Jos hampaiden irtoaminen unessa tarkoittaa kuolemaa, niin mitä tämä tarkoittaa….

• Viestiketjun aloittaja outo hammasuni
  • Ensimmäinen viesti
outo hammasuni
Näin unen jossa huomasin että mulle oli ilmestynyt etuhampaiden väliin rako, ihmettelin sitä koska mulla on hampaat oikeasti ahtaasti. Sitten menin katsomaan peilistä lähempää ja tajusin että oikea etuhammas oli lohjennut lähes puoliksi, toista puolta ei ollut enää ollenkaan ja toisen puolikkaan reuna oli hyvin epätasainen. Sen jälkeen huomasin unessa vielä että hammas oli paitsi haljennut niin myös kiertynyt kokonaan ympäri, eli sen takapinta olikin edessä.

"sasa"
Mulla on monesti unessa murtunut hampaat suusta. Ne on siis uhan murentunut niin, että olen sylkenyt murusia ulos.
Eikä ole ketään kuollut!
En tietääkseni edes minä..

Te olette hampaiden narskuttelijoita. Joillakin on tapana narskutella hampaita unissaan ja sitten noita unia tulee, kun fyysiset tuntemukset tulevat uniin. Voisin kuvitella, että jos uskoisi uniin, tuollainen voisi kertoa sairastumisesta tai jostain, mutta ihan täyttä potaskaa tuollaiset unien selitykset ovat. Uniin vaikuttavat fyysisten tuntemusten lisäksi myös aivan kaikki mitä olet nähnyt, kokenut, tai tuntenut. Ennustuksia on unien perusteella täysin mahdotonta tehdä.

"aloittaja"
Jaa, enpä oo kyllä koskaan kuullut keltään että narskuttaisin hampaita enkä hammasuniakaan koskaan näe, kerran oo tainnut nähdä aiemmin, mutta siitä on vuosikausia. Mä oon jo valmiiksi sairaana ollut jo pidempään, joten liittyiskö se sitten siihen. Googlella löysin tulkintoja että hampaan lohkeaminen tarkoittais sairastumista, mutta ei kait tässä nyt enää enempää sairas vois olla. Ehkä mä sitten vain näen jälkiunia jos muut näkee enneunia ;D

MegaOrange Zro
Mulla on monesti unessa murtunut hampaat suusta. Ne on siis uhan murentunut niin, että olen sylkenyt murusia ulos.
Eikä ole ketään kuollut!
En tietääkseni edes minä..

Mullapa ei oo lohjennut hampaita.

"..."
Mä olen aina nähnyt hammasunia, kun elämässäni on tapahtunut jokin muutos. Kun muutin pois kotoa, kun menin naimisiin, kun odotin ensimmäistä lasta... Jännä yhteensattuma :)

google
Useat hampaisiin liittyvät unet, kuten murenevat hampaat, kuvastavat nuoruuden ja elinvoiman kadottamisen tai seksuaalisen kyvyttömyyden pelkoa. Irronneiden hampaiden suusta sylkeminen voi viitata ikääntymisen ja mahdollisen oman ulkomuodon muuntumisen kohtaamiseen. Tekohampaat yhdistetään unissa sääntöjen rikkomiseen tai valehteluun ja mätänevät hampaat taasen viittaavat alitajuisiin viesteihin asioiden menemisestä ei-toivottuun suuntaan

hampaaton
Näin kerran unta että minulla heiluisi hammas, unessa sitten ihmettelin asiaa ja kokeilin heiluuko muut, jolloin hampaita alkoi irtoamaan. Aamulla mainitsin unestani ystävälleni, joka osasi kertoa että kyseinen uni tietää pahaa. Samana iltana sain tietää että isoisäni sairastaa vakavaa syöpää jota ei voida hoitaa. Itse en kovinkaan usko unien tulkitsemiseen, mutta tätä unta pidän enteenä ja muistutuksena perheen tärkeydestä ja elämän hauraudesta.

Yhteistyössä