Jos eka synnytys alkanut supistuksilla, mites toinen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jenis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jenis

Vieras
Te joilla takana useampi synnytys, onko toinen alkanut samalla tavalla kuin eka? Esikoista oottaessa oli niin helppoa vaan lähteä sairaalaan kun supparit oli sitä luokkaa ettei kotona enää pärjännyt, mutta nyt kuopusta odottaessa pitäs ehtiä hälyttää mies töistä, saada yhteys lapsenvahtiin, roudata esikoinen hoitoon - entäs jos mulla menee vedet vaikka leikkipuistossa, ja onkin heti tosi kyseessä?

Ja joo, kaikkea sitä tulee mietittyä näin pari vk ennen h-hetkeä :D

Eka lähti supistuksilla, klo 15 sairaalassa ja klo 18 tyttö ulkona. Toinen käynnistettiin viikolla 41 lapsiveden vähyyden takia. Jo viikolta 35 mulle sanottiin, että syntyy milloin tahansa, mutta yli meni ja lopulta siis käynnistettiin. Oli vissiin "hyvissä asemissa", kun ekan tabun jälkeen meni 1,5 h, kun vietiin saliin ja siitä taas 2 h, ja piskunen tytöntyllerö näki päivän valon.

Kaikki kolme synnytystäni on alkanut supistuksilla, ja ekasta oikeesta supistuksesta on tiennyt että loppuun mennään näillä.
Eka kesti 10,5t
toka 5,5t
kolmas 5t

Kyllähän niillä asioilla on tapana järjestyä.. Kakkosta odottaessa mun äiti asui meillä passissa jos olisi tullut äkkilähtö, mitä sitten ei tullut.
Kolmannen supistukset alkoi hyvissä ajoin aamulla niin kerkesin tilaamaan kodinhoitajan vanhempia lapsia hoitamaan.
Kysy neuvolastasi mikäli teidän kaupungilla olisi lapsiperheille oma kodinhoitaja -palvelu.

Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Eka alkoi supistuksilla. Vedet meni vasta kun kalvot puhkaistiin.
Toka alkoi supistuksilla. Vedet meni vasta kun kalvot puhkaistiin.
Kolmas alkoi supistuksilla. Vedet meni vasta kun kalvot puhkaistiin.

En jotenkin osaa edes pähkäillä, että mitenköhän tää neljäs menee :D

Mulla näin kaikki 4 synnytystä :)

Ekas meni ensin vedet ja siitä sit yli vuorokausi, ennen ku pallero synty.
Toinen alko ihan järkyllä vatsakrampilla. Mä aiva ulvoin kivusta. Olin ihan varma, että on umpisuoli puhjennu. Sairaalas totesivat, että supistuksistahan nää johtuu (lihas meni niistä koko ajan kramppiin). Oli synnytys alkanut. ...olin ihan äimän käkenä.. En ollu tuntenu suppareita ollenkaan, niin kipeä se kramppi oli.

Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Eka alkoi supistuksilla. Vedet meni vasta kun kalvot puhkaistiin.
Toka alkoi supistuksilla. Vedet meni vasta kun kalvot puhkaistiin.
Kolmas alkoi supistuksilla. Vedet meni vasta kun kalvot puhkaistiin.

En jotenkin osaa edes pähkäillä, että mitenköhän tää neljäs menee :D

No siis tätä mä just toivon, eli että kaikki menis just samalla kaavalla alusta loppuun kuin esikoisestakin :D

Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
Kaikki kolme synnytystäni on alkanut supistuksilla, ja ekasta oikeesta supistuksesta on tiennyt että loppuun mennään näillä.
Eka kesti 10,5t
toka 5,5t
kolmas 5t

Kyllähän niillä asioilla on tapana järjestyä.. Kakkosta odottaessa mun äiti asui meillä passissa jos olisi tullut äkkilähtö, mitä sitten ei tullut.
Kolmannen supistukset alkoi hyvissä ajoin aamulla niin kerkesin tilaamaan kodinhoitajan vanhempia lapsia hoitamaan.
Kysy neuvolastasi mikäli teidän kaupungilla olisi lapsiperheille oma kodinhoitaja -palvelu.

Meilläkin on siis mummu passissa (asuu samassa kaupungissa), eli en tarvi sinänsä ulkopuolista apua, mutta silti arveluttaa että ehtiikö kaiken hoitaa jos tulee äkkilähtö. Turhaa huolta, todennäköisesti :)

Yhteistyössä