Ja vielä heittäisin tuon "mä säälin sun lapsia" tuohon perään!Alkuperäinen kirjoittaja Valon kantaja:Ei vaan olla tekemättä sitten muksuja lainkaan. Näin se menee ainakin plussalla.. :kieh:
Jesh! Osu ja uppos. Ja jätä se paska, kun rahaakaan anna.. Pettää se kumminkin..Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:Ja vielä heittäisin tuon "mä säälin sun lapsia" tuohon perään!Alkuperäinen kirjoittaja Valon kantaja:Ei vaan olla tekemättä sitten muksuja lainkaan. Näin se menee ainakin plussalla.. :kieh:
Ei se ole todellakaan mikään vanhanaikainen tieto. Esim. meidän 5v astuu niin tinttaan kenkänsä, että sellaisia kenkiä ei kenellekään voisi suositella.Alkuperäinen kirjoittaja Lila:En tiedä kumpi parempi on, mutta minä ostan vain ja ainoastaan käytettyjä kirppikseltä, ei ole muihin varaa. Ei sen enempää omiin kuin lastenkaan. Mutta onneks kirppareilta saa ihan hyviä. Ja halvalla. Ja on vanhakantainen ja väärä "tieto" että käytetyt olis jotekin sen vaarallisemmat muodoltaan kuin uudet. Ei ne oo, sovittamalla sen tietää.
No mutta kyllähän sen näkee mikäli kenkä on tilsitty linttaan, tuskin sellaisia kukaan menisi edes ostamaan käytettynä. =)Alkuperäinen kirjoittaja Kotiäiti Narniasta:Ei se ole todellakaan mikään vanhanaikainen tieto. Esim. meidän 5v astuu niin tinttaan kenkänsä, että sellaisia kenkiä ei kenellekään voisi suositella.Alkuperäinen kirjoittaja Lila:En tiedä kumpi parempi on, mutta minä ostan vain ja ainoastaan käytettyjä kirppikseltä, ei ole muihin varaa. Ei sen enempää omiin kuin lastenkaan. Mutta onneks kirppareilta saa ihan hyviä. Ja halvalla. Ja on vanhakantainen ja väärä "tieto" että käytetyt olis jotekin sen vaarallisemmat muodoltaan kuin uudet. Ei ne oo, sovittamalla sen tietää.
Missäs niin lukee, ettei voi lainka kenkiä ostaa?? Vaihtoehdot oli ylhäällä..Alkuperäinen kirjoittaja vieras:No auttaisko se jos tekis lapset siinä elämäntilaanteessa kun pystyy ostamaan niille kengätkin???
Ei sitä välttämättä osaa ajatella/kuvitella paljonko rahaa menee.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:No auttaisko se jos tekis lapset siinä elämäntilaanteessa kun pystyy ostamaan niille kengätkin???
Niin niin. tätä tarkoitinkin, että sovittamalla se selviää. Kaikki kengät mitkä minä olen kirpparilta ostanut (ja niitä on siis MONTA) ovat olleet ihan hyviä, ei linttaan astuneita. Ei sellaisia vissiin myytäväksi vidäkään, tai en minä ainakaan ole sellaisia sovittanut lapsilleni. Tai itselleni. Olen siis tosi hyviä löytänyt ja halvalla. Hyvä niin, koska ei tosiaan ole varaa uusia ostaa.Alkuperäinen kirjoittaja Kotiäiti Narniasta:Ei se ole todellakaan mikään vanhanaikainen tieto. Esim. meidän 5v astuu niin tinttaan kenkänsä, että sellaisia kenkiä ei kenellekään voisi suositella.Alkuperäinen kirjoittaja Lila:En tiedä kumpi parempi on, mutta minä ostan vain ja ainoastaan käytettyjä kirppikseltä, ei ole muihin varaa. Ei sen enempää omiin kuin lastenkaan. Mutta onneks kirppareilta saa ihan hyviä. Ja halvalla. Ja on vanhakantainen ja väärä "tieto" että käytetyt olis jotekin sen vaarallisemmat muodoltaan kuin uudet. Ei ne oo, sovittamalla sen tietää.
Tai molemmat hyviä?Riippuu mistä sattuu löytämään?Alkuperäinen kirjoittaja vieras:a) ostaa halpiskengät
vai
b) ostaa kalliimmat (hyväkuntoiset) merkkikengät käytettynä?
Halleluja! Kaiken kattava tieto on sanottu! *kumarrus*Alkuperäinen kirjoittaja vieras:No auttaisko se jos tekis lapset siinä elämäntilaanteessa kun pystyy ostamaan niille kengätkin???
Itse oon sitä mieltä ettei alesta oikein kannata ostaa tulevalle kesälle talvelle tai minne lie puolen vuoden päähän kenkiä, koska lapsen jalka kasvaa nopeasti ja tärkeintä kengässä on se, että se on oikean kokoinen.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Jos ei ole rahaa ja haluaa satsata kenkiin, voi käydä alennusmyynneissä. Ostin itse neljät vedenpitävät kengät hintaan noin 80?. Mukana 2 Vikingit, 1 Reimatecit ja 1 Eccot. Koossa 22- 31. Toppakamppeetkin kannattaa ostaa jo joulun jälkeen tai keväällä seuraavaksi talveksi tarvitseville.
Tai tarkemmin sanottuna... ei sitä tiedä miten pinnallisia muut äidit osaa olla ettei voi sit lapsen kans näyttäytyä puistossa kun lapsella on 13euron halpiskengät eikä niitä richtereitä tai muita hienouksia.Alkuperäinen kirjoittaja vieras myös:Ei sitä välttämättä osaa ajatella/kuvitella paljonko rahaa menee.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:No auttaisko se jos tekis lapset siinä elämäntilaanteessa kun pystyy ostamaan niille kengätkin???
Tähän on helppo yhtyä, vaik ite oonkin onnistunut tuurilla parit kengät alesta ostamaan periaatteella et eiköhän ne 65euron kengät saa myytyä eteenpäinkin sillä 25eurolla minkä niistä itse olen maksanut.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Itse oon sitä mieltä ettei alesta oikein kannata ostaa tulevalle kesälle talvelle tai minne lie puolen vuoden päähän kenkiä, koska lapsen jalka kasvaa nopeasti ja tärkeintä kengässä on se, että se on oikean kokoinen.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Jos ei ole rahaa ja haluaa satsata kenkiin, voi käydä alennusmyynneissä. Ostin itse neljät vedenpitävät kengät hintaan noin 80?. Mukana 2 Vikingit, 1 Reimatecit ja 1 Eccot. Koossa 22- 31. Toppakamppeetkin kannattaa ostaa jo joulun jälkeen tai keväällä seuraavaksi talveksi tarvitseville.
:flower: Totta.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Tai tarkemmin sanottuna... ei sitä tiedä miten pinnallisia muut äidit osaa olla ettei voi sit lapsen kans näyttäytyä puistossa kun lapsella on 13euron halpiskengät eikä niitä richtereitä tai muita hienouksia.Alkuperäinen kirjoittaja vieras myös:Ei sitä välttämättä osaa ajatella/kuvitella paljonko rahaa menee.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:No auttaisko se jos tekis lapset siinä elämäntilaanteessa kun pystyy ostamaan niille kengätkin???
Minä ostan silti. Aina. Mutta, enpä laita niitä lapselle, jos ne ei sovi. Mittaan jalan aina pohjallista vasten huolella. Myyn eteen päin, jos ei passaa. Todella harvoin joudun tekemään noin. Kahteen talveen ei ole tarvinnut kaupata muille. Järkeä saa käyttää näissäkin.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Itse oon sitä mieltä ettei alesta oikein kannata ostaa tulevalle kesälle talvelle tai minne lie puolen vuoden päähän kenkiä, koska lapsen jalka kasvaa nopeasti ja tärkeintä kengässä on se, että se on oikean kokoinen.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Jos ei ole rahaa ja haluaa satsata kenkiin, voi käydä alennusmyynneissä. Ostin itse neljät vedenpitävät kengät hintaan noin 80?. Mukana 2 Vikingit, 1 Reimatecit ja 1 Eccot. Koossa 22- 31. Toppakamppeetkin kannattaa ostaa jo joulun jälkeen tai keväällä seuraavaksi talveksi tarvitseville.
Niin mullakin.Ja vielä "halppishaalaritkin".Alkuperäinen kirjoittaja Valon kantaja::flower: Totta.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Tai tarkemmin sanottuna... ei sitä tiedä miten pinnallisia muut äidit osaa olla ettei voi sit lapsen kans näyttäytyä puistossa kun lapsella on 13euron halpiskengät eikä niitä richtereitä tai muita hienouksia.Alkuperäinen kirjoittaja vieras myös:Ei sitä välttämättä osaa ajatella/kuvitella paljonko rahaa menee.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:No auttaisko se jos tekis lapset siinä elämäntilaanteessa kun pystyy ostamaan niille kengätkin???
Mulla on onneks pokkaa pukea neidille ihan uuden uutukaiset cittarin kengät Voin vielä kysyvälle kertoakkin mistä ne ovat.