Jos ekassa raskaudessa KAUHEA pahoinvointi, oliko tokassa yhtä kauhea tai pahempi vai pääsitkö helpommalla?

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Odotan toista vasta viidennellä viikolla. Ekassa oli aivan järjetön pahoinvointi monta kuukautta, ravasin sairaalassa ja tuntui ettei se lopu ikinä. Nyt kauhulla odotan milloin alkaa taas ja miten sitten esikoista hoidan...

ekassa raskaudessa oksensin ensimmäiset 4 kk lähes koko ajan, mutta tätä toista odottaessani en ole oksentanut kun muutaman kerran, ja nyt on siis menossa 38 raskausviikko. Eli täysin erilainen on tämä toinen raskaus verrattuna edelliseen... ja tyttöä odotan tälläkin kertaa =) :heart: Joten ei välttämättä ole pahoinvointi samanlaista joka raskaudessa :)

Mulla ei ekassa juurikaan pahoinvointia, toisessa ihan sellainen normaali ns aamupahoinvointi, kolmannessa pahoinvointi veti jo sängynpohjalle pariksi kuukaudeksi ja kaksi seuraavaa oli siitäkin vielä rankempia. Nyt tämä viidesraskaus jo viikolla 17 ja nyt enään poden normaalia ns aamupahoinvointia.

ap
Oi ihanaa, että voi mennä noinkin! Kiitos! Toivottavasti nyt ei tulis ihan kauheaa pahoinvointia. Minulla on teoria, että jos ekassa on lievää pahoinvointia, voi tokassa olla paljon pahempaa. Mutta jos ekassa on ihan hirveää, niin tokassa harvoin yhtä kamalaa... Toivottavasti näin on!

Mulla on ollut ekasta pahoinvointia/oksentelua 4vko, tokasta noin 6vko, kolmannesta synnytykseen asti oksensin päivittäin ja nelosesta pari kuukautta.

Kolmas lapsi on tyttö, en sit tiedä onko sillä merkitystä, mutta oli kaikinpuolin erilainen raskaus kuin 3 poikaraskautta =)

Ekassa selvisin suht vähällä, toissesta en ehtiny voimaan pahoin kun jouduin jo laparoskopiaan, kolmannessa pahoinvointi oli aika tyly, oksentelin pitkin päivää, nyt neljännessä kuvotus on ollu jotain ihan hirveetä, mut en ole oksentanu montaakaan kertaa.

Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Ekassa ihan kamala koko raskauden kestänyt pahoinvointi, toisella kertaa ei mitään. Ei edes hieman ruuat etoneet. Että niinkin voi käydä.
Ja molemmilla kerroilla tuli tyttö, vaikka ihan erilaiset raskaudet oli.

vieras
Mulla oli ekassa pahaa pahoinvointia ja oksentelua. Toisessa pahoinvointi oli kamalaa ja oksentelu ihan jatkuvaa. Kolmas oli sitten kaikkein kamalin. Olin useampaan kertaan sairaalassa, kun oksentaminen vei voimat ja paino laski. Mutta hetkeäkään en kadu tai kammoksu odotusaikoja, niiden seurauksena on syntynyt kolme maailman ihaninta lasta :)

Yhteistyössä