Mulla ei todellakaan tullut maitoa riitävästi. Synnytyslaitoksella hoitajat antoi vauvalle kahdesti lisämaitoa kun maito ei ollut vielä kunnolla noussut ja ohjeistivat että ostakaa korviketta kotiin hätävaraksi.
No kerta kunnon äiti imettää niin minä tyttöhän imetin, imetin päivät ja yöt. Vauva oli noin 1,5-2h kerralla rinnalla, nukkuin sylissä pienet päiväunet, sitten taas söi ja söi. Iltaisin meni parhaimmillaan neljä tuntia kun imetin taukoamatta. Rintaraivareita vedittiin, rinta kelpasi vain rintakumin kanssa, rinnat oli muutamia kertoja tukossa ym.
Kaikki aika meni imettäessä, et itse edes kerennyt syömään.
Kaikkialla vaan sanoivat että pitää imettää ja ei missään tapauksessa korviketta, kukaan ei synnytyslaitoksen jälkeen kuitenkaan neuvonut. Itse etsin aamuyön tunteina netistä tietoja ja yritin noudattaa ohjeita itku kurkussa. Jos vauva sai lisämaitoa (pari kertaa sai) niin tunsin oloni niin huonoksi äidiksi ja ihan kuin suorastaan olisin myrkyttänyt vauvaani korvikkeella.
No, 3kk lääkärintarkastuksessa lääkäri "antoi luvan" lisämaitoon, tietämättä vaikeuksistani ja silti muut th:t, sukulaiset ym. suurin piirtein piirsivät ristinmerkkiä pullon nähdessään.
Lähes puoli vuotta imetin, vauva itse lopetti rinnasta syömisen ja huoli vain pulloa. Tuntui kun kivi olisi tippunut sydämeltä. Ja mitä nämä imetysfanaatikot sitten tulee sanomaan, "ihan selvästi maitoa ei tullut riittävästi ja olisit aiemmin vain siirtynyt pulloon".
Että miettikäähän kahdesti seuraavan kerran kun meinaatte avata suunne jonkun TOISEN imetyksistä, se asia ei teille kuulu.