ettäsiishä
ja maito ei voi loppua, niin miksi 99% tuntemistani äideistä sanoo että maito ei riittänyt tai se vain loppui?
Onko tutkimukset siis huuhaata?
Ei ole. Kyllä tutkimukset tietävät paremmin kuin äidit itse...Alkuperäinen kirjoittaja ettäsiishä;23439515:ja maito ei voi loppua, niin miksi 99% tuntemistani äideistä sanoo että maito ei riittänyt tai se vain loppui?
Meilläkin toimi osittaisimetys mainiosti 7kk, jolloin omasta tahdostani luovuin imetyksestä kokonaan. Käytännön syistä lähdimme heti aluksi osittaisimetyksen linjalle ja sillä pysyttiin. Ehkä suurin syy on jo jonkun mainitsema tiedon puute. Harva eikoisensa saava äiti tietää, miten monta mutkaa saattaa olla matkassa ennenkuin imetys sujuu!Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;23439550:Kyllä meillä kelpas. Mä lypsin omaa maitoa pulloon ja mies syötti siitä. Kai meidän mukula on joku poikkeus, mutta sitä pulloa se hyljeksi enemmän kuin rintaa.
Ja monet ei syö ja juo tarpeeksi imetysaikana.Ehkä suurin syy on jo jonkun mainitsema tiedon puute. Harva eikoisensa saava äiti tietää, miten monta mutkaa saattaa olla matkassa ennenkuin imetys sujuu!
Meillä kans kolmonen hyljeksi pulloa. Jätin sitten lisämaidot antamatta ja imetin vaan sitkeesti ja hyvin riitti maito. Mitä enemmän imettää, sitä enemmän sitä maitoa tulee? Siltä musta ainakin tuntu. Kaks ekaa imetystä meni ihan harakoille ja lopetin molemmat jo ensimmäisen kuukauden jälkeen, mutta niihin liittyi myös sairastamista. Ehkä se maidon "loppuminen" liittyy äidin omiin fiiliksiin, ettei koe imetystä mukavana tai jotain. Ja syömiset ja juomiset vaikuttaa kans. Huomasin, että mitä enemmän join, sen paremmin maitoa tuli.Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;23439550:Kyllä meillä kelpas. Mä lypsin omaa maitoa pulloon ja mies syötti siitä. Kai meidän mukula on joku poikkeus, mutta sitä pulloa se hyljeksi enemmän kuin rintaa.
Juuri näin. Itse teen alusvaatemallin hommia ja koska halusin tehdä mammalomalla mallin töitä, oli kiire saada itsensä kuntoon.Imettäessä ei saisi laihduttamalla laihduttaa. Itse sairastuin diabetekseen raskaana ja vaiva jatkui sen jälkeenkin. Jouduin laihduttamaan ja maidontuotanto kärsi + suositeltiin etten imettäisi kun rasvakudoksen palaessa kaikki siihen kertyneet myrkyt menevät maitoon. Lisäksi voi tulla puutostiloja vaikka kuinka söisi vitamiineja.