Jos käteen jää kuukaudessa n.1700 euroa, olisitteko tyytyväisiä

  • Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti
Nalletar
Mulla taitaa jäädä suurinpiirtein se 1700e/kk käteen töissä ollessa. Pieneltähän se tuntuu, kun rupeaa laskemaan kahden lapsen hoitokuluja, auton maksuja ja sellasia töiden takia tulevia lisäkuluja. Mutta ei se nyt ihan surkea palkka ole...
 
Alkuperäinen kirjoittaja imperial:
Toi o ihan perusliksa, mut en mä ainakaan hommiin lähtis tol palkalla.
Tuli vaan mieleen, kun aika usein palkoista sanot "en tuolla rahalla töihin menis". Olen sen käsityksen saanut, että olet paljon töissä ts. saat isoa palkkaa, mutta, siulle jää vaan vähän aikaa olla kotona lapsen kanssa. Niin että onko se raha sen arvoista? Korvaako se isompi palkka menetetyn vapaa-ajan lapsen kanssa?
 
Olisin.On aika paljon aloja missä edes bruttopalkka ei ole tuota.Esimerkiksi lähihoitajan peruspalkka kampaaja.Toki rippuu alasta ja koulutuksesta onko vähän jos jää tuo 1700euroa käteen.Jääkö välttämättä edes lastentahanopettajalta tuota summaa käteen.On sekin sentään alempi korkeakoulututkinto...
 
Alkuperäinen kirjoittaja kiilusilmäfanaatikko:
Alkuperäinen kirjoittaja imperial:
Toi o ihan perusliksa, mut en mä ainakaan hommiin lähtis tol palkalla.
Tuli vaan mieleen, kun aika usein palkoista sanot "en tuolla rahalla töihin menis". Olen sen käsityksen saanut, että olet paljon töissä ts. saat isoa palkkaa, mutta, siulle jää vaan vähän aikaa olla kotona lapsen kanssa. Niin että onko se raha sen arvoista? Korvaako se isompi palkka menetetyn vapaa-ajan lapsen kanssa?
Tota. Ensinnäkin mä olen aloittanut nää hommat ennen ku skidi synty. En mä alaa etsii itselleni uutta duunia, koska luultavasti en saa lähellekkään samaa palkkaa(toiseksi teen lähinnä töitä itselleni) ja eipä mun duunipäivät oo ku 10 tuntisia. Mä olen sentään illat himnassa, ku on niitäkin jotka liitää viikon tai kaks putkeen näkemättä lapsiaan. Sit kyl miettisin uusiksi jos niin olisi

 
joo
Alkuperäinen kirjoittaja imperial:
Toi o ihan perusliksa, mut en mä ainakaan hommiin lähtis tol palkalla.
Oletko tällä hetkellä työttömänä? Kiva tietää, niin voinkin lopettaa nää hoitohommat sairaalassa ja todeta etten mäkään paskaliksalla viiti tätä paskaa luoda. Jospa vaikka joku omainen ryhtyis omaishoitajaks...

Itse saan bruttona 1800 eli nettona ei likikään 1700..
 
Siis pakko kai se on olla tyytyväinen, kun ei parempaakaan saa... Mulla jää just tuo sama 1700 euroa käteen palkasta ja siitä pitää maksella kahden lapsen hoitomaksut eli noin 400 euroa ja bensa on perkuleen kallista, kun työmatkaakin kertyy 40 km/suunta. Mutta olen oikeesti tyytyväinen, että on töitä ja vielä sellaista, jossa viihtyy. Ei kaikesta ei parane valittaa... Itsepähän tiesin palkkatason, kun sosiaalialalle kouluttauduin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja imperial:
Toi o ihan perusliksa, mut en mä ainakaan hommiin lähtis tol palkalla.
Oletko tällä hetkellä työttömänä? Kiva tietää, niin voinkin lopettaa nää hoitohommat sairaalassa ja todeta etten mäkään paskaliksalla viiti tätä paskaa luoda. Jospa vaikka joku omainen ryhtyis omaishoitajaks...

Itse saan bruttona 1800 eli nettona ei likikään 1700..
En ole työtön. Mietin vaan, että jos olisin tai pitäisi katsoa toisia hommia

 
Alkuperäinen kirjoittaja imperial:
Alkuperäinen kirjoittaja kiilusilmäfanaatikko:
Alkuperäinen kirjoittaja imperial:
Toi o ihan perusliksa, mut en mä ainakaan hommiin lähtis tol palkalla.
Tuli vaan mieleen, kun aika usein palkoista sanot "en tuolla rahalla töihin menis". Olen sen käsityksen saanut, että olet paljon töissä ts. saat isoa palkkaa, mutta, siulle jää vaan vähän aikaa olla kotona lapsen kanssa. Niin että onko se raha sen arvoista? Korvaako se isompi palkka menetetyn vapaa-ajan lapsen kanssa?
Tota. Ensinnäkin mä olen aloittanut nää hommat ennen ku skidi synty. En mä alaa etsii itselleni uutta duunia, koska luultavasti en saa lähellekkään samaa palkkaa(toiseksi teen lähinnä töitä itselleni) ja eipä mun duunipäivät oo ku 10 tuntisia. Mä olen sentään illat himnassa, ku on niitäkin jotka liitää viikon tai kaks putkeen näkemättä lapsiaan. Sit kyl miettisin uusiksi jos niin olisi
Reissutyö on tietysti vielä ikävämpi. Tietysti jos lapselle ja itselle riittää se aika, mikä nyt on käytössä... joskus vaan kerroit (mikäli en ihan väärin muista) , että ehit olla tunnin pari lapsen kanssa päivässä. Tietysti, jos on isompi lapsi, niin ehkä se riittää. No siis pointti oli se, että jostainhan se on aina tingittävä. Että jos rahasta tinkii, niin aikaa jää enemmän ja päinvastoin.
 
vieras
Mulla jää 1700-2000 käteen ja oon kyllä tyytyväinen. Musta se on hyvin mun olemattomalla koulutuksella ja työ on kivaa hyvillä eduilla. Ja kun ei asuta PK-seudulla niin asumiseenkaan ei mene järjettömiä summia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kiilusilmäfanaatikko:
Alkuperäinen kirjoittaja imperial:
Alkuperäinen kirjoittaja kiilusilmäfanaatikko:
Alkuperäinen kirjoittaja imperial:
Toi o ihan perusliksa, mut en mä ainakaan hommiin lähtis tol palkalla.
Tuli vaan mieleen, kun aika usein palkoista sanot "en tuolla rahalla töihin menis". Olen sen käsityksen saanut, että olet paljon töissä ts. saat isoa palkkaa, mutta, siulle jää vaan vähän aikaa olla kotona lapsen kanssa. Niin että onko se raha sen arvoista? Korvaako se isompi palkka menetetyn vapaa-ajan lapsen kanssa?
Tota. Ensinnäkin mä olen aloittanut nää hommat ennen ku skidi synty. En mä alaa etsii itselleni uutta duunia, koska luultavasti en saa lähellekkään samaa palkkaa(toiseksi teen lähinnä töitä itselleni) ja eipä mun duunipäivät oo ku 10 tuntisia. Mä olen sentään illat himnassa, ku on niitäkin jotka liitää viikon tai kaks putkeen näkemättä lapsiaan. Sit kyl miettisin uusiksi jos niin olisi
Reissutyö on tietysti vielä ikävämpi. Tietysti jos lapselle ja itselle riittää se aika, mikä nyt on käytössä... joskus vaan kerroit (mikäli en ihan väärin muista) , että ehit olla tunnin pari lapsen kanssa päivässä. Tietysti, jos on isompi lapsi, niin ehkä se riittää. No siis pointti oli se, että jostainhan se on aina tingittävä. Että jos rahasta tinkii, niin aikaa jää enemmän ja päinvastoin.
Joo ei hirveen paljoo enenpää jää aikaa. Aamuisin tunnin(paitsi nyt ku eukol ja skidil o aamuvuoro) ja illalla tunnin pari. Sunnuntai on sellainen päivä, että olen koko päivän yleensä tytön kanssa. Mä en voisi kuvitella pienempää palkkaa. Jotenki sitä on tullut ahneeksi, että enenmmänki voisi vielä saada. Mut näkyyhän tuo menoissakin

 

Yhteistyössä