jos ei kerrann kilpirauhanen, niin mikä minulla sitten on??!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja VäsynytÄiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

VäsynytÄiti

Vieras
oireita on ollut viitisen vuotta: sydämmen outoja hepuleita, joiden takia olen joutunut jopa päivystykseen mutta sydänfilmi oli ok, olo on jotenkin raskas & vetämätön, ei masentunut vaan tuntuu esim. kuin käsivarsissa olisi lyijyä, silmät aristavat valoa & minulla on näköhäiriöitä, nukun paljon. silti kolme eri lääkäriä on sanonut, että tämä ei voi olla kilpirauhasta koska arvot ovat normaalit
(ensimmäinen verikoe otettiin 3v sitten, toinen äskettäin) & olen normaalipainoinen.

otin äskettäin lopputilin, koska en jaksanut seistä töissä enkä pystynyt väsymykseltä keskittymään hommiini! mies on töissä, lapseni vien joka aamu mummilaan jotta voin tulla kotiin lepäilemään.. masentunut en ole, vaan onnellinen rakastamini miehen & rakkaan lapseni kanssa.

Vastuu painaa :-) Syötkö monipuolisesti (myös marjoja, hedelmiä, vihanneksia), onko omia harrastuksia/ vapaa-aikaa, onko mies ymmärtäväinen, ulkoiletko, teettekö perheen kanssa yhteisiä asioita, onko elämänrytmi säännöllinen, unta 9h jne. Onko sulla ystävää jonka kanssa voi keskustella mistä vain ? Tsemppiä !

Kilppariongelmat eivät aina näy verinäytteessä... pitäisi päästä sellaiselle lääkärille joka osaa katsoa oireita, eikä vaan vesikoetuloksia. Voimia sinulle, toivottavasti syyt noihin sun vaivoihin löytyy, eihän tuo kyllä normaalilta kuulosta!

Itse kärsin myös loputtomasta väsymyksestä. Verikokeet ok mitään ei ole löytynyt. Nyt syksyllä todettiin lievä uniapnea, hoitoa siihen nyt odotan. Eipä tuo lääkäri kyllä osannut sanoa johtuuko väsymys tuosta vai ei.
Oletko lukenut väsymysoireyhtymästä? Siinä yhtenä oireena myös nuo sydän oireet.

Vasynyr aiti!! mun kirjaimet tulee nyt tyhmasti kun eri kone mita yleensa, mutta tiedakos, ala usko mitaan terveyskeskuslaakareita. tai valttamatta ykstuyisiakaan. sulla voi olla kr vajaatoimintaa ja samassa lisamunuaisuupumus jossa on valoarkuus oireeina. mulla vuosia silm'oireita ja samoja kun sulla tosin mulla todettu vajaatoiminta mutta s;in thyroxiinia ja oireet jatkuivat ja se aine pit'is kieltaa lailla. Hankkiudu yksityiselle puolelle, jos loydat funktionaalisen laakarin ja soita mdd terveysopalveluihin ja kysy paikkakunnaltasi lahimmaista laakaria joka tajuaa kunnolla nama asiat. Suomessa on nama kr asian hoito aivan perseellaan, ja jos sullakin on oireita jotka mielestasi liittyy siihen etsi laakaria niin kauan kunnes joku kuuntelee ja antaa koelaakityksen. jos asiasta ei tule mitaan marssi antioksidanttikilikalle ja sano ett' haluan laajan kilpirauhaspaneelin ja lisamunuaispaneelin, siita selviaa jos jotain selviaa. tuo vasymys yleensa liittyy kortisoli ongelmiin jota esiintyy kr ja lis'munuaisuupumuksessa. Mulla on yks neuvo, se siis etta sa tiedat mita sun vaisto sanoo, laakarit ei. muista se rakas ihminen jooko! ja ethan vain koske masennuslaakkeisiin, sitten on soppa viel enemman sekasin. VOIMIA!

Ja mulla kanssa diagnosoitu ties mit' v'symysoireyhtymia. paskanmarjat, niita on todella harvassa. Voisin lu;da vaikka vetoa etta ketjun aloittajalla saattaa olla vajaatoiminta tai piileva, mutta laakari t ei tajua etsia. Mulla meni noin 10 vuotta kunnes sain oikean hoidon, ja senkin siten etta opiskelin taman kr asian itse siten etta tiesin mita tarvin ja lahdin toiselle paikkakunnalle laakariin. Oulusta ei ainakaan l;ydy yhtaan laakaria joka oikeasti tajuaa tasta asiata kaiken. Ei yhtaan.

Sorry kun viestit tulee osissa mut vaikka nuo yksityisen puolen esim antioksidanttiklinikalla otetut testit on kalliista, ne on sen vaarteja. Mulla on mennyt kesasta nyt sellanne tonni poikineen naissa asioissa mutta jos silla saan elamani takaisin, maksan siita mita hyvansa. Samaa sanon siis sulle. Voi muuten tulla pitka taisto enka todellakaan halua etta kovin moni kavis saman lapi mita mina, ja moni muu ja vain sen takia kun Suomessa ei osata hoitaa.

Piilevä kilpirauhasen vajaatoiminta.. mun mies sai nyt avun vihdoin, kun verikokeessa näkyi kr -arvot.. aina kärsinyt ihme oireista !! Sydänoireetki loppui heti .. Tsemppiä! :-)

Nyt ekana pyydät ne tulokset printillä ja menet jollekkin asiaan perehtyneelle yksityiselle.Tai googletat vähän. Voi olla toimintahäiriö, mutta lääkärit ei tee mitään jos on viitearvoissa.

Googlaa myös lisämunuaisen uupumus. Tosi moni oireista viittaa siihenkin. Sitä ei vissiin suomessa oikein tunnisteta ja tiedetä. Siihen saa testin netistä tilaamalla.

Yhteistyössä