Jos hääparilla on lahjalista, onko sieltä pakko ostaa lahja?

• Viestiketjun aloittaja Häävieras
  • Ensimmäinen viesti
hei
Ei ole. :) ...mut tietty hyvä ois, koska kaikilla ei ole niin paljon haluja kerätä "turhia" koriste-esineitä tai heille sopimattomia tavaroita. Eli siis tavallaan onko järkeä ostaa jotain, mikä ei sitten ehkä ole heille mieluinen?

vieras
Ei kai se pakko ole, mutta itse ostaisin mieluiten sitä mitä hääpari toivoo. Meidän häissä aikoinaan oli lahjalista, mutta ei kaikki siitä ostanut ja se kelpasi meille oikein hyvin! Listan ajatuksen meillä oli oikeastaan antaa suuntaa siitä mitä toivoisimme.

Alkuperäinen kirjoittaja mini83:
Oishan se ihan suotavaa. Ne listathan tehdään sen takia ettei tarvii pähkäillä mitä ostaisi ja ettei osta mitään mikä menee heti vaihtoon tai takaisin kauppaan ym.
Monta kertaa lista on ollut vain ja ainoastaan Stokkalle, ei se Ivalon serkku välttämättä lähde sieltä Stokkalta sitä liemiastiaa ostamaan =) Mutta jos sieltä hyvän lahjan löytää, niin mikä ettei. Mutta pakko ei tietenkään ole.

Me ostettiin mun kaverille lahjakortti stockalle, kun ne lahjalistan kaikki jutut oli sen verta tyyriitä. Niitä lahjalistan kamoja kuitenkin myyttiin stockalla, niin saavat sitten itse käydä lahjakortilla ostamassa, jos haluavat.

hei
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Oishan se ihan suotavaa. Ne listathan tehdään sen takia ettei tarvii pähkäillä mitä ostaisi ja ettei osta mitään mikä menee heti vaihtoon tai takaisin kauppaan ym.
Monta kertaa lista on ollut vain ja ainoastaan Stokkalle, ei se Ivalon serkku välttämättä lähde sieltä Stokkalta sitä liemiastiaa ostamaan =) Mutta jos sieltä hyvän lahjan löytää, niin mikä ettei. Mutta pakko ei tietenkään ole.
Mutta monesti niissä on semmoisia tuotteita, joita voi ostaa muualtakin. Eli vaikka kaasolta voi kysästä, että oliko vaikka joitain arabiaa tai pentikiä ...niitä saa Suomesta joka paikasta. ;)

vierailija
Kyllä mä ostaisin listalta sen lahjan, jos sellainen on. Eihän sitä lahjaa tarvi välttämättä sieltä Stockalta esim. ostaa, mutta täytyy muistaa ilmoittaa liikkeeseen missä lahjalista on, jos sen hankkiikin muualta, että merkkaavat sen listalla hankituksi, ettei tule kahta samanlaista;).

No tietenkin jos tietää että Ivalon serkku on tulossa häihin niin ei tietenkään tee sitä listaa Stockalle tai muuhun liikkeeseen. Listanhan voi tehdä vaikka netissä (on olemassa oma sivusto missä voi ilmaiseksi tehdä oman listan ja missä vieraat voi itse merkata varatuksi tietyn lahjan ). Saa järkeäkin käyttää. (en tarkoita sinua vaan hääparia ). ;)

No tietenkin jos tietää että Ivalon serkku on tulossa häihin niin ei tietenkään tee sitä listaa Stockalle tai muuhun liikkeeseen. Listanhan voi tehdä vaikka netissä (on olemassa oma sivusto missä voi ilmaiseksi tehdä oman listan ja missä vieraat voi itse merkata varatuksi tietyn lahjan ). Saa järkeäkin käyttää. (en tarkoita sinua vaan hääparia ). ;)
Hih, olin jo vetämässä naamaa ruttuun. Minä en oikeasti ole aikoihin ollut häissä, listat ovat varmaan yleistyneet niistä ajoista paljonkin ja ihmiset niitä tottuneet käyttämään. Siltikin olen sitä mieltä, että se on vihje mitä sillä listalla on ja lahjan antaja käyttää sitä, jos on tarpeen =) Ei tietenkään pidä ostaa mitään suinpäin ja tahallaan pieleen, mutta varmasti moni osaa hankkia listankin ulkopuolelta mieleenpainuvia ja tarpeellisia tai mieluisia lahjoja. =)

vierailija
Voihan sen lahjalistan tehdä Stockalle vaikka Ivalon serkku olisi kutsuttu häihäin;). Kun sen lahjan voi hankkia vaikka mistä liikkeestä jos löytyy samanlainen, kaitpa siellä Ivalossakin on kauppoja, ja suurinpiirtein samoja Iittaloita, Hackmanneja ja Marimekkoja kaikki toivoo ja kyllä niitä löytyy melkein mistä vain.

Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:
Jos et halua ostaa listalta mitään, anna rahaa.
Peesi. Tai jätä sitten kokonaan ostamatta.

Me saatiin muutama lahjalistan ulkopuolinen lahja ja veikkaan, että seuraavassa muutossa ne viimeistään "katoavat" mystisesti... :whistle: Kaikenmaailman tarpeettomia koriste-esineitä kun on hyllyt jo pullollaan ennestäänkin. :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Kauris 71:

Me saatiin muutama lahjalistan ulkopuolinen lahja ja veikkaan, että seuraavassa muutossa ne viimeistään "katoavat" mystisesti... :whistle: Kaikenmaailman tarpeettomia koriste-esineitä kun on hyllyt jo pullollaan ennestäänkin. :headwall:
Just nimenomaan tota tarkoitan!!
Meillä häät toukokuussa, ja toivomme ennemmin rahaa kun krääsää, mut muodon vuoks tehtiin lista ihan tarpeellisista tavaroista. Jos ei halua antaa rahaa eikä ostaa listalta mitään, saa mieluummin tulla tyhjin käsin häihin kun tuoda jotain roinaa mitä ei haluta.

Ei oo pakko, mutta saa hääpari ainakin mieluisia/tarpeellisia lahjoja jos listalta hankkii.
Ja tää paljon puhuttu Ivalon serkku voi ostaa Pentikistä tai iittalansa mistä vaan ja merkata sen vaan sinne Stockan listalle ostetuksi :)

Alkuperäinen kirjoittaja Kauris 71:

peesi

Yhteistyössä