Jos et saa mieheltäsi arvokkaita lahjoja, ostaisitko silti hänelle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jöjkjl
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jöjkjl

Vieras
Mulle merkkipäivät on tärkeitä ja haluaisin, että mies muistaisi ne. Ei aina muista ja yleensä mun synttäreiden aikaan on persaukinen ettei edes kukkapuskaa tuo. Saattaa parin viikon päästä siitä tuoda jonkun lahjan, jonka arvo ei kummoisia ole. Joululahjaksi sain kellon, joka maksaa n. 70e. Mutta muuten lahjojen arvot ovat olleet kympin, kahden luokkaa.

Nyt olen harkinnut miehelle ostavani arvokkaan lahjan (n.150e), koska oikeasti sellaista tarvitsee. Mua vain sotii tässä se, että miksi minä ostaisin hänelle kalliita lahjoja kun hänkään ei koskaan mulle. Lisäksi kipeästi tarvitsemani kampaajakäynti siirtyis jälleen ainakin kuukaudella, jos tuon lahjan hankkisin.

Tiedän, olen säälittävä kun lasken lahjojen arvoja, mutta sellainen olen. Pikkumainen.

Ostaisin.
Mulle on ihan sama muistaako mies minua jotenkin esim syntymäpäivänä tai ostaako jotain lahjaksi.En ole mikään materian perässä kulkija.Enemmän arvostan sitä,että mies on mukana joka päiväisessä elämässä,siivoaa,käy kaupassa,kokkaa jne jne..Jos mies jotain sattuisi tarvitsemaan niin toki sen ostaisin,en rupea siinä vaiheessa käymään listaa läpi siiitä mitä ja minkä arvoista mies on minulle joskus ostanut.

No joo. Oon semmonen joka koittaa miettiä lahjojen hankinnassa et mitä kukin tartteis/imikä ois kenenki "näkönen" lahja jne.Eli joo, ostaisin miehelle jotain mitä se tarvitsis, vaikken siitä mitään itelleni saiskaan. Hyvän mielen tosin sais ainakin,jos lahjanvalinta osus kohdilleen ja mies ilahtuis/yllättyis.
En mitään liian kallista tosin lähtis ees ettimään..

En katso lahjan hintaa kun ostan... toki en katselekaan mitään hienoja urheiluautoja lahjaksi.... Vaikka jos olisi varaa niin ostaisin miehelle jonkun kivan leikkikalun :D

Meillä miehen ostamat lahjat on kyllä ylittäneet hinnassa mun antamat mennen tullen. Ehkä joskus kunnostaudun ja ostan sen urheiluauton. Vaikka synttärilahjaksi. ;)

Meillä on yhteiset rahat ja sellainen systeemi että olipa toisella merkkipäivä tahi ei niin löytäessämme jotain mitä tiedämme toisen tarvitsevan tai haluavan niin se ostetaan sitten. Hintalappuja ei tuijotella puolin eikä toisin.

Miehellä oli eilen synttärit ja hän tiesi että saa synttärilahjan sitten kun satun löytämään jotain sellaista minkä tiedän olevan hänelle tarpeellista. Mitäpä näitä aikuisten synttäreitä nyt sen suuremmin juhlimaan, turha ottaa stressiä siitä että jotain on pakko ostaa kun voi vallan hyvin tehdä niin että ostaa jotain sitten kun se jokin sattuu kohdalle.

Meillä taas mies tuo aika arvokkaita lahjoja ja muutenkin hellii ostamalla kaikkea. Itse taas en niin olisi merkkipäivien perään ollenkaan, mutta tasapuolisuuden vuoksi haluan hänellekin sitten ostaa jotain. Sinuna ostaisin nyt ehkä tämän kerran sen arvokkaan lahjan, jos on jokin hyvä mielessä, ja jatkossa sitten ehkä jotain pienempää. Tavallaan hyvä, ettei puolisot toisilleen ostais kovin arvokkaita lahjoja varsinkin jos rahan kanssa vähän tiukkaa.

Meillä on yhteiset rahat. Ja aika usein se on me vanhemmat ja meidän tarpeet mistä tingitään. Tässä vuosien mittaan oon yrittäny keksiä ilmaisia tai melkein ilmaisia lahjoja mitkä silti ilahduttaa toista. Jos oon jostain saanu jemmattua rahaa niin todellakin ostan sitten jotain kalliimpaakin.
Mies ei taas yleensä muista merkkipäiviä. Mutta olen saanut esim 500 e äitienpäivä lahjaksi. Toisaalta on ollu sit äitienpäiviä että olen saanut vain lasten tekemiä kortteja.
Alkuun ehkä olin pettynyt kun lapsetkin oli vielä pieniä eivätkä osanneet ite mitään laittaa. Nykyään ostan itelle esim jouluksi muutaman pikkupaketin ettei ihan ilman tarvi olla (lapsille kuitenkin tärkeä että jokainen saa jonku paketin) .

En osta, kun joskus ostin, mutta kun toinen ei muista edes syntymäpäivääni ja kyllä ihan muilta nykyisin kukat saan kuin mieheltäni. Esikoisen synnyttyä sain ruusupuskan sairaalaan ja nyt tämän juniorin kohdalla mies ei muistanut minua ollenkaan. Jotenkin olen tottunut osaani, enkä osaa enää mitään vaatia:) Joskus olen saanut ns. joululahjaksi jotain hyödyllistä ja useimmiten vähemmän henkilökohtaista, siis koko perhettä hyödyttävää.

Yhteistyössä