukana oli paljon yksinäisiä ihmisiä, jotka olivat istten väkijoukossakin yksinäisiä. Joukossa oli myös aina niitä, jotka eivät tunteneet alkoholin käytön suhteen rajojaan, ja olivat melkoisen humalassa -> voi olla pelottavaa lapsille. Olen minä joulun aikaan tappeluitakin laivalla nähnyt.

Toivottavasti meno on siisteytynyt ja kalliit hinnat parantaneet hinta- /laatusuhdetta, mutta kylpyläjoulun voi varmasti saada samaan hintaan kuin laivajoulunkin.

Yhteistyössä