jos en halua lapsen isän tunnustavan isyyttä???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yh

Vieras
eli jos en halua olla missään tekemisissä lapsen isän kanssa,enkä halua hänen elatusrahojaan,onnistuuko että vain peruuttaa isyyden tunnustuksen? täytyykö niille keksiä jotain selityksiä tyyliin että se oli joku känni-ilta joskus ulkomaanmatkalla...? vai onnistuuko vain sanomalla että isyyttä ei haluta tunnistaa? maksaako sossu minulle silti elatusapua vaikka isästä ei ole papereissa tietoa??

vastatkaa kiltit jos tiedätte sanoa jotain!

Siis onko lapsi jo tunnustettu? Jos ei ole, niin senkus sanot sossussa että isästä ei ole tietoa. Eivät ala tutkimaan sitä jos et kerran halua. Sossu maksaa sitten sulle minimielarin

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Siis onko lapsi jo tunnustettu? Jos ei ole, niin senkus sanot sossussa että isästä ei ole tietoa. Eivät ala tutkimaan sitä jos et kerran halua. Sossu maksaa sitten sulle minimielarin

ei ole tunnustettu,ei ole itseasiassa syntynytkään vielä.entä jos olen asunut tämän miehen kanssa lapsentekohetkellä,mutta en enää,olettavatko he että tämä mies on isä?vai ihanko oikeasti uskovat jos sanon että ei ole tietoa,olen pettänyt. ( ei siis ole totta....!)

Paitsi jos lapsen isä vaatii isyystestiä, se tehdään ja hän saa sen jälkeen täydet oikeudet lapseen...Voi esim vaatia huoltajuutta jaettavaksi tai kokonaan itselleen! Lapselle tehtävästä Isyystestistä et voi kieltäytyä.

niin ja minimielatusmaksun saisin muutenkin,kyse onkin juuri siitä etten halua kuulla miehestä mitään rahojen takia,olisin mieluummin kokonaan ilman kuin pistäisin miehen velkaantumaan,kun hän on jo nyt taloudellisesti vaikeuksissa kun pieni palkka,ja raha menee juomisiin ja muihin aineisiin,ja masennus kaiken lähtökohtana saa hänet hokemaan että on elämänsä pilannut,kun ei jää rahaa elämiseen muka......

Vaikket itse haluakaan miestä rahan takia, voi se lapselle isompana olla iso asia tietää sukujuurensa myös isän puolelta. Lisäksi tulee mieleen sairaustapauksessa perintötekijät ja jos isä kuolee, niin lapsi hänet aikanaan perii.

no todellisuudessa haluan että isä saa olla lapsen kanssa niin paljon kun haluaa,mutta sossuun sanoisin että en halua.......ja siis jos keksisin etten halua oikeasti isän näkevän lastaan,hän ei voisi vaatia mitään koska on niin masentunut ja aggressiivinen ja itsetuhoinen+huuumeisiin taipuvainen,että ei ole turvallista antaa lasta hälle.eikä hän ole isommankaan lapsen kanssa kuin omantunnon syistä,vaikka siis lapsesta oikesti välittääkin.

joo ei varmasti saa selkoa tekstistä,mutta sekavat on ajatuksetkin!!

siis miehestä olen eronnut juuri tämän takia kun on masentunut ja huumeisiin taipuvainen,ja nyt hän ahdistaa minua valittelemalla ettei ole syytä elää jos kaikki raha(muka) menee kahtiin elatusmaksuihin,enkä jaksa näitä syytöksä,mieluusti kieltäytyisin rahoista mutta jos isä ei niitä maksa nyt,jää hän kaupungille velkaa.hän tosiaan usein puhuu itsensä tappamisesta,ja tiedän että on lellityn kakaran puheita,mutta en halua kantaa syyllisyyttä jos hän joku päivä tappaakin itsensä elatusmaksujen takia!

nostan taas jos tulis lisää kommenttia,jos ois kokemusta jollakulla...?

tiedän että isä voi vaatia isyystestiä,tietenkin. enkä ole hänelle vielä puhunut mitään ajatuksesta ettei tunnustaisikaan isyyttä,mutta jos hänen ahdistuksensa jatkuu,aion tätä ehdottaa sen takia ettei miehen tarvitse maksaa elatusmaksua toisesta lapsesta,ja minä voisin ainakin vähentää syytösryöppyä ja pelkoa ja huolta.

siitä kysymyksessäni olikin kyse,että miten onnistun ilmoittamaan sen ettei isää tunnusteta. riittääkö juuri että sanon vain ettei isästä tietoa enkä halua asiaa selitellä,vai tuleeko ongelmia siitä että ollaan oltu avopari lapsen siittohetkellä? tyhmää ajatella muiden mielipiteitä,mutta kammottaa tuo jos sanon sitten vaikka että olen isä ei ole silloinen avopuoliso,niin miten pienen kylän sosiaalitoimiston henkilökunta minua kohtelee sen jälkeen......

Alkuperäinen kirjoittaja yh:
niin ja minimielatusmaksun saisin muutenkin,kyse onkin juuri siitä etten halua kuulla miehestä mitään rahojen takia,olisin mieluummin kokonaan ilman kuin pistäisin miehen velkaantumaan,kun hän on jo nyt taloudellisesti vaikeuksissa kun pieni palkka,ja raha menee juomisiin ja muihin aineisiin,ja masennus kaiken lähtökohtana saa hänet hokemaan että on elämänsä pilannut,kun ei jää rahaa elämiseen muka......

Että tommosen kanssa piti sitten ipana tehdä.

Kiitos että saan omalta osaltani osallistua lapsenne elatukseen.

terv. VERONMAKSAJA

miehestä olen eronnut juuri tämän takia kun on masentunut ja huumeisiin taipuvainen,ja nyt hän ahdistaa minua valittelemalla ettei ole syytä elää jos kaikki raha(muka) menee kahtiin elatusmaksuihin,enkä jaksa näitä syytöksä,mieluusti kieltäytyisin rahoista mutta jos isä ei niitä maksa nyt,jää hän kaupungille velkaa.hän tosiaan usein puhuu itsensä tappamisesta,ja tiedän että on lellityn kakaran puheita,mutta en halua kantaa syyllisyyttä jos hän joku päivä tappaakin itsensä elatusmaksujen takia!

Älä hyvä ihminen vie mieheltä mahdollisuutta muutokseen rahan takia. Elatusmaksuista saa vapautuksen tai ne voidaan kohtuullistaa tarvittaessa. Niin miehellä kuin naisellakin tunteet menevät vuoristorataa raskauden aikana , älä anna sen vaikuttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja VERONMAKSAJA:

Että tommosen kanssa piti sitten ipana tehdä.

Kiitos että saan omalta osaltani osallistua lapsenne elatukseen.

terv. VERONMAKSAJA

no anteeksi vain etten ole ennustaja,enkä tiennyt hänen SAIRASTUVAN masennukseen,ja anteeksi ettei ME veronmaksajat täällä suomen maassa saada edes kunnon hoitoa noille vakavasti sairastuneille,vaan ne jätetään heitteille "selvittämään" yksin päätänsä ja lopulta tuhoamaan itsensä ja muiden elämä.

senhän takia tässä mekin ollaan verot ilomielin aina maksettu kun sen turvin voi luottaa että jos tuleekin hätä niin apua saa.

mutta kun on kyse vaikeasti masentuneesta niin apua ei saa ellei ole varaa yksityiseen.

siitä kysymyksessäni olikin kyse,että miten onnistun ilmoittamaan sen ettei isää tunnusteta. riittääkö juuri että sanon vain ettei isästä tietoa enkä halua asiaa selitellä,vai tuleeko ongelmia siitä että ollaan oltu avopari lapsen siittohetkellä? tyhmää ajatella muiden mielipiteitä,mutta kammottaa tuo jos sanon sitten vaikka että olen isä ei ole silloinen avopuoliso,niin miten pienen kylän sosiaalitoimiston henkilökunta minua kohtelee sen jälkeen......

Nyt mietit turhan monimutkaisia. Isä hoitaa osuutensa miten hoitaa ja sinä hoidat äitiyden. Jos elatusmaksuista saa vapautuksen, tulot tarkistetaan vuosittain.

tiedän,että isän kuuluisi ottaa vastuunsa ja elää sitten kurjasti jos niin on asiansa hoitanut,mutt silti rakastan kyseistä ihmistä ja välitän hänestä hurjasti,ja on vain niin epätoivoinen olo kun ei pysty asiaan vaikuttamaan....ja syytösten myötä ajattelen että olen vaikuttanut siihen että häntä ahdistaa,ja haluaisin auttaa...
hänen palkkansa ei ole suurensuuri,mutta masentuneen elämäntyyli kun on sellaista ettei lasketa senttejä että riittää koko kuukaudeksi,niin tulot kuitenkin varmaan sellaiset ettei saisi vapautusta maksuista.........vai onko siihenkin joku tuloraja?

Alkuperäinen kirjoittaja Leija:
enkä tiennyt hänen SAIRASTUVAN masennukseen

Eihän sitä kukaan tiedä. En olisi masennuksen takia (enkä minkään muunkaan sairauden ) keneltäkään poistamassa isyyttä tai äitiyttä.

en olisi kieltämässä häneltä isyyttä,vain nimen paperista,jos hän sitä haluaa......

voih,on vaan niin toivoton olo kun toinen hokee että haluaisi luovuttaa jo elämän suhteen,eikä näe että häntä halutaan auttaa.ei kenenkään pitäisi rahan takia menettää elämänhaluaan.

kiitos kaikille vastanneille kuitenkin!!

en olisi kieltämässä häneltä isyyttä,vain nimen paperista,jos hän sitä haluaa......

Myöhemmin tuo harmittaisi ja sitten olisi kallista lystiä tehdä uudet paperit. Jos isän nimeä ei ole papereissa, isovanhemmat ja muut sukulaiset tuskin pitävät yhteyttä.

Olen myös samassa tilassa oleva tosin tuleva isä ja entinen avopuoliso ei suostu isyystestiin kun muka väittää kovin että petti minua toisen kanssa. Se ei pidä paikkansa. Aion hakea oikeusteitse ratkaisua asiaan. Kiitos tästä tiedosta! Olen erittäin kiitollinen! :)

Yhteistyössä