Jos 180 neliön talo maksaa avaimet käteen systeemillä tehtynä 250.000,

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja avustakaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

avustakaa

Vieras
niin paljonko siinä mahtaisi säästää, jos yläkerran (talo 2-kerroksinen) ottaisi levyvalmiina eikä valmiiksi tehtynä? Tekisi siis itse yläkerran. Neliöt menee niin, että kummassakin kerroksessa on 90 neliötä. Siinä yläkerrassa on sauna ja pesuhuone. Oisko kellään kokemusta?

En kyllä suosittele saunan tekemistä yläkertaan. Säästö on luultavasti hyvin pieni kokonaissummasta, jos jättää puolivalmiiksi. Parempi tehdä kaikki kerralla, koska myöhemmin hinnat vain tahtovat nousta ja puolivalmiissa asuminen on tosi ärsyttävää.

Alkuperäinen kirjoittaja Rakentanut:
En kyllä suosittele saunan tekemistä yläkertaan. Säästö on luultavasti hyvin pieni kokonaissummasta, jos jättää puolivalmiiksi. Parempi tehdä kaikki kerralla, koska myöhemmin hinnat vain tahtovat nousta ja puolivalmiissa asuminen on tosi ärsyttävää.

Niin ja ihmettelen miten saatte noin halvalla talon. Varokaa ettei laatu kärsi, jos halvalla rakentaa - ja se se vasta kalliiksi tulee pitkällä tähtäimellä!

Oravaistalon Sofia-talomalli kyseessä, rakennettuna Turun seudulle. Ja perustukset puuttuvat hinnasta, ne pitää tehdä itse.

http://www.oravaistalo.fi/fi/houses.aspx?houseID=442

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Oravaistalon Sofia-talomalli kyseessä, rakennettuna Turun seudulle. Ja perustukset puuttuvat hinnasta, ne pitää tehdä itse.

Siis tuoko maksaa 250000 avaimet käteen -toimituksena eli sisältää ihan kaiken???? Paitsi perustukset???!!

Alkuperäinen kirjoittaja Ihmettelen:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Siis tuoko maksaa 250000 avaimet käteen -toimituksena eli sisältää ihan kaiken???? Paitsi perustukset???!!

Tarkemmin sanottuna 250.700e. Näin edustaja meille sanoi. Hinta riippuu mm. siitä, mihin päin Suomea rakentaa jne. Luulen, että esimerkiksi pk-seudulla olisi kalliimpi.Eikä ole vakiotoimituksissa mitään muovimattoja, vaan ihan kunnon pintamateriaalit.

Minusta tuo kuulostaa ihan hirvittävän halvalta avaimet käteen -taloksi.

Ehkä se on ihan ok talo, mutta ottaisin kyllä ensin ihan hirveän tarkkaan selville mitä se talopaketti on "syönyt", puu- ja muun materiaalin laadun, eristyksen, LVI-laitteiden tason yms.

On ihan kamala tilanne, jos pistää menemään 250000 euroa, ja talossa ilmeneekin joskus 10 vuoden kuluttua ongelmia.

Alkuperäinen kirjoittaja evita:
Minusta tuo kuulostaa ihan hirvittävän halvalta avaimet käteen -taloksi.

Ehkä se on ihan ok talo, mutta ottaisin kyllä ensin ihan hirveän tarkkaan selville mitä se talopaketti on "syönyt", puu- ja muun materiaalin laadun, eristyksen, LVI-laitteiden tason yms.

On ihan kamala tilanne, jos pistää menemään 250000 euroa, ja talossa ilmeneekin joskus 10 vuoden kuluttua ongelmia.

Kyseisen talofirman taloja löytyy muutamakin lähipiiristä, eikä kellään ole ollut valittamista. Osa asunut jo reilut 10 vuotta. Ja laadukkaita materiaaleja käyttävät.

Yhteistyössä