jos lähtisin ja jättäisin vauvan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epävarma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epävarma

Vieras
isänsä kanssa kahdestaan n. klo 17.30-20.30 oman menon takia. Vauva on 5,5kk, syö jonkinverran soseita ja puuroa, mutta ei osaa juoda tuttipullosta, nokkamukista tai hörppyytämällä. Meno olisi siis juuri iltasyömisen aikaan, mitenkähän luulette, meniskö seuraava yö ihan sirkukseksi tai suostuisiko nukkumaan (ehkä hieman nälkäisenä) ollenkaan? Ei nukahda tissille vaan sänkyynsä mahalleen silitellen.
Vai jäänkö kotiin....

Ei se terve vauva kuivu kolmessa tunnissa vanhempansa kanssa. Joskus hätäkeinona olen kuullut jonkun laittaneen lääketruutalla maitoa suuhun... Voihan sitä nokkamukia tai hörppyyttämistäkin kokeilla aina välillä, että tulis tutummaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Ei se terve vauva kuivu kolmessa tunnissa vanhempansa kanssa. Joskus hätäkeinona olen kuullut jonkun laittaneen lääketruutalla maitoa suuhun... Voihan sitä nokkamukia tai hörppyyttämistäkin kokeilla aina välillä, että tulis tutummaksi.

Tuli vaan lääketruutasta mieleen, että ei saa sit nielua kohti truutata", vaan esim. poskea kohti, ettei noin pieni vallan tukehdu. Ei ehkä onnistu kaikilta isiltä jollei oo hoitoalan kokemusta........ Mutta kysysmykseesi, niin kaipa he pärjää.Itse tunnet perheesi parhaiten, jos et montaa tuntia ole pois, niin voi aina kanniskella sylissä jos itkee jne..

Meillä ei huolinut esikoinen tuttipulloa,hörpyttämistä eikä mitään paitsi sitten kun minä en ollut kotona :) eli anna mennä vaan,hyvin mahdollista että pullo/muki kelpaa kun tissiä ei olekaan paikalla! :D

Minä pystyin kyllä muokkaamaan hieman syömisiä, jotta illlalla pääsin urheilemaan. Tissitys juuri ennen lähtöä. Isä syöttäköön sosetta, ei se lapsi siihen kuole ;)

anna rintaa ennen kuin lähdet ja isi antaa sitten sosetta. Hyvin sinä voit kolmeksi tunniksi mennä, ei vauva sinä aikana mitään traumoja saa ja isä saa lisää itsevarmuutta lapsen hoitoon.

Mene vaan huoletta! Meillä yritettiin harjoitella hörppyyttämisiä ja tuttipulloa etukäteen kun mulle tuli sairaalareissu, huonoin tuloksin, ei oppinut. Mutta kun vauva oli isän kanssa kahdestaan ja nälkä alkoi kurnia vatsassa niin maito oli maistunut oikein hyvin pullonkorkista hörppyyttämällä! Eikähän noin lyhyt aika tee mitään vaikka kieltäytyisi kokonaan syömästäkin, syö sitten enemmän kun tulet takaisin kotiin.

Vauva voi hyvinkin huolia pullosta, kun äiti ei ole paikalla maidolta tuoksuvine tisseineen.
Ja jos vauva ei nukahda ilman syömistä yöunille, kun et ole kotona, niin jos 20.30 tuut kotiin, niin konstikos sun on sitten imettää vauva?
Lähde ihmeessä, kyllä se iskä yhden illan pärjää vaikka käsillään kävellen!

Yhteistyössä