Jos joku tulehdus aiheuttanut keskenmenon?

Onko kellään kokemusta tai tietoa, miten on selvinnyt jos keskenmenon on aiheuttanut joku tulehdus? Näkyykö tällainen tulehdus papa-kokeessa ja onko siitä tulehduksesta ollut jotain oireita? Olen vain ihmetellyt, kun jossain olen lukenut, että keskenmeno voi aiheutua jostain tulehduksesta, mutta miten tällainen tulehdus sitten oireilee?

Mamma 77
Mulla oli keskenmeno kesällä. Mulla syy oli vaaraton emätintulehdus. Mulla ei ollu minkäänlaisia oireita eli täysin oireeton. Tulehdusta ei papa-kokeesta näe. Niin mulle sanottiin lääkärissä. Odotin kaksosia. Lääkäri sanoi, että tulehdus voi oireilla eli sietämätöntä mahakipua ja mahdollisesti kuumeilua. Kannattaa itse pyytää ottamaan kyseinen koe heti seuraavassa raskauden alussa ja pyytää, että sitä testataan myös läpi raskauden, ettei tulehdus pääse yllättään. Hoito tapahtuu lääke kuurilla mitä voi syödä läpi raskauden eli ei ole haittaa sikiölle. Mitäänjälkiä tulehdus ei jätä eli mahdollista uutta raskautta voi yrittää huoletta.

Gemma
Sit on kaikki listeriat salmonellat ja muut ruokaperäiset tulehdukset. Ne aiheuttavat kanssa keskenmenoja tai sikiövaurioita. Muistaakseni täällä oli joku sitä koskeva keskustelu joku aika sitten.

Sartsa32 harmaana
Moikka,

Mulla oli vuosi sitten keskenmeno ja syytä en tiedä siihen, tehtiin lääkkeellinen poisto viikolla 7-8.

Mutta tänä vuonna eräällä gynellä käydessäni hän sanoi että tulehdukset voivat aiheuttaa keskenmenoja.
Mulle kun tehtiin papa testi keskenmenon jälkeen niin löytyi tulehdus ja sain lääkkeet eli voi olla että tulehdus aiheuttanut keskenmenon .

T: Sartsa32 (nyt rv32+ raskaana)

Yhteistyössä