Jos hääpari pyytää rahaa lahjaksi, paljon laitatte tilille?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 12:02 pomppis kirjoitti:
mikäs oikeus hääparilla on pyytää sitä rahaa. tökerö selitys et ruokaan menee niin paljon. yhtä paljon menee yo-juhlissa, rippijuhlissa, ristiäisissä tai tasavuosien juhlimisessa tai yleensä synttäreillä. rahaa en vie periaatteesta. jos ei lahjat kelpaa, niin ilman olkoot. kyllä musta oli ainakin jännää availla paketteja omissa häissä, ja pitääkö ne olla sellaset mihin ei varat riitä :eek:
. OI
Kyllä pyydetiin rahana ihan siksi ettei haluttu sitä roinaa... meillä kun on jo kaikkia kaksin kappalein.
Ja silti tuli niitä pakettejakin...osa päätyi kirpputorille!
Jos on vähän tilaa eikä pidä lahjan tyylistä mitä sitä säästsämään.
Ihan reilusti laitettiin tilinumero ja ilmoitettiin että menee häämatkaan ja kaikille jotka laittoi rahaa laitettiin kiitos kortti häämatkalta.Penniäkään ei käytetty häiden maksuun.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 13:36 MörkylinVaimo kirjoitti:
:ashamed: Aika paljon te laitatte.

Mä kans oon ihmetellyt kun täällä sivulla tuntuu, et kauhean isoja summia annetaan. Kun meillä oli häät juur ennen euroja, oli rahalahjat siinä 100mk/pari, joiltain sukulaisilta vähän enemmän. Itsekään en ole paljoa isompia summia edes tajunnut antaa :/
 
LeeLoo
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 16:33 Lunatic kirjoitti:
En antais penniäkään. Todella moukkamaista kuten joku jo sanoikin.
Jos häät haluaa, maksakoot itse viulunsa. Niin turhaa touhua muutenkin!

:headwall:

peesi =) tai ehkä 15e voisin laittaa
 
Hei...Tässä vinkki antakaa käytetty pöytäliina jossa on isoja kahvitahroja valmiina ja siihen päälle pari sulanutta(ilmeisesti kakkoslaadun)kynttilää...nämä mekin saatiin mun kahdelta tutultani kimppalahjana(eivät ole vanhoja ihmisiä)Tarvii sanoa että pikkasen kiehahti kun näin että liina oli käytetty täynnä tahroja ja venunut ja vanunut.Siinä vaiheessa olin kyllä sitä mieltä että olisi ollut parempi kun ei olis tuonut mitään.Itse olen rahalahjaa vastaan koska mielestäni se on kerjäämistä.Me emme kerjänneet keltään ja silti saimme mukavasti rahaa ja kaikkea muuta esim.7kpl kakkulapioita,mutta niitäkään ei ole ollut liikaa kun on ollut jokku juhlat esim.lastemme ristijäiset niin kyllä on löytynyt käyttöä melkein jokaiselle lapiolle.
 
jos on yksin antamassa rahaa lahjaksi niin ei sitä 20 euroo kehtaa antaa vaikka onkin 120 mk. mutta jos on joukko mikä kerää summan niin ollaan yleensä just se 20-25 euroo per pää annettu eli pariskunat antaa 50 euroo...
joskus on sit taas näitä joiden kans ei pahemmin yhteyttä pidetä ja ei olis antaa kuin yksi 20 euroo koko parilta mikä on siis 10 euroo per pää niin sekin on liian noloo..viimeksikin ostin jotku kehykset ja ite tulostin sinne avioliiton ohjeet kivalla fontilla värilliselle paperille ja annoin ne...makso jotai 10 euron pakeilla vai oliko 12 euroo ne kehykset...ja samankaltasia myydään noissa lahjaliikkeissä pariinkymppiin että ihan hyvin sellasen kehtas antaa..tosin sillon oliki kyse ihan kahvitushäistä ja pienistä!!!
isoihin häihin en ehkä kehtais niin pientä lahjaa viedä!!
 

Yhteistyössä