Jos kaverinne/sukulaisenne sanoo, et nyt on paljon omppuja voitte tulla keräämään..

Eli turha on nykypäivänä tarjota kuin priimaa ja itse tehdä sitten niistä huonoista urakalla hilloja, ettei pilalle mene. Toisaalta mies yritti joskus madottomiakin omppuja työpaikalla tarjota, mutta ei kuulemma ollut kelleen maistunut.

Niin ja en mäkään niistä madonreijistä piirakoita tai hilloja tee, vaan niiden ympäriltä olevasta ehdasta hedelmästä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No olettaisin että mun ei tarvis ottaa mädänneitä omenoita.


Ei kenenkään tarvitse mitään ottaa, kun itse saa valita. Mutta kun ilmaiseksi pitäisi saada ne priimat omput sieltä puun alimmilta oksilta ilman suurempaa vaivaa... noh, ei onneksi kaikkien
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja d u m b o:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No olettaisin että mun ei tarvis ottaa mädänneitä omenoita.


Ei kenenkään tarvitse mitään ottaa, kun itse saa valita. Mutta kun ilmaiseksi pitäisi saada ne priimat omput sieltä puun alimmilta oksilta ilman suurempaa vaivaa... noh, ei onneksi kaikkien
Niin kyl mulle kelpaa sellaiset missä on niitä mustia täpliä ja maahanpudonnet ja sellaiset missä on vähän mädänneisyyttä. Mut semmoset oikeastaan kokonaan mädät ei oo kivoja.
 
vieras
kyllä tuo mun mielestä koskaa ihan vapaastivalittavia omppuja. Jos sukulainen tarkoittaa sillä kolhiintuneempia, maassa olevia jne niin olettaisin hänen myös tarkentavan asian. "Voitte ottaa kaiken minkä maasta löydätte" tai "ottakaa noita vähän kolhiintuneita, halutaan säästää priimat itselle".
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jenni:
no mut jos niit omenia on paljon niinku tänävuonna on niin eiks se nyt oo ihan sama et ottaako puusta vai maasta jos et ite kuitenkaa kaikkia käytä?

Me kyllä tehdään niistä puihin jäävistä mehua, mutta kun ne omenat kypsyvät pikkuhiljaa, niin ensimmäiset putoilevat pikkuhiljaa ja niitä voisin antaa muillekin, mutta ei näköjään kenellekkään kelpaa

:/
 
Alkuperäinen kirjoittaja malla82 harmaana:
tänne kelpais omena ku omena!! siis ei nyt ihan mädät tai huonot...mut kiitollisena ottaisin vastaan!!


Meiltä voisit tulla hakemaan, kun tosiaan on vaikea löytää ketään jolle ne kelpaisivat. Mädät tottakai heitetään itsekin pois, ei niitä kukaan syö ja laatikossakin pilaavat vain ehjemmät kaverinsa.

 
En mä kyl paskoja omppuja keräilisi vaikka kuinka ilmaiseksi saisin. Siis riippuu vähän millasia ovat, kylhän sellaset vähän kolhiintuneet on hyviä mutta siis sellaset joissa jotain madonreikiä on niin ei kiitos. ostan sitten mieluummin priimani kaupasta :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja d u m b o:
Alkuperäinen kirjoittaja Jenni:
no mut jos niit omenia on paljon niinku tänävuonna on niin eiks se nyt oo ihan sama et ottaako puusta vai maasta jos et ite kuitenkaa kaikkia käytä?

Me kyllä tehdään niistä puihin jäävistä mehua, mutta kun ne omenat kypsyvät pikkuhiljaa, niin ensimmäiset putoilevat pikkuhiljaa ja niitä voisin antaa muillekin, mutta ei näköjään kenellekkään kelpaa

:/
Kannattaa tosissaan ilmaista asia suoraan jo omenia tarjotessa ettei tule väärinkäsityksiä. Jos kukaan ei maassaolevia omppuja huoli niin ei voi mitään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kyllä tuo mun mielestä koskaa ihan vapaastivalittavia omppuja. Jos sukulainen tarkoittaa sillä kolhiintuneempia, maassa olevia jne niin olettaisin hänen myös tarkentavan asian. "Voitte ottaa kaiken minkä maasta löydätte" tai "ottakaa noita vähän kolhiintuneita, halutaan säästää priimat itselle".


Ihan vapaasit voipi priimat puusta valita maksua vastaan, niin mä voin niillä rahoilla ostaa sitten tuoremehut kaupasta ilman vaivaa

;)
 

Yhteistyössä