Jos kerta maustamaton jogurtti tehoaa hiivatulehdukseen niin (seuraa maailman tyhmin kysymys)...

  • Viestiketjun aloittaja :)
  • Ensimmäinen viesti
siiri
Toimii. Rahkaa mä olen käyttäny tai piimää ;)
hapanmaitotuotteita kannattaa käyttää niin sisäisesti kuin ulkoisesti.

Loppu minun hiiva siihen ku olen litkiny ja latkinu piimää ja jogurttia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hmm:
Miksei voi vain mennä hakemaan hiivalääkettä apteekista, miksi 2000-luvulla sotata tuollaisten kanssa, ei ymmärrä
No esimerkiksi mun kokemuksella hiivalääkkeet sottaa kanssa. Eikä ne mulla ainakaan tahdo tehota ja tehoo tai ei, niin nahka 'palaa' sen sotkun myötä mitä valuu ulos :$

Valkosibalinkynsi oli yön ja voilá- hiivasta ei tietoakaan enää!
 
äityli päityli
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Alkuperäinen kirjoittaja Hmm:
Miksei voi vain mennä hakemaan hiivalääkettä apteekista, miksi 2000-luvulla sotata tuollaisten kanssa, ei ymmärrä
No esimerkiksi mun kokemuksella hiivalääkkeet sottaa kanssa. Eikä ne mulla ainakaan tahdo tehota ja tehoo tai ei, niin nahka 'palaa' sen sotkun myötä mitä valuu ulos :$

Valkosibalinkynsi oli yön ja voilá- hiivasta ei tietoakaan enää!
mites tuo valkosipulinkynsi toimii? itselläni todellinen kiusa tuo hiiva läpi raskauden..
 
Valkosipulin kynnestä kuoret pois ja sisään vaan. Vähän kuin tamponia asentais.
Ja pois lähtee kyllä, kun vaan ottaa! Ihan pientä ei kannata laittaa, helpommin saa ison kynnen pois ongittua.


JA jogurtit sun muut mä olen ruutannut sellaisella lasten lääkeruiskulla yötä vasten vaikuttamaan, koska poishan se pystyasennossa valuu. Side kaveriksi.

Tuon sipulin olen todennut siksi paremmaksi, että ainakin mulla vaikuttaa nopeesti, ei sottaa eikä pyri ulos :D ja siteet lisää sitä hiivaoiretta.
 
äityli päityli
huih, entäs jos työnnän tuon kynnen niin syvälle että se jää sinne jumiin.. tuo jogurtti/piimä/maitorahka on ainaki itselleni tuonut vain hetken helpotuksen.. jospa tuo valkosipuli tepsis paremmin..
 
hm
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Valkosipulin kynnestä kuoret pois ja sisään vaan. Vähän kuin tamponia asentais.
Ja pois lähtee kyllä, kun vaan ottaa! Ihan pientä ei kannata laittaa, helpommin saa ison kynnen pois ongittua.


JA jogurtit sun muut mä olen ruutannut sellaisella lasten lääkeruiskulla yötä vasten vaikuttamaan, koska poishan se pystyasennossa valuu. Side kaveriksi.

Tuon sipulin olen todennut siksi paremmaksi, että ainakin mulla vaikuttaa nopeesti, ei sottaa eikä pyri ulos :D ja siteet lisää sitä hiivaoiretta.
Pakko kysyä, että kuinka syvälle se valkosipulin kynsi olisi laitettava? Eikö se polttele yhtään...?

Tosin itsellä polttelee nuo tavan emätinpuikotkin yms..
 
Ei mua polttele, tosin en mä nyt sitä kynttä kovin runtele... mutta kuorin. Viimeksi oli aivan äärimmäisen kovat oireet eikä silti poltellut.

Mä laitan aika syvälle kai, mutta kun poistan niin 'ponnistan' ja ongin- kyllä se sieltä tulee.
Jos se ei ole tarpeeksi syvällä niin se tuntuu tai luiskahtaa ulos kun käy vaikka kakalla...
 
:)
No niin, rahka on ollu vaikuttamassa yön yli. Ei ainakaan huonontanu tilannetta. Mä oon tehny jogurtin kans silleen, että oon uittanu tamponin maustamattomassa jogurtissa ja laittanu sen sitte emättimeen.

Tuota valkosipulin kynttä mietin jo aiemmin mutta ajattelin, että haisen sit seuraavan päivän ihan raadolle :LOL: Siitäki on paljo hyviä kokemuksia lukemani mukaan kylläkin! Jotkut kai laittaa sen kynnen jonkun pienen harson sisään niin saa sen helpommin pois? Jos sitä kokeilis seuraavaksi. Mulla on hiivatulehdus äärimmäisen harvoin, nyt raskaus+antibioottikuuri sai elimistön sekaisin näköjään :(

Mutta nyt töihin!
 
ihania!
Kiitos vinkistä! Painun suoraan kokeilemaan tota valkkaria. Jugurttikin helpotti oloa. Suututtaa, kun joka paikassa toitotetaan vaan noita lääkkeitä, lääkefirmat ja apteekit käärii niistä sievoiset summat. Ei siinä muuten mitään, mutta mulla mitkään lääkkeet ei edes auta. Ruokavaliomuutos varmaan edessä, mutta ensihätään kokeilen tota valkosipulia!
 
Äippä
Apteekista saa maitohappobakteereita sisältäviä emätinpuikkoja, nekin ovat erittäin tehokkaita hiivatulehduksen ehkäisyyn. Jos on todettu hiivatulehdus, siihen ei kyllä mitkään piimät auta, vaan tulee käyttää lääkettä(emätinpuikko/rasva) muutaman päivän ja sitten piimää ja muita valmisteita...
 

Yhteistyössä