Jos autokoulun kakkosvaihe käymättä ja kortti vanhenee... NYT AUTTAKAA PLIIS..

  • Viestiketjun aloittaja helps
  • Ensimmäinen viesti
poikia3
Sitten ajat korttisi uudestaan.

Itse asiassa arvioiva ajo täytyy suorittaa ennen kortin vanhenemista, samoin pimeä. Liukkaalle radalle voi mennä kortin vanhentumisen jälkeenkin.
 
No
haet uuden 2 vuotta, nykysin pitää kyllä tehdä silti kirjalliset ja inssi uusiksi.

Jos kortti menee vanhaksi ennen kakkosvaihetta, joutuu taas käydä kirjalliset ja inssin sen lisäksi uudelleen ennenkuin ajo-oikeus taas jatkuu.
 
poikia3
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja autokoulu ope:
Yksinkertaista ja simppeliä , ajat koko kortin uudestaan.
saako lykkäystä hakea uudelleen??
Lykkäystä ei enää saa, kuin todella tiukoilla perusteilla, sellaiseksi ei esim. kelpaa taloudellinen ahdinko. Mies joutui siis ajamaan 2-vaiheen viime vuonna viime tipassa.
 
Kakkosvaiheen lykkäys toiseen kertaan
Jyväskylän kihlakunnan poliisilaitos 10.08.2006 11:07

Ajokorttilupahakemus pitää jättää poliisilaitoksen lupapalveluyksikköön, kirjallinen selvitys hakemuksen liitteeksi (miksi II-vaihe on edelleen suorittamatta), maksu on 70 ? (maksetaan hakemusta jätettäessä ) kuvallinen henkilöllisyystodistus (ajokortti).

Mikko Puranen
ylikomisario


Enpä tiedä miten/onko muuttunut noi jutut kun on ton verran vanha juttu...
 
No
Sen saa helpolla uudelleen, käytännössä sitä ei keltään kielletä. (Itse hoidin homman viime viikolla. )

Maksu lupaa haettaessa oli 70e, luvan saamiseen meni n. viikko. Sitten vaan uusiin kirjallisiin, ne makso jotain 20e pintaan. Autokoulun auto pakko ottaa lainaan kun omassahan ei polkimia ole, se makso 79e ja itse inssi parisen kymppiä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bubble Bob:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja SweetZoeJane:
Uus inssi ja teoriakoe. Sitte saat taas sen 2v aikaa suorittaa kakkosvaiheen.
Voi V.... mitähän toi lysti maksoi???
Mut jos kortti ei vielä ole mennyt vanhaksi niin haet siihen vaan jatkoaikaa niin sulla on aikaa suorittaa kakkosvaihe. Ei tarvi uutta inssiä maksaa.
Niiiinpä. Kannattaa sit kiirehtiä ettei ehi menee vanhaks...
 
Alkuperäinen kirjoittaja jen:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja autokoulu ope:
Yksinkertaista ja simppeliä , ajat koko kortin uudestaan.
saako lykkäystä hakea uudelleen??
Saa lykkäystä. Ite en muistanut käydä 2 vaihetta vaikka olin jo hakenyt lykkäystä kerran.
Saa. Mun mies haki kolme kertaa. Viimeisellä poliisitäti ja vähän varotteli että uutta ei tipu. Ensin armeija, sitten koulu ja vikalla työkiireet selityksenä.
 
ap
" Uusi lyhytaikainen ajokortti voidaan myöntää hakemuksesta ainoastaan erityisestä syystä ilman uutta kuljettajantutkintoa. "

Noin luki poliisilaitoksen sivuilla... eli siis nyt tooooodella tyhmänä kysyn mikä on tuo kuljettajantutkinto???? :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
15.7 menee korti vanhaks.. täytyy soittaa huomenna poliisilaitokselle!
Kerkeät suorittamaan sen kakkosvaiheen loistavasti ennen sitä.Se pitää suorittaa ennen tuota päivämäärää ja sitten on aikaa 3 kk viedä ne poliisilaitokselle,ajaa vaan ei saa ennenkuin on se uusi kortti tullut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
" Uusi lyhytaikainen ajokortti voidaan myöntää hakemuksesta ainoastaan erityisestä syystä ilman uutta kuljettajantutkintoa. "

Noin luki poliisilaitoksen sivuilla... eli siis nyt tooooodella tyhmänä kysyn mikä on tuo kuljettajantutkinto???? :D
kuljettajantutkinto = inssi ja kirjalliset

 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja nedra:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
15.7 menee korti vanhaks.. täytyy soittaa huomenna poliisilaitokselle!
Kerkeät suorittamaan sen kakkosvaiheen loistavasti ennen sitä.Se pitää suorittaa ennen tuota päivämäärää ja sitten on aikaa 3 kk viedä ne poliisilaitokselle,ajaa vaan ei saa ennenkuin on se uusi kortti tullut.
Mut tuolla autokoulun sivulla lukee et seuraava 2.vaiheen kurssi alkaa elokuun 25pvä.. eli en ehdi
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja nedra:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
15.7 menee korti vanhaks.. täytyy soittaa huomenna poliisilaitokselle!
Kerkeät suorittamaan sen kakkosvaiheen loistavasti ennen sitä.Se pitää suorittaa ennen tuota päivämäärää ja sitten on aikaa 3 kk viedä ne poliisilaitokselle,ajaa vaan ei saa ennenkuin on se uusi kortti tullut.
Mut tuolla autokoulun sivulla lukee et seuraava 2.vaiheen kurssi alkaa elokuun 25pvä.. eli en ehdi
Kai muitakin autokouluja on?
 
poikia3
Alkuperäinen kirjoittaja Bubble Bob:
Poliisilaitokselta saa vuoden jatkoaikaa ihan helposti. Maksaa vaan. Miehelle riitti työkiireet selitykseksi.
Niin, koska tää on tapahtunut? Mun mies on ajanut kortin 2000-luvun alkupuolella ja uusi kortin kahdesti, ellei kolmestikin kertoja. Viime vuonna ei enää onnistunutkaan, eli oli ihan pakko suorittaa kakkosvaihe. Kannattaa googlata vähän, niin löytää kyllä juttuja joista näkee, että tämä pitää paikkansa, tai vaikka soitta ja kysyä asiasta.

Inssiajossa on muuten se riski, että määrätään lisää ajotunteja!
 
poikia3
Alkuperäinen kirjoittaja nedra:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja nedra:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
15.7 menee korti vanhaks.. täytyy soittaa huomenna poliisilaitokselle!
Kerkeät suorittamaan sen kakkosvaiheen loistavasti ennen sitä.Se pitää suorittaa ennen tuota päivämäärää ja sitten on aikaa 3 kk viedä ne poliisilaitokselle,ajaa vaan ei saa ennenkuin on se uusi kortti tullut.
Mut tuolla autokoulun sivulla lukee et seuraava 2.vaiheen kurssi alkaa elokuun 25pvä.. eli en ehdi
Kai muitakin autokouluja on?
AINOASTAAN ARVIOIVA AJO JA PIMEÄ pitää suorittaa ennen kortin umpeutumista, eli ne joissa on oltava kortti, kurssin luennon ja liukkaan voi suorittaa kortittakin. Eli näin on oma mieheni toiminut!
 
poikia3
Alkuperäinen kirjoittaja Bubble Bob:
Alkuperäinen kirjoittaja jen:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja autokoulu ope:
Yksinkertaista ja simppeliä , ajat koko kortin uudestaan.
saako lykkäystä hakea uudelleen??
Saa lykkäystä. Ite en muistanut käydä 2 vaihetta vaikka olin jo hakenyt lykkäystä kerran.
Saa. Mun mies haki kolme kertaa. Viimeisellä poliisitäti ja vähän varotteli että uutta ei tipu. Ensin armeija, sitten koulu ja vikalla työkiireet selityksenä.
Niin koska tää on tapahtunut, viime vuonna ei todellakaan enää onnistunut!
 

Yhteistyössä