Jos homopari on saanut vauvan niin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kysyy hän
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kysyy hän

Vieras
... miten kuvio yleensä noin niin kun käytännössä on mennyt? Tulipa vaan mieleen kun tänään päivän lehdessä oli kastettujen ilmotuksissa miesparin vauva, ikää muutama kuukausi. Naisparin kohdalla asia on loogisempi, vauva voi olla vaikka hedelmöityshoitojen kautta saatu. Mutta kiinnostais tietää, miten miespareilla asia mahtaa mennä? Vai onko yleistä, että esim. miespari ja naispari hankkivat tavallaan keskenään vauvan, jonka isällä on miespuoliso ja äidillä naispuoliso ja huoltajuus on biologisten vanhempien kesken jaettu? Toisaalta sillon tuntuis hassulta, että vaan isä kumppaneineen laittaa ilmotuksen lehteen. Onhan tietty adoptiokin mahdollinen (vaikka noin pienen vauvan kohdalla varmaan äärettömän harvinainen) tai sitten joku nainen on synnyttänyt jommalle kummalle miehistä sovitusti vauvan ja luopuu huoltajuudestaan. Senkin kuvittelisin varsin harvinaiseksi.

Asia ei tietty mulle mitenkään kuulu, mutta tätäpä oon päivän verran pohtinut ja ajattelin että kyllä palsta tietää :)

joskus olen kuullut näistä tuplapareista eli asutaan esim paritalossa miespari toises ja naiset toises ja sit on yhteisä biologisia lapsia.

voitko olla varma etolivat miehiämolemmat. jotkut naiset saattavat käyttää nimenään hyvinkin miesmäist nimeä esim kim. eli olko ne janne ja kalle vai tony ja kim

Oletko varma, että ne ovat miespari? Mun veljen vaimolla on sellainen nimi, jonka voisi hyvinkin ajatella olevan miehen nimi. Enkä aio kertoa sitä nyt täällä koska se olisi tosiaan harvinainen naisella ja veljeni vaimo on ulkomaalaissyntyinen.

Todennäköisimpänä pitäisin sitä että toinen on biologinen isä ja äiti on joko etävanhempi tai luopunut huoltajuudesta tmv. Miksei olisi mahdollista, vaikkakin varmasti todella harvinaista.

Ehkä ne on tosiaan tehneet sopimuksen jonkun lesbopariskunnan kanssa, että pariskunnasta jompi kumpi nainen synnyttää heille lapsen ja luovuttaa lapsen huoltajuuden biologisille isälleen, heti kun lapsi syntyy. He luovuttavat sitten siittiöitä lesbopariskunnalle.
En oikeasti tiedä. Tää kuulostaisi järkevimmältä vaihtoehdolta.

Minä en tiedä miten "yleensä" menee, mutta minun ystäväpariskunnallani (heillä 3 lasta) on mennyt niin että bioäiti on hedelmöitetty keinotekoisesti jomman kumman isän spermalla ja sitten lapsen synnyttyä isä tunnustanut isyytensä, minkä jälkeen biovanhemmat ovat keskenään sopineet että isä on huoltaja.

Myöhemmin toinen isä voi adoptoida lapsen jolloin hänestä tulee toinen huoltajista.

Yhteistyössä