jos 4kk 65cm, kuinka pitkä 1,5 vuotiaana?

letitia
Ei sitä voi kukaan tietää! Arvailuja voi esittää, ei sen kummempaa. Itse en jaksa tehdä edes sitä. :p
Ainoa, jolta voi toivoa edes hiukan "luotettavaa" arvailua, on neuvolantäti, kasvukäyrän perusteella jos haluaa jotain osviittaa saada.

Meillä poika syntyessään 46 cm ja 1,5v 84 cm.
Tyttö taasen syntyessään 49 cm ja 1,5v 88 cm.

Molemmat ovat käyttäneet koko talven, eli tuosta 1,5v - 2v asti Reiman pukua kokoa 86. vaikkakin tuo esikko oli 2v neuvolassa 90 cm pitkä.

Puvun merkistäkin riippuu paljon tuo sopivuus. Esim Reimalla on pukuja joissa on kiristys nyöri vyötäröllä, jolloin ei niin haittaa vaikka hieman reilu onkin. Eli itse ostaisin puvun kokoa 86 cm.

Mä vaan
Meidän poika oli 4 kk ikäisenä saman 65 cm, tasaisesti on +1-käyrää kasvanut. 1,5-vuotisneuvolassa pituutta oli 86 cm. pojalla silloin (viime talvena) oli 92 cm-haalari, parempi hiukan reilu, että on tarpeeksi pyllistystilaa, ei haittaa mielestäni, jos on punteissa vähän löysää, jos on kuminauhat tai resorit päissä. Mutta voi olla, että sinun poikasi kasvaa hitaammin, että 86-senttinen olisikin sopiva. Että mene ja tiedä. Mutta 92-senttinen varmaan ainakin mahtuu.... =)

Yhteistyössä