Jos edellinen raskaus yliaikainen, voiko siitä päätellä että seuraavakaan ei helpolla ulos tule?

  • Viestiketjun aloittaja sekavasti selitetty
  • Ensimmäinen viesti
sekavasti selitetty
Tuttava piirissa jossa lapset syntyneet rv 41-> niin myös kakkonen mennyt vähintään muutaman päivän LA eteen päin.

Esikoisesta oli jo maanantaiksi varattu käynnistysaika, mutta synnytys käynnistyi sunnuntaina itsestään. Nyt kakkosta odotellaan, ja ihan mielenkiinnosta kuulisin että miten muilla on käynnistynyt/jouduttu käynnistämään eka ja toka raskaus?
 
Täällä eka raskaus mene yliaikaiseksi... torstaina piti mennä käynnistykseen niin keskiviikkona syntyi. Toinen syntyi päivän lasketuajan jälkeen ja kolmas viikko lasketusta-ajasta :flower: Onnea odotukseen.... :hug: :flower:
 
tämä
Mulla esikoinen käynnistettiin yliaikaisena 42+0 ja syntyi sektiolla päivää myöhemmin.

Kuopuksen laskettua aikaa siirrettiin ultran mukaan 5 päivää eteenpäin pyynnöstäni.
Silti käynnistettiin yliaikaisena 42+0 ja syntyi sektiolla 42+1.

Mun kroppa ei selvästi ole synnyttämiseen tarkoitettu, ei supistuksen supistusta ennen lääkkeitä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tämä:
Mulla esikoinen käynnistettiin yliaikaisena 42+0 ja syntyi sektiolla päivää myöhemmin.

Kuopuksen laskettua aikaa siirrettiin ultran mukaan 5 päivää eteenpäin pyynnöstäni.
Silti käynnistettiin yliaikaisena 42+0 ja syntyi sektiolla 42+1.

Mun kroppa ei selvästi ole synnyttämiseen tarkoitettu, ei supistuksen supistusta ennen lääkkeitä.
Miksi laskettuaikaa siirrettiin pyynnöstäsi? Anteeksi uteliaisuus :) Minullakaan ei supistuksen supistusta tullut, ei edes harjoitus-suppareita koko raskausaikana. Käynnistyksessäkään oli kovat kivut mutta supparit tehottomia ja kärvistelin vaikka kuinka kauan. Jotenkin pelottaa etten seuraavaakaan saa alateitse :(
 
liisa lapamato
Esikoinen syntyi rv 42+2, kolme päivää käynnistettynä. Toinen syntyi 42+1, yksi päivä käynnistystä. En jaksa uskoa että tämä kolmaskaan syntyy ilman apuja.
 
vieras
Esikoinen 41+4, syntyi perjantaina kun käynnistys olis ollut maanantaina. kakkonen 40+6, mut oikeammin Laskettuaika kakkosesta olis ollut 5 päivää neuvolan lasketusta myöhemmin, joten siihen nähden 40+1.
 
tämä
Alkuperäinen kirjoittaja nereida:
Alkuperäinen kirjoittaja tämä:
Mulla esikoinen käynnistettiin yliaikaisena 42+0 ja syntyi sektiolla päivää myöhemmin.

Kuopuksen laskettua aikaa siirrettiin ultran mukaan 5 päivää eteenpäin pyynnöstäni.
Silti käynnistettiin yliaikaisena 42+0 ja syntyi sektiolla 42+1.

Mun kroppa ei selvästi ole synnyttämiseen tarkoitettu, ei supistuksen supistusta ennen lääkkeitä.
Miksi laskettuaikaa siirrettiin pyynnöstäsi? Anteeksi uteliaisuus :) Minullakaan ei supistuksen supistusta tullut, ei edes harjoitus-suppareita koko raskausaikana. Käynnistyksessäkään oli kovat kivut mutta supparit tehottomia ja kärvistelin vaikka kuinka kauan. Jotenkin pelottaa etten seuraavaakaan saa alateitse :(
Ihan samalla lailla mullakin. Käynnistetyt supistukset olivat ihan hurjan kivuliaita mutta tehottomia. Tosi tuskaista eikä puudutuskaan auttanut. Toka eteni ihan samalla kaavalla. Rupesin jo muutaman tunnin jälkeen vähän vaatimaan sektiota, kun pelkäsin että tulee taas turhaa kärvistelyä. No lopulta suostuivat toisenkin leikkaamaan.

Jotenkin jäi kyllä vähän harmittamaan, olisi pitänyt jaksaa vähän enemmän. Olisin halunnut kokea sen alatiesynnytyksen. Mutta pääasia, että kaikki meni hyvin.

Tosiaan laskettua päivää siirrettiin eteenpäin, vaikka normaalisti ei muutaman päivän heittoihin reagoida. Ajattelin että ehtisi käynnistyä normaalisti. Mutta ei sillä ollut mitään vaikutusta. Ilman siirtoahan mut olisi käynnistetty 5 pv aikaisemmin.

 
Mulla syntyi esikoinen 40+0 ja olin varma, että toinen raskaus menee yli kun mitään merkkejä syntymisesti ei alkanut kuulumaan. Näin vaan kävi, että syntyikin yllättäen viikoilla 38+5 :D Nyt odotan kolmatta ja LA on 15.9 Kätilöt ja terveydenhoitajat on sanoneet joka ultran yhteydessä, ettei tule pysymään masussa niin kauan :ashamed: Supisteleekin kyllä koko ajan ja nipistelee ja tekee vaikka mitä. Nyt viikkoja kasassa 31+6, joten sais ainakin muutaman viikon pysyä masussa vielä.

Mulle sanottiin neuvolassa, että jos yksi lapsi on mennyt reilusti yli lasketun ajan, niin silloin on odotettavissa että muutkin menee. Kuulostaa vaan aika oudolta :eek: Ihan kuin se muka olis joku sääntö :eek: Mut tuo ainakin on mun kohdalla totta, että jos eka ei oo mennyt yli niin silloin ei näyttäis menevän muutkaan :whistle:
 
mulla oli
eka syntyi rv 41+6 ja toka rv 42.

Molemmista oli sovittu maanantaiksi käynnistysaika, mutta lähtivät syntymään itse sunnuntaiyönä! Samalla kaavalla mentiin, käynnistysaika oli hyvä pelotin :D
 
liisa lapamato
Alkuperäinen kirjoittaja smur-ffi:
Mulle sanottiin neuvolassa, että jos yksi lapsi on mennyt reilusti yli lasketun ajan, niin silloin on odotettavissa että muutkin menee. Kuulostaa vaan aika oudolta :eek: Ihan kuin se muka olis joku sääntö :eek: Mut tuo ainakin on mun kohdalla totta, että jos eka ei oo mennyt yli niin silloin ei näyttäis menevän muutkaan :whistle:
Mulle sanoi äitipolilla lääkäri että jokainen raskaus on omansa ja edellisestä ei voi takuuvarmasti ennustaa mutta jos useampi kuin yksi lapsi menee yli tai syntyy reilusti ennen niin todennäköisesti kaikki loputkin syntyy niin.

Aika ympäripyöreä vastaus :D
 
mulla oli
Alkuperäinen kirjoittaja mulla oli:
eka syntyi rv 41+6 ja toka rv 42.

Molemmista oli sovittu maanantaiksi käynnistysaika, mutta lähtivät syntymään itse sunnuntaiyönä! Samalla kaavalla mentiin, käynnistysaika oli hyvä pelotin :D
Lisään vielä, että esikoisen syntymä kesti 9h20min ja kuopuksen 2h20min, josta kerkesin oleen 15 min salissa!! ihana luomusynnytys... argh
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja odotettu on:
Esikoinen syntyi 41+5 joten jos toinen tulee, mua ei kyllä haittaa parin PÄIVÄN ylimeno LA:sta..
Juu, ei minuakaan haittaa parin päivän yliaikaisuus, ennemminkin siksi kiinnostaa että LA on sama kuin esikoisella, että mitenköhän lähekkäin mahtaa synttärit lapsilla olla. :D
 
mulla esikoinen syntyi 41+3 (päätyi sektioon), kakkonen meni vielä enemmän yli 41+6 ja kolmas sitten lähti tulemaan su (38+6) kun piti olla ma suunniteltu sektio rv39.. neljännelle sitten joskus varmaan sovitaan päivä jo ennen rv38.. :/
 
Kakkonen syntyi 41+2 hätäsektiolla (ei olis itestään syntyny vielä tuolloinkaan...) ja kolmonen 39+0 ihan "omia aikojaan". Olin ihan varma että kolmonen menee yli niin että raikaa, vaan eipäs näykään pitävän paikkaansa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja odotettu on:
Esikoinen syntyi 41+5 joten jos toinen tulee, mua ei kyllä haittaa parin PÄIVÄN ylimeno LA:sta..
Juu, ei minuakaan haittaa parin päivän yliaikaisuus, ennemminkin siksi kiinnostaa että LA on sama kuin esikoisella, että mitenköhän lähekkäin mahtaa synttärit lapsilla olla. :D
Oho, tehän olette olleet tarkkoja! :LOL:
 

Yhteistyössä