jos haluaa elää niin luonnonmukasesti niin

• Viestiketjun aloittaja huu
  • Ensimmäinen viesti
Nii-i... Ihan typeräähän se on haikailla menneitten aikojen perään, ja kuvitella että sillon ois ollu kaikki paremmin ku tänä päivänä. Pitää vaan sopeutua tähän päivään, ja tähän kulttuuriin, elää mahd. luonnollisesti mutta rennosti.

Keittiönoita
Mulla on kyllä haaveena - jos siis tää kotimaa ei ala lopullisesti sylettämään - muuttaa jonnekin kotimaan korpeen. Kasvattaa siellä omat härkäpavut, potut ja porkkanat. Elellä askeettisesti, tutustua paikalliseen luontoon ja päätyä aikanaan - jos jumalat ovat suopeita- susien ruuaksi.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eiköhän kun ui tuonne Turun ulkosaaristoon niin vois elää aikasta luonnonmukaisesti. Kaislasta vaan sitten vaatteet ja jne.
Kuullostaa hyvältä

=)
Tosin ehkä Suomen sääoloissa olis ihan ok että siellä saarella olis jonkinlainen hökkeli jo valmiina.

Keittiönoita
Tosin ehkä Suomen sääoloissa olis ihan ok että siellä saarella olis jonkinlainen hökkeli jo valmiina.
Mutta jos ei olisi, kuolisi kuitenkin nopeammin ja vähemmällä kärsimyksellä kuin suomalaisessa vanhainkodissa =)

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mutta jos ei olisi, kuolisi kuitenkin nopeammin ja vähemmällä kärsimyksellä kuin suomalaisessa vanhainkodissa =)
No siinä mielessä joo.

mä olen tätä korvessa asumisen luonnonmukaisuutta pohtinut kerran jos toisenkin.
Meille kaikille ei riitä omaa kalavesiä, riistaa eikä perunamaata. Onko kuitenkin egologisempaa asua kerrostalossa kuin saada aikaansen oman mökin verran jätevesiä ja lämmityspäästöjä. Eikös puulämmitys ole haitallisimpa lämmitysmuotoja?
Ja harva kai pystyy elämään niin omavaraisesti ettei autoa tarvitsisi, maalla tarvitaan usein useampi auto eikä joukkoliikennettä ole (ainakaan meillä ;) )

Ehkä se olisi ratkaisu ilmastonmuutokseen jos kaikki eläisivät niinkuin 100v sitten eleltiin, mut muuten musta tuntuu ettei sillä taida olla paljoa merkitystä enää :/

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Bree:
mä olen tätä korvessa asumisen luonnonmukaisuutta pohtinut kerran jos toisenkin.
Meille kaikille ei riitä omaa kalavesiä, riistaa eikä perunamaata. Onko kuitenkin egologisempaa asua kerrostalossa kuin saada aikaansen oman mökin verran jätevesiä ja lämmityspäästöjä. Eikös puulämmitys ole haitallisimpa lämmitysmuotoja?
Ja harva kai pystyy elämään niin omavaraisesti ettei autoa tarvitsisi, maalla tarvitaan usein useampi auto eikä joukkoliikennettä ole (ainakaan meillä ;) )

Ehkä se olisi ratkaisu ilmastonmuutokseen jos kaikki eläisivät niinkuin 100v sitten eleltiin, mut muuten musta tuntuu ettei sillä taida olla paljoa merkitystä enää :/
Mulla ei ole ajokorttiakaan, joten jos korpeen muuttaisin, niin sitten olisi tosiaan pakko sapuskansa kasvattaa itse. Tai syödä kynsiä. Mutta kai sitä on niin hyvinvointipullamössö, että ajatus askeettisesta elämästä kuullostaa houkuttelevalta.

vieras
Ehkäpä puilla talon lämmitys ei oo niin paha jos talossa asuis useempi ihminen.. kommuunimaisesti. Tosin jos ei haluaisi ihmiskontakteja niin olis lupa olla erakko... joutuis vain liikkumaan outoihin aikoihin ja vaikka kellarin ovesta :xmas:

Yhteistyössä