Jos autokoulun kakkosvaihe käymättä ja kortti vanhenee... NYT AUTTAKAA PLIIS..

  • Viestiketjun aloittaja helps
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Alkuperäinen kirjoittaja nedra:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja nedra:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
15.7 menee korti vanhaks.. täytyy soittaa huomenna poliisilaitokselle!
Kerkeät suorittamaan sen kakkosvaiheen loistavasti ennen sitä.Se pitää suorittaa ennen tuota päivämäärää ja sitten on aikaa 3 kk viedä ne poliisilaitokselle,ajaa vaan ei saa ennenkuin on se uusi kortti tullut.
Mut tuolla autokoulun sivulla lukee et seuraava 2.vaiheen kurssi alkaa elokuun 25pvä.. eli en ehdi
Kai muitakin autokouluja on?
AINOASTAAN ARVIOIVA AJO JA PIMEÄ pitää suorittaa ennen kortin umpeutumista, eli ne joissa on oltava kortti, kurssin luennon ja liukkaan voi suorittaa kortittakin. Eli näin on oma mieheni toiminut!
Riippuu varmaan paikkakunnasta ja koska on onnistunut näin,mutta täällä meilläpäin tuo ei onnistu.Liukkaalla on oltava kortti,koska siellä liikkuu muitakin autoja.
 
ap
Kallistahan tuo on jos hakee lykkäystä ja joutuu sitte tuon kuljettajan tutkinnon siinä suorittaa uudelleen.. Mietin vaan et jos ehtisin nyt kakkosen suorittaa niin rahaa siihenkin menis melkein 400?.

 
SZJ harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kallistahan tuo on jos hakee lykkäystä ja joutuu sitte tuon kuljettajan tutkinnon siinä suorittaa uudelleen.. Mietin vaan et jos ehtisin nyt kakkosen suorittaa niin rahaa siihenkin menis melkein 400?.
Onpa kallis kakkosvaihe? :eek: Mut tosiaan, kalliiks tulee uus ajokorttilupa, kuvat,inssi, autokoulun auto lainaan, teoria ja hyvällä lykyllä ajotuntejakin pitää ottaa lisää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja SZJ harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kallistahan tuo on jos hakee lykkäystä ja joutuu sitte tuon kuljettajan tutkinnon siinä suorittaa uudelleen.. Mietin vaan et jos ehtisin nyt kakkosen suorittaa niin rahaa siihenkin menis melkein 400?.
Onpa kallis kakkosvaihe? :eek: Mut tosiaan, kalliiks tulee uus ajokorttilupa, kuvat,inssi, autokoulun auto lainaan, teoria ja hyvällä lykyllä ajotuntejakin pitää ottaa lisää.
Niin ja joskus se kakkosvaihekin on kuitenkin ajettava. Hukkaan heitettyä rahaa tuo muu.

 
ap
Kattelin noita autokoulun sivuja niin kaikki liukkaan kurssit on täynnä.
Ensimmäinen mihin mahtuis on vasta elokuun puolella, eli miulla kortti silloin vanha.

eli peli menetetty???
 
SZJ
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kattelin noita autokoulun sivuja niin kaikki liukkaan kurssit on täynnä.
Ensimmäinen mihin mahtuis on vasta elokuun puolella, eli miulla kortti silloin vanha.

eli peli menetetty???
No soitteleppa autokouluihin et mahtuisko johonkin mukaan, selitä tilanne. Ja jos ei, niin sit on peli menetetty kyllä juu.
 
*
Nykyään annetaan lykkäystä enää terveydellisistä syistä.
Jos kortti ehtii vanheta ennen 2vaiheen suoritusta on edessä teoriatunti, jokunen ajotunti ja inssi. Sitten saa taas sen väliaikaisen, 2v voimassa olevan ajokortin. Kalliiksi tulee pitemmän päälle venyttää ja venyttää kakkosvaihetta, joskushan se on kuitenkin ajettava..
 
Heti 6kk jälkeen 2.vaihe ajettu
Ihan nyt mielenkiinnosta kysyn, enkä yritä morkata ketään.

Mutta miksi ihmeessä tuo kakkosvaiheen ajaminen pitää jättää noin viime tippaan, että joutuu lykkäyksiä hakemaan?

Kun itse teoriat ymv. on helppoja eivätkä montaa tuntia vie.

Ja kun siinä on todellakin se 2 vuotta aikaa?

 
Alkuperäinen kirjoittaja *:
Nykyään annetaan lykkäystä enää terveydellisistä syistä.
Jos kortti ehtii vanheta ennen 2vaiheen suoritusta on edessä teoriatunti, jokunen ajotunti ja inssi. Sitten saa taas sen väliaikaisen, 2v voimassa olevan ajokortin. Kalliiksi tulee pitemmän päälle venyttää ja venyttää kakkosvaihetta, joskushan se on kuitenkin ajettava..
Mulla oli kakkosvaihe syksyllä 2008. Soittelin autokouluihin, kun niitä kursseja ei tosiaan joka päivä järkätä, ei edes joka viikko (pienellä paikkakunnalla). Alkuviikosta ajoin arvioivan ajon, ja sitten perjantaina oli koko päivän kestävä osuus teorioineen ja ratoineen. Ja niin oli sen vuoden alusta muuttunut asia siten, että jos en olisi ehtinyt ajoissa suorittamaan, olisi edessä ollut uudet kirjalliset + inssi. Hintaa olisi tietty tullut, kun sitten olisi ollut siinä jamassa edelleen, että II-vaihe edelleen suorittamatta. Eikä takuita edes että inssi olisi läpi mennyt :DD
 
ap
No, yks autokoulu löyty missä EHKÄ järjestetään lisäkurssi, 21.6.
9.00 aukee toimisto eli kohta soitan sinne. NYT peukut pystyyn että pääsen sille kurssille tai sit otti ohraleipä.
 
ap
No niin.. huomenna arvioivaan ajoon, torstaina liukkaalle ja loppukuusta pimeäsimulaattoriin :) sain peruutuspaikan! oon NÄIN ilonen.

Ja mitä tästä opimmekaan, ei pidä aina jättää asioita viime tippaan :p
 
vieras
MULLA YKSI KYSYMYS!!!! HUOMIJO!!!

Mulla mennyt kortti vanhaksi toukokuussa. Olen suorittanut kuitenkin pimeän ja ekan liukkaan.
Mut mulla kakkosvaihe vaan käymättä - eli liukkaat radalla? Koska pimeän ajon olen jo käynyt.


ELi eli.. voinks mä soittaa vielä et kakkosvaihe käymättä ja pääsen vai pitääks mun suorittaa uudelleen teoriakoe ja inssi??
Ja maksaa hitosti??
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
MULLA YKSI KYSYMYS!!!! HUOMIJO!!!

Mulla mennyt kortti vanhaksi toukokuussa. Olen suorittanut kuitenkin pimeän ja ekan liukkaan.
Mut mulla kakkosvaihe vaan käymättä - eli liukkaat radalla? Koska pimeän ajon olen jo käynyt.


ELi eli.. voinks mä soittaa vielä et kakkosvaihe käymättä ja pääsen vai pitääks mun suorittaa uudelleen teoriakoe ja inssi??
Ja maksaa hitosti??
Pitää suorittaa uusiks teoriakoe ja inssi..
 
Alkuperäinen kirjoittaja nellustiina:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
MULLA YKSI KYSYMYS!!!! HUOMIJO!!!

Mulla mennyt kortti vanhaksi toukokuussa. Olen suorittanut kuitenkin pimeän ja ekan liukkaan.
Mut mulla kakkosvaihe vaan käymättä - eli liukkaat radalla? Koska pimeän ajon olen jo käynyt.


ELi eli.. voinks mä soittaa vielä et kakkosvaihe käymättä ja pääsen vai pitääks mun suorittaa uudelleen teoriakoe ja inssi??
Ja maksaa hitosti??
Pitää suorittaa uusiks teoriakoe ja inssi..
Liukkaat + arvioiva ajo. Eikös ne kakkosvaiheeseen kuulu. Ja juu, pitää se kyllä ikävä kyllä aloittaa "alusta". Koska kortti on jo vanhentunut...
 
vieras
Halvemmaksi sulle tulee suorittaa sen kaksosvaihe enen tuota heinäkuun 15,sulla on hei kk aikaa.
Osissa saa varmasti maksettua,kun vana osaat sopia asiat.

Inssi ja teoria maksaa......
 
maksaa
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
MULLA YKSI KYSYMYS!!!! HUOMIJO!!!

Mulla mennyt kortti vanhaksi toukokuussa. Olen suorittanut kuitenkin pimeän ja ekan liukkaan.
Mut mulla kakkosvaihe vaan käymättä - eli liukkaat radalla? Koska pimeän ajon olen jo käynyt.


ELi eli.. voinks mä soittaa vielä et kakkosvaihe käymättä ja pääsen vai pitääks mun suorittaa uudelleen teoriakoe ja inssi??
Ja maksaa hitosti??
Pitää suorittaa uudelleen:/
 
tuli suoritettua
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No niin.. huomenna arvioivaan ajoon, torstaina liukkaalle ja loppukuusta pimeäsimulaattoriin :) sain peruutuspaikan! oon NÄIN ilonen.

Ja mitä tästä opimmekaan, ei pidä aina jättää asioita viime tippaan :p
Itse kävin ajamassa 2vaiheen päivää ennen kortin vanhenemista:DHyvin ehti:)
 
tupu
Alkuperäinen kirjoittaja Heti 6kk jälkeen 2.vaihe ajettu:
Ihan nyt mielenkiinnosta kysyn, enkä yritä morkata ketään.

Mutta miksi ihmeessä tuo kakkosvaiheen ajaminen pitää jättää noin viime tippaan, että joutuu lykkäyksiä hakemaan?

Kun itse teoriat ymv. on helppoja eivätkä montaa tuntia vie.

Ja kun siinä on todellakin se 2 vuotta aikaa?
Tätä minäkin vähän ihmettelen... Noihin lykkäyksiinhän tuhlautuu älyttömät määrät rahaa, eikä se kakkosvaihe ole mikään älytön juttu. Itsekin sen suoritin, kun esikoinen oli parin kuukauden ikäinen, vauva oli mukana kaikissa paikoissa, ja hyvin sujui!
 

Yhteistyössä