Jos hoidan toisen lapsia ja hoitoaika venyy ja venyy.. mitä mieltä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en voi oikeastaan edes käsittää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mutta, itseasiassa kun äiti kysyi lapsille hoitopaikkaa, olivat lapset silloinkin tunnin keskenään. Kun minä satuin olemaan kaupassa äidin soittaessa mahdollisesta hoitamisesta, sanoin että tunnin päästä olen kotona niin äiti sanoi että pärjäävät kyllä sen tunnin keskenään. Hän oli kuulemma juuri lähtöä tekemässä.

Uskomaton nainen! Miten kehtaa suuttua tollaisesta?

Alkuperäinen kirjoittaja milla:
Alkuperäinen kirjoittaja suski:
No kyllä 5- ja 7-vuotiaat pärjäävät puolituntia kahdestaa kotona elleivät ole erityislapsia tai vastaavaa.

Joo, mutta tää oli erityistilanne. Lapsilla ei voinut olla aavistustakaan, milloin äiti tulee. Hyvin traumaattinen tilanne kaiken kaikkiaan.
Ei ihme että äiti ei tervehdi, mä haastaisin ap:n oikeuteen heitteillejätöstä.

No kyllä lapsilla on "aavistus", että äiti tulee puolen tunnin kuluttua kuten lupasi naapurintädille.

Alkuperäinen kirjoittaja milla:
No kyllä 5- ja 7-vuotiaat pärjäävät puolituntia kahdestaa kotona elleivät ole erityislapsia tai vastaavaa.

Joo, mutta tää oli erityistilanne. Lapsilla ei voinut olla aavistustakaan, milloin äiti tulee. Hyvin traumaattinen tilanne kaiken kaikkiaan.
Ei ihme että äiti ei tervehdi, mä haastaisin ap:n oikeuteen heitteillejätöstä.

Just :) Tuo äiti varmaan kuuluisi sitten linnaan, koska lapset on paljon pitempiäkin aikoja itsekseen. Mutta ei ollut pointti tässä.

Ja jos jostain traumaa kokivat lapset niin siitä kun yritin äitiä tavoittaa, eikä vastaa. Lapsetkin tiesivät että oli puhe iltapäivästä ja isompi ainakin osaa kellon. Kyllä ne siinä vaiheessa jo ties että äiti on "myöhässä" ts. ei tullut siihen aikaan kuin piti. Kun kotiaan heidät kävin saattamassa tein kyllä selväksi että äiti tulee pulen tunnin päästä ja meidät saa tarvittaessa puhelimella kiinni jos tulee asiaa.

Molemmat olisi voinut toimia tässä tilanteessa toisin. Sitä en kiellä.

Alkuperäinen kirjoittaja ?:

no EI TODELLAKAAN PÄRJÄÄ 5V KOTONA. toi 7v ehkä..

Voi apua mihin tää maailma on menossa... Ai kouluikäinen pärjää EHKÄ puolituntia yksin kotona? Ja kyllä se 5 vuotiaskin pärjää kotona sen ajan, jos on saanut ruokaa. Varsinkin, kun isosisarus oli paikalla.

Alkuperäinen kirjoittaja joku:
mistäpä sen tietää vaikka se haku olis venynyt jos ei teillä olisi ollut sitä menoa..olis kello 19.30 tullu viesti että haen kasilta ja sit taas viestiä..tais olla naikkonen rentoutumassa niin tyynni että vitutti vaan lähtee kotia..
ja musta iltapäivä on jo kuudelta tosi myöhäinen iltapäivä ja tästähän oli puhetta että taitaa olla akalla nyt peiliin kattominen vaan itellä.

Mä mietin ihan samaa...

Kuulostaa ihan mun entiseltä naapurilta lasten ikiä myöten...tosin se ei varmaan olis suuttunut lasten yksin jättämisestä, koska teki sitä itsekin niin paljon. Vähän vaikea oli kieltäytyä ottamasta lapsia hoitoonkaan vaikka olis ollut mitä omia menoja sovittuna, kun tää hoitoon tulo tapahtui usein niin, että naapuri häippäsi jonnekin (ei tiennyt onko pyykkituvalla eli 5min päässä, 15min kauppareissulla vai kenties jossain kauempana) ja lapset tulee meille soittelemaan ovikelloa et meidän äiti on hävinnyt. Soittelivat vaikka kaikki rapun ovikellot läpi kunnes johonkin pääsivät, jos ei oltu kotona. Eli jos oisin pitänyt kiinni omasta elämästäni ja omista menoistani, niin olis ollut sitten pakko syyllistyä heitteillejättöön. Kyllä ärsytti, jos oli vaikka aikuisia vieraita, ottaa vieraat lapset pyörimään siihen mukaan, saatika jos olis pitänyt mennä johonkin. Ihan kiva, ettei olla enää naapureita.

Yhteistyössä