Jos jää työttömäksi, niin moneltako päivältä keskimäärin liitto (pam) maksaa korvausta??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja helppiä!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

helppiä!!

Vieras
Työpaikallani kaikki ei ihan ole ok, ja kävisinkin piruuttani laskemassa pamin sivuilla minkä verran saisin liitosta korvausta jos joudun työttömäksi.
Mutta en löydä mistään sitä tietoa, moneltako päivältä kuussa se maksetaan (noin keskimäärin).

Tietääkö joku?

Ei mitään karenssia tule, jos irtisanotaan työnantajan toimesta. Vai onko lait ehtinyt muuttumaan? :)

Tietty siinä tapauksessa karenssia pukkaa, mikäli itsensä irtisanoo. Silloinkin voi käydä niin hyvin, jotta lopputilillä(+säästöt) huitelee sen karenssin ajan.. on näitä nähty ja melkein jo kokeiltukin. Otetaanhan se lopputili kuitekin huomioon päivärahoja laskiessa alkuun, niin ei siinä paljoa häpeä karenssin kanssa. Toki riippuu tulotasosta :D

Alkuperäinen kirjoittaja näin;26909560:
3 kk karenssi ens alkuun irtisanomisesta. Sen jälkeen 5 päivältä viikossa, eli noin 21 päivältä kuussa.

Siis karenssia tulee jos itse irtisanoo työsuhteensa.
Päivärahaa maksetaan 500pv

[QUOTE="Kotitonttu";26909593]Ei mitään karenssia tule, jos irtisanotaan työnantajan toimesta. Vai onko lait ehtinyt muuttumaan? :)

Tietty siinä tapauksessa karenssia pukkaa, mikäli itsensä irtisanoo. Silloinkin voi käydä niin hyvin, jotta lopputilillä(+säästöt) huitelee sen karenssin ajan.. on näitä nähty ja melkein jo kokeiltukin. Otetaanhan se lopputili kuitekin huomioon päivärahoja laskiessa alkuun, niin ei siinä paljoa häpeä karenssin kanssa. Toki riippuu tulotasosta :D[/QUOTE]

Vaikka irtisanotaan niin joutuuhan siinäkin olemaan sen 7 arkipäivää (muistaakseni) ilman rahaa.

[QUOTE="Kotitonttu";26909593]Ei mitään karenssia tule, jos irtisanotaan työnantajan toimesta. Vai onko lait ehtinyt muuttumaan? :)

Tietty siinä tapauksessa karenssia pukkaa, mikäli itsensä irtisanoo. Silloinkin voi käydä niin hyvin, jotta lopputilillä(+säästöt) huitelee sen karenssin ajan.. on näitä nähty ja melkein jo kokeiltukin. Otetaanhan se lopputili kuitekin huomioon päivärahoja laskiessa alkuun, niin ei siinä paljoa häpeä karenssin kanssa. Toki riippuu tulotasosta :D[/QUOTE]

Jep, tosin itse oletin että tässä oli kyse nimen omaan siitä, että jos ap itse irtisanoo itsensä. Mutta se oli vain mun oletus...

Niin ja työttömyyspäivärahaa ei joka tapauksessa ala ennen saamaan, ennen kuin esim. maksetuista lomista saatu tasoitus loppuu. Jos vaikka työt loppuu ja on pitämättömiä lomia 4 viikon ajan, niin vaikka sais noi lomat rahana ja työsopimus loppuisi 30.8., niin ensimmäinen työttömyyspäivärahapäivä on kuitenkin vasta tuosta n. kuukauden päästä eli syyskuun lopussa, josta lähtee sitten karenssi (vähintään se viikko omavastuuta joka tapauksessa) juoksemaan...

Yhteistyössä