Jos kiusattu ei koskaan kertonut opettajille tai vanhemmille kiusaamisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Niin millaisen viestin kiusaajat siitä saivat?

... että kiusattu toivoi kiusaajien lopettavan kiusaamisen kun huomaisivat miten tyhmää ja lapsellista tuo on ja tosi loukkaavaa ja että kiusattu ei tahtonut aiheuttaa kiusaajille enempää ainakaan pahaa mieltä ja siksi ei halunnut sotkea vanhempia ja opettajia asiaan?

vai menikö täysin mönkään

[QUOTE="vieras";27846094]Niin millaisen viestin kiusaajat siitä saivat?

... että kiusattu toivoi kiusaajien lopettavan kiusaamisen kun huomaisivat miten tyhmää ja lapsellista tuo on ja tosi loukkaavaa ja että kiusattu ei tahtonut aiheuttaa kiusaajille enempää ainakaan pahaa mieltä ja siksi ei halunnut sotkea vanhempia ja opettajia asiaan?

vai menikö täysin mönkään[/QUOTE]

sen näkee lapsesta..mutta kaikki ei nää! Siis jos kysyn jotain niin tiedän vastauksesta jo mistä kyse.

Kyllä huolehtivainen vanhempi näkee lapsessa jotain mättää, ja osaa kysyä ja tulkkaa tilanteen vastauksen perusteella. Tietysti jos on yh-mutsi jolla mielessä vain seuraava mies tai joku kaljoilla elävä vanhempi niin on ihan sama kertoa heille vai ei.

[QUOTE="veera";27846193]Kyllä huolehtivainen vanhempi näkee lapsessa jotain mättää, ja osaa kysyä ja tulkkaa tilanteen vastauksen perusteella. Tietysti jos on yh-mutsi jolla mielessä vain seuraava mies tai joku kaljoilla elävä vanhempi niin on ihan sama kertoa heille vai ei.[/QUOTE]

vaikka muuten koti olot hyvät! Ne näkee vaan sen hyvinvoinnin!

siis eletään kuplassa joka saattaa puhjeta! Minun lapsi koulukiusattu! En usko!

Itse olen ollut koulukiusattu koko peruskoulun ajan. En koskaan siitä vanhemmilleni kertonut, eivätkä he sitä huomanneet.Minulla oli ystäviä ja muutenkin sujui ihan hyvin koulu,joten ei siihen puututtu. Opettajista osa tiesi,mutteivät puuttuneet. Tosin sen verran olen kyllä kärkäs sanomaan,että pärjäsin loppujen lopuksi itsekkin. Luulen että asia olisi vain pahentunut jos siihen olisi puututtu. Ja nyt jos joku epäilee että kiusaaminen ei ollut rajua niin voin sanoa että yksi kurssi jäi käymättä koska pahin kiusaaja oli samalla kurssilla. Lisäksi pelkäsin häntä kotitaloustunnilla jossa oli veitsiä ja ihan aiheesta,koska nykyisin tämä kiusaaja istuu vankilassa puukotuksesta ja tapon yrityksestä. Aikaa tästä on jo yli kymmenen vuotta kun peruskoulusta pääsin.

Minä työskentelen työssä jossa korjaan jälkiä siitä kiusaamisesta, aikuisilla jopa ikäihmisillä joita kiusaaminen on ihmiseen jättänyt. Usein saatan olla ensimmäinen ihminen jolle kiusattu on ikinä kertonut kiusaamisesta. Usein on kiusattu koko peruskoulun ja jopa ammattikoulun ajan, eikä kiusattu ole kertonut koska on ajatellut, että sitten kiusataan enemmän/saa turpaan pahemmin jne. jne. aikuiset KETKÄÄN aikuiset eivät ole puuttuneet tai "nähneet" kiusaamista.
Todella surullista :(

[QUOTE="mie";27846550]Itse olen ollut koulukiusattu koko peruskoulun ajan. En koskaan siitä vanhemmilleni kertonut, eivätkä he sitä huomanneet.Minulla oli ystäviä ja muutenkin sujui ihan hyvin koulu,joten ei siihen puututtu. Opettajista osa tiesi,mutteivät puuttuneet. Tosin sen verran olen kyllä kärkäs sanomaan,että pärjäsin loppujen lopuksi itsekkin. Luulen että asia olisi vain pahentunut jos siihen olisi puututtu. Ja nyt jos joku epäilee että kiusaaminen ei ollut rajua niin voin sanoa että yksi kurssi jäi käymättä koska pahin kiusaaja oli samalla kurssilla. Lisäksi pelkäsin häntä kotitaloustunnilla jossa oli veitsiä ja ihan aiheesta,koska nykyisin tämä kiusaaja istuu vankilassa puukotuksesta ja tapon yrityksestä. Aikaa tästä on jo yli kymmenen vuotta kun peruskoulusta pääsin.[/QUOTE]

siis vähät välitin mitä muut sano! En koskaan käynyt päälle mutta se näky sitten muussa! ja enkä haukkunut!

Yhteistyössä