Jos halaluan uuden pankkikortin, mutta pankki toisella paikkakunnalla.....?????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ehkä tyhmä kysymys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ehkä tyhmä kysymys

Vieras
Siis selvennän:D Mulla on oli pankki/visakortti, mutta nyt haluaisin pelkän pankkikortin. Muutimme justiinsa toiselle paikkakunnalle niin voinko vaan marssia kyseiseen paikalliseen pankkiin jossa meillä siis tili ja hommata sitäkautta sen kortin?
Vai pitääkö mun hankkia se siitä pankista jossa meillä myös asuntolaina ja mistä se edell.kortti on saatu??

Toivottavasti joku ymmärsi....:/

Riippuu mikä pankki? OP:lla pankit on omiaan eli voi tilata soittamalla kortin ja se sitten toimitetaan lähimpään OP:iin, josta sen voi hakea. Muista pankeista en tiedä :)

Meillä siis miehen kanssa yhteinen tili Nordeassa. Koitin tilata ensin netin kautta tunnuksilla, mutta vaikka tilimme yhteinen niin siellä näkyy vaan että mieheni on ns tilinomistaja niin en saa sitäkautta tilattua:/
Pakko mennä pankkiin. Siksi kyselen kun nolottaa kun en tiedä onnistuuko se täältä uudelta paikkakunnalta.

[QUOTE="vieras";25502720]Tottakai onnistuu, ja jos sulla on nettitunnukset tilille, niin kyllä siellä sinunkin korttisi pitää näkyä.[/QUOTE]

On meillä nettitunnukset. Mutta ne on jostainsyystä vaan miehen nimellä. Eli ei siis onnistu, kokeiltu on.

[QUOTE="aloittaja";25502726]On meillä nettitunnukset. Mutta ne on jostainsyystä vaan miehen nimellä. Eli ei siis onnistu, kokeiltu on.[/QUOTE]

No eihän se nettipankki tiedä kuka sitä korttia tilaa, sinä vai miehesi :)

[QUOTE="vieras";25502731]No eihän se nettipankki tiedä kuka sitä korttia tilaa, sinä vai miehesi :)[/QUOTE]

Mutta kun siihen kuitenkin tulee että se kortti tulee mulle: Eikai mies voi tilata mulle korttia omalla nimellään....

Nordea on yhtä ketjua, ei siis väliä millä paikkakunnalla asioitte, tai siis muuton jälkeen lähin toimipiste palvelee automaattisesti teitä. Op:n toimipisteet on omia pankkejansa, jotka ovat vain nimen kautta ketjuuntuneet ja siellä täytyisi sitten asioida aina omassa pankissa, tai erikseen muuttaa pankkia.

[QUOTE="aloittaja";25502745]Mutta kun siihen kuitenkin tulee että se kortti tulee mulle: Eikai mies voi tilata mulle korttia omalla nimellään....[/QUOTE]

Miten sulla sitten voi olla kortti sille tilille?

[QUOTE="vieras";25502819]Miten sulla sitten voi olla kortti sille tilille?[/QUOTE]

Tilimme ON yhteinen, eli rahamme menevät samalle tilille. Aikoinaan hankittu kortit samalle tilille. KUN kirjaudun nettipankkiin, siellä näkyy vaan että olisi miehen tili..... En tiedä miksi, mutta näin on.

[QUOTE="aloittaja";25502841]Tilimme ON yhteinen, eli rahamme menevät samalle tilille. Aikoinaan hankittu kortit samalle tilille. KUN kirjaudun nettipankkiin, siellä näkyy vaan että olisi miehen tili..... En tiedä miksi, mutta näin on.[/QUOTE]

Heh, katso kohta kortit, onhan sun kortin näyttävä siellä. Ja jos ei näy, niin vaihtakaa pankkia!

[QUOTE="aloittaja";25502841]Tilimme ON yhteinen, eli rahamme menevät samalle tilille. Aikoinaan hankittu kortit samalle tilille. KUN kirjaudun nettipankkiin, siellä näkyy vaan että olisi miehen tili..... En tiedä miksi, mutta näin on.[/QUOTE]

Teillä on varmaan niin, että tili on vain miehen nimellä ja sinulla on sille käyttöoikeus ja rinnakkaiskortti, vaikka olet luullut, että tili on yhteinen.

Nordeassa on ihan sama, missä konttorissa asioi. Ja lisäksi ne omat tiedothan saa kyllä siirrettyä myös siihen teidän lähimpään konttoriin niin, ettei siitä vanhasta konttorista tarvitse enää välittää millään tavalla.