Jos kissan kuono on kuuma, onko kuumetta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyttöjen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyttöjen äiti

Vieras
Onko kissalla silloin kuumetta, jos sen nenä on kuuma. Villkulomet ovat jääneet jumiin silmien eteen. Eläinlääkäri käski hakea matokuurin, mutta mietin itse voi kyseessä olla joku flunssa?

Ei tuo kyllä ihan normaalilta kuulosta. Tarkkaile sen syömistä ja käyttäytymistä. Jos nukkuu paljon ja on jotenki väsynyt/laiska niin mahdollisesti kuumetta tai eläinflunssaa

Onko kuiva? Tuo vilkkuluomet ja kuiva, kuuma kuono oli ainakin eräällä mun edesmenneellä kissalla flunssan merkki, kun käytiin eläinlääkäris. saatiin antibioottia, kun ei mennyt muuten ohi.

jos vilkkuluomet jää esiin, niin kissa on kipeä. Kuonosta ei voi päätellä onko kuumetta, kokeile "kainalosta" eläimillä normaalilämpö 37, että pitäisi tuntua hieman lämpöisemmältä.

minun kissallanikin voi olla kuumetta, se on laiska, ei syö/juo, nukkuu paljon, kuuma nenu ja korvat. Voiko siis kyseessä olla kissaflunssa tai kuumetta?

Perhana sentään! Viekää sairas eläin lääkäriin!
Otin n. Vuoden vanhan hylätyn löytökissan. Se on ollut kotonamme kuukauden ja ollut aivan ihana! On käsittämätöntä miten jotkut ihmiset voivat hyljätä jotain niin ihanaa! (Se on löytynyt kadulta hylättynä).
Se leikki vanhemman kissani kanssa ja on kaikin puolin rakastettava
Olen umpirakastunut siihen!

Muutaman päivän se on ollut ihan vaisu. On kyllä syönyt, mutta ei leikkinyt, ja ollut muutenkn vaisu. Sen vilkkuluometkin näkyivät mielestäni normaalua enemmän.

Vein sen siis lääkäriin. Kuumetta 40+ astetta. Sai lääkekuurin ja halusin otattaa saman tien myös verinokeet, koska kissa on oleillut kaduilla (kissa löydettiin Moskovassa, asun Berliinissä ja se on erään eläinsuojeluyhdistyksen pelastama kissa) enkä siis tiedä mitä kaikkeavoi olla. Rokotettu ja muutoin terveystarkadtettu kissa toki on, onhan sillä eu-passi yms.

Nyt odotan rakkaan armaan kissapoijani paranemista ja olen hyvin iloinen siitä, ettävein sen lääkäriin kun havaitsin ettei kaikki ollut kohdallaan! Vaikken poikaavielä edes kunnolla tunne - onhan se ollut luonanme vasta kuukauden - niin hälytyskellot kyllä soivat kun pikkuinen vasn veteluhirsiä eikä leikki maistunut!

Viekää kissanne heti lääkäriin! Siellä he tietävät ja mittaavat kuumeen yms. Turhaan te täällä palstoilla asiaa voivottelette, yksikään lukija ei voi diagnoosia tehdä ja lääkkeitä antaa!

Suomessa eläinlääkärikustannukset ovat vain tautisen kalliita, joten ymmärrän kyllä kynnyksen.

Minun rakkaan kissapojan käynti tarkastuksessa, verikokeiden ottaminen ja lääkepiikin antaminen + antibiootit mukaan maksoi 133€.

Veikkaan, että Suomessa olisi maksanut 250€. Vai olenko ihan väärässä?

Yhteistyössä