Jos ei saa sitä jonka haluaisi, miten oppii rakastumaan muihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
En ole koskaan saanut sitä ihmistä, jonka olisin halunnut. Joskus siinä on saattanut olla jotain molemminpuolista, mutta suhteeseen en ole koskaan päätynyt ihmisen kanssa, johon olen ollut rakastunut. Aina sanotaan, että silloin pitää oppia tykkäämään niistä, joita on mahdollista saada, mutta miten se tapahtuu?

Esim. nyt viimeksi yritin. Tapasin tosi ihanan ja kivan ihmisen, joka tuntui olevan juuri sitä mitä toivoin, molemminpuolista vetovoimaakin oli... mutta sitten kun aloimme olla yhdessä, ei juttu toiminutkaan. Ei minulle tullut mitään ihastusta eikä rakastumista, ja vaikka tykkäsin olla hänen kanssaan, liika läheisyys ahdisti. Seksi oli hyvää, mutta en sitäkään halunnut kovin usein. En siis saanut herätettyä ihastuksen tunteita, vaikka selvästi meidän välillä synkkasi hyvin. (Ja ei ollut kyse ulkonäöstä - tämä oli ns. paremman näköinen kuin se, johon aiemmin olin epätoivoisen rakastunut.)

Miten se siis tehdään, että opitaan rakastumaan niihin, joita olisi mahdollista saada?

Miksi pitäisi?

Jos tykkäisi että olisi tuollakin elämänalueella jotain. En tarkoita sitä, että olisi pakko olla parisuhde tai ettenkö viihtyisi itsekseni. Mutta läheisyys, seksuaalinen vetovoima toisen kanssa, seksi, rakkauskin... nämä ovat sellaisia asioita joita ihmiset yleensä kaipaavat elämäänsä. Se on ihan perustarve. Ehkä siksi.

Ja koska sellainenkin elämä on aika ankeaa, että aina vaan toistuu se, että rakastuu johonkin, jota ei koskaan saa, ja sitten kaipaa ja haikailee tosi pitkään sen ihmisen perään. Olisi ihan kiva, että joskus olisi jotain muutakin.

Miksi pitäisi?

Jos tykkäisi että olisi tuollakin elämänalueella jotain. En tarkoita sitä, että olisi pakko olla parisuhde tai ettenkö viihtyisi itsekseni. Mutta läheisyys, seksuaalinen vetovoima toisen kanssa, seksi, rakkauskin... nämä ovat sellaisia asioita joita ihmiset yleensä kaipaavat elämäänsä. Se on ihan perustarve. Ehkä siksi.

Ja koska sellainenkin elämä on aika ankeaa, että aina vaan toistuu se, että rakastuu johonkin, jota ei koskaan saa, ja sitten kaipaa ja haikailee tosi pitkään sen ihmisen perään. Olisi ihan kiva, että joskus olisi jotain muutakin.

kuulostat läheisriippuvaiselta.
miten voi rakastua kerta toisen jälkeen ihmisiin joilta ei saa vastakaikua, Kuka muka tuollaista kaipaa ja toistaa kerta toisensa jälkee. Kaipaat aivan muuta kuin seuraavaa rakastumisen kohdetta jonka pitäisi toteuttaa sun unelmasi, ymmärrätkö ettei sellasta ihmistä ole olemassa.

kuulostat läheisriippuvaiselta.
miten voi rakastua kerta toisen jälkeen ihmisiin joilta ei saa vastakaikua, Kuka muka tuollaista kaipaa ja toistaa kerta toisensa jälkee. Kaipaat aivan muuta kuin seuraavaa rakastumisen kohdetta jonka pitäisi toteuttaa sun unelmasi, ymmärrätkö ettei sellasta ihmistä ole olemassa.

No ei niitä kovin monta ole elämän aikana ollut. Ja ei ole kyse rakastumisista sanan varsinaisessa merkityksessä, enemmänkin pitäisi puhua vetovoimasta ja ihastumisesta. Mutta eikö se ole ihan normaalia että alkaa tuntea vetoa jotakin kohtaan?

Ei mun unelma ole parisuhde tai kumppani. Unelmat toteutetaan ihan toisilla areenoilla. Sait ehkä tekstistäni vääränlaisen kuvan. Aika pitkään olen viihtynyt sinkkunakin.

Mulla on luultavasti ollut keskimääräistä vähemmän kumppaneita ja keskimääräistä vähemmän rakastumisia.

Käsittääkseni läheisriippuvaiset ovat sellaisia, jotka hakevat itselleen haitallisia ihmissuhteita ja eivät pysty olemaan yksin ollenkaan. En ole tällainen, joten termi tuskin sopii minuun.

Itellä sama kans. En koskaan edes ole normaalisti kehdannut sanoa ihastuksilleni mitään. Tai kerran uskalsin antaa puhelin numeron sinkkuna, mutta ei se mies ikinä soittanut nyyh. Kännissä tapasin nykysen puolisoni. En ihan heti superisti ihastunut täysin mutta tykkäsin ja rakastuin. Nyt ollaan oltu jo monta vuotta naimisissa ja itellä joku ihastumis kriisi menossa. Kai sitä voi ihastua kehen vaan. Mut ei niistä välttämättä mitään tuu. Ja ehkä hyvä niin. Kukin tyylillään. Ja kaikki saa ketä ns. Haluaisi vaan se otetaan joka kiinni saadaan.

Käsittääkseni läheisriippuvaiset ovat sellaisia, jotka hakevat itselleen haitallisia ihmissuhteita ja eivät pysty olemaan yksin ollenkaan. En ole tällainen, joten termi tuskin sopii minuun.

Ei läheisriippuvaisen edellytys ole, että haluaa olla nimenomaan haitallisessa suhteessa.

Mutta itse kyllä myönnän olevani läheisriippuvainen. En pystyisi ikinä elämään ilman edes yhtä läheiselle erityiselle tuntuvaa ihmistä, oli se sitten ystävä, sukulainen tai miesystävä.
Yksin en pystyisi olemaan. Ja ymmärrän aivan täysin esim iäkkäät jotka yrittävät itsemurhaa yksinäisyydessään.

Rakkaus ei tule pakottamalla.

Jos haluat onnistua ihmissuhteissasi paremmin, niin kannattaa lukea, mitkä tähtimerkit sopivat yhteen ja valita kumppani sellaisten joukosta.

Rakkaus ei tule pakottamalla.

Jos haluat onnistua ihmissuhteissasi paremmin, niin kannattaa lukea, mitkä tähtimerkit sopivat yhteen ja valita kumppani sellaisten joukosta.

Kysyt sitten baarissa horoskooppimerkkiä ja etenet sen mukaisesti?

511a7c6c8ab24c50c1b071357f0ce892.jpg

Kuulostaa ihan joltakin idoliin ihastumiselta ja rakastumiselta, tuo ettei saa, minkä haluaa. Todennäköisesti jos saisi, niin pettymys olisi.

Ei nyt sentään... Idolivaihe oli joskus yläasteella, mutta näitä tapauksia en laske mukaan näissä keskusteluissa.

No, niin kuitenkin on käynyt, että niitä ihmisiä en ole koskaan saanut, joihin olen ollut todella rakastunut. Ne, jotka olen saanut, ovat olleet sellaisia, joista olen kyllä TYKÄNNYT ja olen ollut heistä viehättynyt, mutta se aito intohimo ja rakastuminen on puuttunut.

t. aloittaja

Yhteistyössä