Jos ei ole varaa maksaa maltaita lapsen kengistä, niin onko parempi..

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
ääh miksi pitää olla merkkiä.. merkki ei takaa kunnon kenkää esim minusta reimat ovat aivan surkeita kovia kenkiä eikä sovi mun muksulle.. ehdottomasti siis a vaihtoehto, monellakaan tässä ole varaa isolle lapsilaumalle pistää vuodessa tuhansia euroja merkkikenkiin kun maksavat 70-100 e pari!

noh
enemmän, kun tuijottaa sitä hintaa, kannattais kenkiä ostaessa pitää mielessä ne muutamat perusominaisuudet, joita lapsen kangiltä vaaditaan. hinta ei tosiaankaan aina ratkase.

Lila
En tiedä kumpi parempi on, mutta minä ostan vain ja ainoastaan käytettyjä kirppikseltä, ei ole muihin varaa. Ei sen enempää omiin kuin lastenkaan. Mutta onneks kirppareilta saa ihan hyviä. Ja halvalla. Ja on vanhakantainen ja väärä "tieto" että käytetyt olis jotekin sen vaarallisemmat muodoltaan kuin uudet. Ei ne oo, sovittamalla sen tietää.

ap
Niin itse just laitoin myyntiin mein neidin hyväkuntoiset viime talven jalkineet. Mun mielestä niillä kelpaa hyvin seuraavankin lapsen kävellä, varmasti pitää vedenkin. Lopputalvesta leikkipuistossa täti sanoi että on meidän tytöllä uudeet kengät vaikka niillä oli koko talvi talsittu, eli erihyvässä kunnossa on. Ja mitä tohon pohjien muotoutumiseen tulee, niin voihan sinne laittaa pohjallisen..

Alkuperäinen kirjoittaja Lila:
En tiedä kumpi parempi on, mutta minä ostan vain ja ainoastaan käytettyjä kirppikseltä, ei ole muihin varaa. Ei sen enempää omiin kuin lastenkaan. Mutta onneks kirppareilta saa ihan hyviä. Ja halvalla. Ja on vanhakantainen ja väärä "tieto" että käytetyt olis jotekin sen vaarallisemmat muodoltaan kuin uudet. Ei ne oo, sovittamalla sen tietää.
Ei se ole todellakaan mikään vanhanaikainen tieto. Esim. meidän 5v astuu niin tinttaan kenkänsä, että sellaisia kenkiä ei kenellekään voisi suositella.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotiäiti Narniasta:
Ei se ole todellakaan mikään vanhanaikainen tieto. Esim. meidän 5v astuu niin tinttaan kenkänsä, että sellaisia kenkiä ei kenellekään voisi suositella.
No mutta kyllähän sen näkee mikäli kenkä on tilsitty linttaan, tuskin sellaisia kukaan menisi edes ostamaan käytettynä. =)

Juu en käsitä et miten kukaan meistä jotka on lapsena saanu aina serkuilta, vanhemmilta sisaruksilta ja muilta sukulaisilta kenkiä käytettyinä voi kyetä enää kävelemään kun on niin jalat pilattu :LOL:

Okei olis varmaan parempi jos olis uudet kengät, mutta ei oikeesti kaikilla ole ollut ennen eikä ole nytkään mahdollisuutta ostaa aina uusia kenkiä kaikille lapsille. :ashamed:

Lila
Alkuperäinen kirjoittaja Kotiäiti Narniasta:
Niin niin. tätä tarkoitinkin, että sovittamalla se selviää. Kaikki kengät mitkä minä olen kirpparilta ostanut (ja niitä on siis MONTA) ovat olleet ihan hyviä, ei linttaan astuneita. Ei sellaisia vissiin myytäväksi vidäkään, tai en minä ainakaan ole sellaisia sovittanut lapsilleni. Tai itselleni. Olen siis tosi hyviä löytänyt ja halvalla. Hyvä niin, koska ei tosiaan ole varaa uusia ostaa.

vieras
Jos ei ole rahaa ja haluaa satsata kenkiin, voi käydä alennusmyynneissä. Ostin itse neljät vedenpitävät kengät hintaan noin 80?. Mukana 2 Vikingit, 1 Reimatecit ja 1 Eccot. Koossa 22- 31. Toppakamppeetkin kannattaa ostaa jo joulun jälkeen tai keväällä seuraavaksi talveksi tarvitseville.

vieras myös
Jos ei ole varaa maksaa maltaita lapsen kengistä, niin onko parempi..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
a) ostaa halpiskengät
vai
b) ostaa kalliimmat (hyväkuntoiset) merkkikengät käytettynä?
Tai molemmat hyviä?Riippuu mistä sattuu löytämään?

ap
Jos ei ole rahaa ja haluaa satsata kenkiin, voi käydä alennusmyynneissä. Ostin itse neljät vedenpitävät kengät hintaan noin 80?. Mukana 2 Vikingit, 1 Reimatecit ja 1 Eccot. Koossa 22- 31. Toppakamppeetkin kannattaa ostaa jo joulun jälkeen tai keväällä seuraavaksi talveksi tarvitseville.
Itse oon sitä mieltä ettei alesta oikein kannata ostaa tulevalle kesälle talvelle tai minne lie puolen vuoden päähän kenkiä, koska lapsen jalka kasvaa nopeasti ja tärkeintä kengässä on se, että se on oikean kokoinen.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras myös:
No auttaisko se jos tekis lapset siinä elämäntilaanteessa kun pystyy ostamaan niille kengätkin???
Ei sitä välttämättä osaa ajatella/kuvitella paljonko rahaa menee.
Tai tarkemmin sanottuna... ei sitä tiedä miten pinnallisia muut äidit osaa olla ettei voi sit lapsen kans näyttäytyä puistossa kun lapsella on 13euron halpiskengät eikä niitä richtereitä tai muita hienouksia.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Itse oon sitä mieltä ettei alesta oikein kannata ostaa tulevalle kesälle talvelle tai minne lie puolen vuoden päähän kenkiä, koska lapsen jalka kasvaa nopeasti ja tärkeintä kengässä on se, että se on oikean kokoinen.
Tähän on helppo yhtyä, vaik ite oonkin onnistunut tuurilla parit kengät alesta ostamaan periaatteella et eiköhän ne 65euron kengät saa myytyä eteenpäinkin sillä 25eurolla minkä niistä itse olen maksanut.

No auttaisko se jos tekis lapset siinä elämäntilaanteessa kun pystyy ostamaan niille kengätkin???
Tai tarkemmin sanottuna... ei sitä tiedä miten pinnallisia muut äidit osaa olla ettei voi sit lapsen kans näyttäytyä puistossa kun lapsella on 13euron halpiskengät eikä niitä richtereitä tai muita hienouksia.
:flower: Totta.

Mulla on onneks pokkaa pukea neidille ihan uuden uutukaiset cittarin kengät :D Voin vielä kysyvälle kertoakkin mistä ne ovat.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Minä ostan silti. Aina. Mutta, enpä laita niitä lapselle, jos ne ei sovi. Mittaan jalan aina pohjallista vasten huolella. Myyn eteen päin, jos ei passaa. Todella harvoin joudun tekemään noin. Kahteen talveen ei ole tarvinnut kaupata muille. Järkeä saa käyttää näissäkin.

vieras myös
Alkuperäinen kirjoittaja Valon kantaja:
:flower: Totta.

Mulla on onneks pokkaa pukea neidille ihan uuden uutukaiset cittarin kengät :D Voin vielä kysyvälle kertoakkin mistä ne ovat.
Niin mullakin.Ja vielä "halppishaalaritkin".

Yhteistyössä