Jos äidillä on lääkitys päällä, meneekö huoltajuus aina isälle??

Darwinin leski

Aktiivinen jäsen
28.12.2005
23 971
0
36
Oli lähipiirissä tapaus, jossa perheen äiti oli syönyt masennuslääkkeitä jo päälle vuoden ja käynyt terapiassa. No, päättivät erota, niin riitti kun mies puhui että nainen on välinpitämätön ja arvaamaton lääkkeiden avulla mitenkuten selviytyvä luuseri, niin lastenvalvoja päätti että lapset menevät miehelle (oikeudenkäynti odottaa). Ja sanoi että näin käy aina.

Mun mielestä kohtuullisen outoa. Tämä mies on meinaan melko pahasti narsistinen, ja nainen on kantanut vastuunsa lapsista paremmin kuin tämä mies, ja osaa muutenkin hoitaa asiansa miestänsä paremmin. Ja eikö se nyt jessus vieköön ole HYVÄ ASIA, että on hakenut apua masennukseensa?!?!

EN tiedä muuta, kun että on se kumma kun aikuiset ihmiset tarvitsevat sosiaalitoimistoa ja oikeutta päättämään lastensa olinpaikoista.

Miksi, voi miksi, ei ihmiset osaa sopia asioita lastensa parhaaksi, tasapuolisesti?

Sakkoja pitäis antaa kaikkille ääliövanhemmille. Kustannettas niillä vaikka vähävarasten joulut. Tulis kystä kyllä.

Tuo just ärsyttää että leimataan jos hakee apua.Jos lääkkeillä jaksaa niin parempi se kuin että ilman lääkkeitä repeää.Sitä vaan ei ymmärretä että pään sairaus ei ole sen kummempi kuin vaikka jalan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei kai masennuslääkitys voi huoltajuuteen vaikuttaa, herranjumala? Samaa mieltä: apua osattu hakea ja parantuminen menossa!

Ei kai se yksin. Mutta kun se äijä vielä puhui niin paljon paskaa lastenvalvojan suut ja silmät täyteen... Äiti kertoi että hän vaan itki ja kuunteli, ei saanut edes suunvuoroa :(

Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:
EN tiedä muuta, kun että on se kumma kun aikuiset ihmiset tarvitsevat sosiaalitoimistoa ja oikeutta päättämään lastensa olinpaikoista.

Miksi, voi miksi, ei ihmiset osaa sopia asioita lastensa parhaaksi, tasapuolisesti?

Sakkoja pitäis antaa kaikkille ääliövanhemmille. Kustannettas niillä vaikka vähävarasten joulut. Tulis kystä kyllä.

Loistoidea!

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Tuo just ärsyttää että leimataan jos hakee apua.Jos lääkkeillä jaksaa niin parempi se kuin että ilman lääkkeitä repeää.Sitä vaan ei ymmärretä että pään sairaus ei ole sen kummempi kuin vaikka jalan.

Mä en tienny, että tommoista oikeasti tapahtuu. Ihan aikuisten oikeasti. Mieletöntä.

Lapset määrätään sille vanhemmalle joka katsotaan kykenevämmäksi huolehtimaan lapsista. Useimmiten kykenevämmäksi katsotaan se vanhempi jolla ei ole mielenterveysongelmia. Kyllä nyt poru syntyy kun lapset määrättiin isälle koska ongelmat ovat äidilla, jos asia olis itoisinpäin, täällä toivottaisiin että mielenterveysongelmainen isä ei saisi nähdä lapsia lainkaan

Se on sitä tasa-arvoa..Jos olis niinpäin et mies käyttää lääkitystä, olis ihan selvää että se vaikuttaisi asioihin..vaadittais valvottuja tapaamisia yms..

huoltajuus kuuluu sille jolla on paremmat mahdollisuudet hoitaa ja huolehtia lapsista, ja tuollaiset asiat vaikuttaa siinä vaiheessa kun muuten ollaan samalla viivalla.Aina se ei ole oikein, mut jos vanhemmat ei osaa itse sovussa asiaa päättää ja oikeus joutuu asiaan ottamaan kantaa, niin nehän ei voi kaikkea tietää (varsinkin jos niille ei kaikkea kerrota) ja silloin oikeudenmukaisuus ei aina toimi.

Alkuperäinen kirjoittaja FedWithGasoline:
Ei kai masennuslääkitys voi huoltajuuteen vaikuttaa, herranjumala? Samaa mieltä: apua osattu hakea ja parantuminen menossa!

Ei kai se yksin. Mutta kun se äijä vielä puhui niin paljon paskaa lastenvalvojan suut ja silmät täyteen... Äiti kertoi että hän vaan itki ja kuunteli, ei saanut edes suunvuoroa :(

Voi stana, ei voi olla totta! :headwall:

Jo on lastenvalvoja idiootti :(

Lapset määrätään sille vanhemmalle joka katsotaan kykenevämmäksi huolehtimaan lapsista. Useimmiten kykenevämmäksi katsotaan se vanhempi jolla ei ole mielenterveysongelmia. Kyllä nyt poru syntyy kun lapset määrättiin isälle koska ongelmat ovat äidilla, jos asia olis itoisinpäin, täällä toivottaisiin että mielenterveysongelmainen isä ei saisi nähdä lapsia lainkaan

Noin sen vois nähdä. Mä vaan tiedän ton perheen niin hyvin, että se äiti on masennuksestaan huolimatta tasapainoisempi kuin isä...

Ja paskat siitä, että masentunut, parantumisen alkuun päässyt romahtaa lopullisesti kun lapset viedään häneltä?! Ei juma, ei voi olla oikein.

Ja paskat siitä, että masentunut, parantumisen alkuun päässyt romahtaa lopullisesti kun lapset viedään häneltä?! Ei juma, ei voi olla oikein.

lastensuojelun tehtävä on huolehtia lapsen oloista. Tässä maassa liian moni lapsi elää masentuneen vanhemman kanssa kärsien vanhemman ongelmista vain siksi että lasta käytetään vanhemman lääkkeenä koska pelätään että vanhempi erotetaan lapsestaan, hän romahtaa. Lasta kohtaan se on hirvittävä vääryys etenkin sellaisessa tilanteessa jossa lapselle on olemassa huoltaja joka ei sairasta masennusta

minun ex on narsisti. Kerro masentuneelle ystävällesi että, hän hankkii oikeuteen LÄÄKÄRIN LAUSUNNON sairaudestaan ja toipumis mahdollisuudesta, ja siitä että vaikuttaako masennus lapsen kehitykseen ja hyvinvointiin.

Ystävälläsi ei ole hätää, niin kauan kuin hänen sairautensa ei vaikuta lapsiin.
sano että hankkii kunnon asian ajajan. käykö hänellä perhetyö? jos ei niin hankkii sellaisen ja pyytää heiltä lausuntoja + todistajia oikeuteen.

Eikäh! Kamala juttu!
Onko mulla sitten mahdolisuuksia menettää huoltajuus, kun mulla on keskivaikea masennus? :o

Lääkkeet ei mulle sopinu, terapian ajattelin alottaa taas kylläkin.
Mielialalääkken vaikutuksen alaisena olen liiankin rauhallinen ja nukkuisin vain, onko sekään hyvä? Autolla en vois ajaa ollenkaan, mitä jos lapsille sattuis jotain, ja äiti oliskin vähän pilvessä..?