Jos kirkosta eroaa loppuvuonna, ensi vuonna ei mene kirkollisveroa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Muistelen että jos eroaa vaikka tammikuun alussa, menee kirkollisvero koko vuodelta. Eli jos en halua maksaa ensi vuonna kirkollisveroa, kannattaa erota nyt?

Lisään että lapsia ei ole kastettu, EIVÄTKÄ käytä kirkon palveluita tai kerhoja nyt tai myöhemmin. Enkä aio liittyä takaisin kirkkohäiden takia, olen jo naimisissa ja vihkiminen tapahtui maistraatissa. Eli periaatteessa minulla ei ole mitään syytä enää kuulua, muut perheenjäsenet eivät kuulu kirkkoon.
Uskon jumalaan, omalla tavallani. en haluaisi tukea kirkkoa tai kuulua sihen...

[QUOTE="Vieras";22269049]ainakin aikaisempina vuosina täytyy olla eronnut lokakuun loppuun mennessä niin kirkollisveroa ei tarvitse seuraavana vuonna maksaa[/QUOTE]

Eli nyt pitäis erota...

Mä en ole koskaan tajunnut, miksi kirkkoon pitää kuulua, jos siihen koko hommaan ei usko. Itse tosin erosin kirkosta sen jälkeen kun "tulin uskoon" ja liityin toiseen seurakuntaan..

Rippikoulun oon käynyt, mutta eipä olisi haitannut vaikka olis jäänyt käymättäkin. Kirkkohäillä ei koskaan oo ollut mitään merkitystä, naimisiin menin maistraatissa ja pidettiin pienimuotoiset juhlat. Saahan sitä isotkin juhlat järjestää vaikkei siunaus tapahtuiskaan kirkossa. Kerhoja jne. löytyy muitakin kun lut. srk:n järjestämänä.

Kirkkoa vastaan mulla ei varsinaisesti ole mitään muuta kun se, että jo nyt on kumma jos "taivutaan" siunaamaan ihmisiä, jotka tieten tahtoen ja ylpeästi rikkoo raamatun sanaa vastaan. Kaikki tekee syntiä, mutta jos homoutta ei kerran pidä minkäänlaisena syntinä, ei mun mielestä usko raamattuun. Enkä sillon näe mitään idea kuulua kirkkoon, kun kirkon ohjenuorana pitäisi olla raamatun sana. Mun mielestä kirkon ei todellakaan pitäis alkaa raamatun sanaa muuttamaan vaan sen takia, että suurin osa ihmisistä tavan vuoksi kirkkoon kuuluu.

Samoin, jos kuolee ennen vuodenvaihdetta, ei tarvii maksaa kirkollisveroa ensi vuonna. Valtiolle joutuu perikunta sen sijaan maksamaan vielä ensi vuonnakin. Kannattaa erota valtiosta tai kuolla mahdollisimman nopeasti joka tapauksessa, niin välttää veronmaksun.

[QUOTE="vieras";22269108]Samoin, jos kuolee ennen vuodenvaihdetta, ei tarvii maksaa kirkollisveroa ensi vuonna. Valtiolle joutuu perikunta sen sijaan maksamaan vielä ensi vuonnakin. Kannattaa erota valtiosta tai kuolla mahdollisimman nopeasti joka tapauksessa, niin välttää veronmaksun.[/QUOTE]

huoh, tästähän tässä olikin kysymys

Yhteistyössä