Jos kerrostalossa on huono äänieristys

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Niin saako sun mielestä silti elää normaalisti vai pitääkö hiippailla?

Jos kuuntelen tv:tä ja musiikkia normaalin puheen voimakkuudella ja se kuuluu huonosta äänieristyksestä johtuen naapuriin häiritsevästi niin miksi naapuri väittää mua tv:n ja musiikin huudattajaksi koska ei kai se huudattamista ole jos pitää normaalin puheen voimakkuudella ja täällä kuuluu naapurin aivastuskin kuin omassa asunnossa aivastettaisiin?
 
vierailija
Mitä mielenvikaista tässä on? Mielestäni se on mielenvikaista jos kotonaan ei saa elää normaalisti. Pitää varoa jokaista risausta ja rasausta. Henkistä väkivaltaahan se on.
Muuta kuule omakotitaloon johonkin korpeen, niin saat olla rauhassa. Paitsi sitten ongelmaksi tietenkin muodostuisivat vainoavat hirvet ja ikkunoista kurkkivat muut metsäneläimet.
 
vierailija
Metsäneläimet mua ei haittaa, itseasiassa nautin luonnosta ja mielellään asuisin omakotitalossa jos mulla ois vaan varaa ostaa sellainen. Mutta nipottaja naapurit kyllä haittaa, en ymmärrä miksi heidänlaisia edes on, se on kuulemma liikaa että päivittäin katson telkkaria 2 tuntia päiväsaikaan, kuukaudessa kuuntelen 2 kertaa 2 tunnin ajan musiikkia ja 30min oon suihkussa päivittäin. Hiljaisuusaikaa kunnioitan ja sillon oon hiljaa. En tajua miten tälläiset asiat käy naapureilla hermoon, joo eihän ne mukavilta kuulosta ja itsekkin eläisin mieluiten ilman naapureiden ääniä, mutta osaan olla suvaitsevainen ja ymmärtää että jokaiselle täytyy normaali elämä sallia...

Tuskin se hirmu epänormaalia elämää on kuunnella sillon tällöin musiikkia ja tv! Kuulokkeilla en ala kuuloani pilaamaan ja luojan kiitos säännötkään ei pakota niitä käyttämään.

Suurimman osan vuorokaudesta oon hissukseen niin sillon naapurit saavat sitä haluamaansa rauhaa osaltani, niin kai mullekkin voitaisiin sitten välillä sallia se että saan kahtoo tv ja kuunnella musiikkia...
 
vierailija
En ymmärrä että mikä on tää pykälä kun säännöissä sanotaan että tv:tä ja musiikkia saa kuunnella kerrostalossa, mutta ne ei saa olla koko päivää päällä ja hiljaisuusaikaan laitteet laitetaan hiljemmalle. Lakimies on myös sanonut että oikeudessa on annettu sellainen tuomio että flyygelin soitto 7-8 tuntia päivässä toi häädön. No tuon nyt sanoo järkikin ettei tuollasta saa tehdä kerrostalossa ja en ymmärrä miksi kukaan tekisi muuallakaan, normaalisti ihmisellä kun on muutakin elämää kuin se flyygelin pimputus!

Mutta sitten on myös sellainen pykälä että naapuria ei saa häiritä ja jotkut käyttää tätä pykälää surutta siihen että valittaa millon mistäkin tekee mieli aivan mielivaltaisesti ja valittaja on aina oikeassa! En ymmärrä.

Mulla naapuri hakkas seinään kun kuuntelin musiikkia klo 12-14. Eikö se tajua tai välitä että säännöt sallii musiikin soiton tuohon aikaan!?
 
vierailija
Sitten on kanssa ihmisiä jotka sanoo että kerrostalossa pitäisi aivastaa tyynyyn ja laittaa pudotus paperia pönttöön kun käy tarpeilla, nämä siksi koska vaimentaa ääntä. Onko tervettä? Mielestäni ei. :eek:

Räkäbakteerit siirtyy tyynyyn kivakiva, enkä edes puolison läsnäollessa häpeile luonnollisten tarpeiden ääniä niin miks sit muidenkaan! Tyyny on tarkoitettu tukemaan päätä ja paperilla pyyhitään. Niillä on aivan muut käyttötarkoitukset kuin äänen vaimentaminen!
 

Yhteistyössä