Jos juuston reunoilla hometta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kinaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kinaa

Vieras
Söisitkö vielä siintä kohtaa jossa ei ole hometta?

Me ollaan mieheni kanssa tässä asiassa erimieltä. Minä en söisi, vaan heittäisin sen roskiin ( olkoon jälellä kuinka paljon tahtojaan ) Mutta mies on sitä mieltä, että se ei haittaa mitään, kun on ottanut reunoille tulleet homeet pois niin voi ihan hyvin syödä.

Kyllä juustoa voi vielä syödä, kun ottaa ne homekohdat pois. Mutta onko se enää niin herkullista, on makuasia :)

Itse olen tehnyt niin, että jos isossa juustokimpaleessa on hometta, olen reilusti leikannut reunoilta pois, ja ihan hyvää tuo on vielä ollut :)

ei kannata syödä. Home on sellainen, että se rihmasto on levinnyt kyllä koko juustoon. Ei sitä sieltä maista, mutta siellä sitä on! Ne ketkä syö saa joko "lisää vastustuskykyä" tai ruokamyrkytyksen. Riippuu ihmisestä!

Alkuperäinen kirjoittaja ei:
ei kannata syödä. Home on sellainen, että se rihmasto on levinnyt kyllä koko juustoon. Ei sitä sieltä maista, mutta siellä sitä on! Ne ketkä syö saa joko "lisää vastustuskykyä" tai ruokamyrkytyksen. Riippuu ihmisestä!

Pitää paikkansa esim. leivässä, mutta juustossa ei! Ja tämä on faktatieto.

Tiedä sit taas, mikä on tosi ja mikä ei :( Meillä oisi huomenna käyttöä tuolle juustolle, kun meinasin tehdä uunilenkkiä. Mutta tuo home juttu mielessä vainoaa ja olin jo melkein ostamassa uutta juusto tänään, mutta mieheni on niin ehdoton, että sitä voi syödä. Mutta mitä te kerroitte niin pitäisi kai itsekin uskoa.

No mä eilen tein uunimakkaraa ja huomasin et juustos oli yhes reunas vähän hometta, leikkasin reilun palan pois ja loput makkaran päälle.Ihan hyvää oli ja kaikki ollaan hengissä.
Leivän päälle en enää laittais, sen verran nirso oon, mua ellottaa nykyään juuston haju jo niin paljon et..

Alkuperäinen kirjoittaja ei:

Ei leviä juustossa. Ja se on ihan fakta.

Leipä on höttöstä ja ihan eri asia.

Eli ap, juustoa voi syödä ihan huoletta kun poistaa ne homeiset kohdat.

Yhteistyössä