"Jos ei olisi ennakkoäänestystä, niin suuriosa lähtisi mökille kevättöihin!"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei kaavoihin sopiva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei kaavoihin sopiva

Vieras
sanoi joku ihminen uutisissa. Missähän maailmassa tuollanenkin elää. Suurella osalla ihmisistä ei kyllä ole varaa mihinkään kesämökkiin.

Mua on muutoinkin suunnattomasti ärsyttää kaikenlainen media, joka olettaa että ihminen olisi aina avioliitossa, asuu ok-talossa, sillä on lapsia, töitä, jne. Ihan kuin jokaisen elämässä olisi tuo sama kaava. Tämän huomaa kun toimittajat esimerkiksi puhuvat asioista. Esim yle puheella on kaksi tällaista naistoimittajaa jotka ärsyttävät mua suunnattomasti juttujensa kanssa.

Onneksi maailma nyt ei kuitenkaan ole ihan noin yksioikoinen ja tylsä.

:D Ei mulla muuta.

Siis tuo ukko joka noin sanoi, tarkoitti että ennakkoäänestys piti keksiä, koska ihmiset menevät keväisin kesämökille viikonloppuisin.

Eiköhän sitä nyt ole vähän muitakin sentään ajateltu kuin varakkaita, kun ennakkoäänestys on otettu käyttöön.

Mökki ja varakkuus ovat ihan kaksi eri asiaa. Minä olen tavallinen, köyhä, ison perheen äiti. En OMISTA mökkiä. Olisin kuitenkin mennyt täksi viikonlopuksi mökille, mutta tie perhana teki tepposet (= oli niin huonossa kunnossa, että ainakaan kesärenkailla ei ollut sinne asiaa). Kyse on siis vanhempien mökkipahasesta, jota hienomman huvilan omaistava vanhempi ei käytä.

Minusta se taas on loistava vanhempia ihmisiä ajatellen. Tuolla syrjässä pienessä mökissään asuva mummo ja pappa jotka ovat palvelukyytien varassa pääseevät viikolla asioilla käydessään äänestämään.

Minä en tajua tuota ketjun otsikkoa. Eikö se ole juuri päinvastoin? Eli, jos ei olisi ennakkoäänestystä, niin suuri osa ei lähtisi mökille kevättöihin. Tai sitten koska on ennakkoäänestys, suuri osa lähtee mökille.

Uusimmat

Yhteistyössä